  • 1. Data: 2004-08-01 19:10:00
    Temat: wlasna dzialanosc gospodarcza a zakup samochodu
    Od: "sinc@interia" <s...@i...nie.net>

    Witam
    Prowadze działalnosc gospodarcza jako dodatkowe zajecie
    czy opłaca mi sie kupic samochód do własnej dyspozycji
    "na firme" - słyszałem ze mozna odliczyć do 5 tys zł
    ale nie jestem płatnikiem VAT.
    Prosze o porade co i jak.
    pozdr
    SinC

  • 2. Data: 2004-08-02 10:02:54
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    sinc@interia pisze:

> [...]
    > czy opłaca mi sie kupic samochód do własnej dyspozycji
    > "na firme" - słyszałem ze mozna odliczyć do 5 tys zł

    oplaca sie.... jesli rozliczasz sie pit-5
    (a nie ryczalt z obrotu lub karta)

    VAT-u nie odlizcysz, ale "caly samochod" zaliczysz
    (oczywiscie w ratach amortyzacyjnych) jako KOSZT,
    weic o 19%
    ceny samochodu zaplacisz mniej dochodowego)

    Pozatym mniejproblemow z z zaliczaniem kosztow utrzymania samochodu..

    Ale "nic za darmo"

    jak go sprzedasz, bedziesz mial DOCHOD dopopodatkowania...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-08-02 17:14:52
    Od: "sinc@interia" <s...@i...nie.net>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Ale "nic za darmo"
    >
    > jak go sprzedasz, bedziesz mial DOCHOD dopopodatkowania...

    nie zamierzam go odsprzedawać ale co w sytuacji gdy
    zawiesze dzialalność ?
    przechodzi na mnie bez problemu?
    pozdr
    SinC