  • 1. Data: 2004-08-01 13:19:57
    Temat: praca na czarno w krajach UE
    Od: "jaromir" <j...@a...pl>

    Witam
    Jaka jest procedura i gdzie można/należy zgłaszać osoby pracujące na czarno w
    krajach UE? Jakie grożą konsekwencje dla takich pracowników, jakie są
    konsekwencje dla pracodawców? Jak długo trwa cała procedura?
    Dziękuję za odpowiedzi, najlepiej podparte podstawami prawnymi :-)

    Jaromir

  • 2. Data: 2004-08-01 18:09:05
    Temat: Re: praca na czarno w krajach UE
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik jaromir napisał(a):
> [...]
    > konsekwencje dla pracodawców? Jak długo trwa cała procedura?
    > Dziękuję za odpowiedzi, najlepiej podparte podstawami prawnymi :-)

    Donosiciel ??
    Nie popieram.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-08-01 19:29:24
    Od: "Brunet" <b...@p...onet.pl>

    Dura lex et lex
    A ja popieram

  • 4. Data: 2004-08-01 21:38:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jaromir" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

    Podejrzewam, że przede wszystkim należało by powiadomić władze państwa,
    gdzie dana osoba jest zatrudniona. Z tym, że musiał byś dysponować
    informacją, gdzie dana osoba jest zatrudniona nielegalnie. niby można to
    zrobić w jakimś polskim urzędzie albo nawet policji. Ale procedura będzie
    trwała wiele miesięcy, a nikt tam wiecznie w jednym miejscu nie będzie
    pracował. Ja bym z założenia wysłał faks do jednostki policji właściwej dla
    miejsca zatrudnienia tej osoby. Z braku informacji, to jakikolwiek urząd
    właściwy dla terenu, albo zagadnienia. Adres można ustalić przez Internet.
    No i donos raczej w ich języku urzędowym, bo jak przyjdzie w Polskim, to
    wyrzucą przed przeczytaniem. W wersji bardziej oficjalnej, to list polecony.

    Zaznaczam, ze nie znając kraju przeznaczenia raczej trudno mi udzielić
    bliższych informacji, ale nie sądzę, by jakieś istotne odrębności w prawie w
    tej materii istniały. W razie stwierdzenia niewłaściwości tamtejszy urząd
    prześle Twoje pismo zgodnie z właściwością.

    Zgłaszanie tego do polskiego urzędu (jakiego kolwiek) jest o tyle bez sensu,
    że trzeba to na miejscu sprawdzić.

  • 5. Data: 2004-08-01 22:52:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > Donosiciel ??
    > Nie popieram.

    Ja uważam, że nie masz racji. W bardziej rozwiniętych od nas krajach Policja
    ma o wiele mniej pracy. Z tego powodu, że obywatele sami dzwonią, gdy
    podejrzewają coś. Wówczas odpada patrolowanie, a radiowozy są kierowane w
    zagrożone miejsca.

    Kolega odpowiadał, że w Szwajcarii postawił samochód jakoś tam
    nieprawidłowo. Po krótkiej chwili przyjechał patrol. Grzecznie go poprosił,
    by samochód przestawił. Policjanci przyznali, że sama nieprawidłowość była
    gówniana (bodaj zatrzymał się kołem na krawężniku, tam, gdzie to było z
    jakiegoś tam powodu zabronione) motywując to tym, że już któraś tam osoba
    dzwoniła do nich w tej sprawie.

  • 6. Data: 2004-08-02 00:33:46
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Robert Tomasik napisał(a):

    > Ja uważam, że nie masz racji...

    Różnimy się ideologicznie. W zasadzie krytykując donosicielstwo w pierwotnym
    poście, miałem na myśli donosicielstwo na tak zwaną "pracę na czarno". Ja
    popieram pracę na czarno. Państwo - nasze czy europejskie - ściganie mniej
    pieniędzy, więcej zostanie dla obywateli, mniej się zmarnuje. To tyle.

    --
    JOHNSON :)

  • 7. Data: 2004-08-02 05:39:04
    Od: "jaromir" <j...@a...pl>

    [ciach]
    > Zgłaszanie tego do polskiego urzędu (jakiego kolwiek) jest o tyle bez sensu,
    > że trzeba to na miejscu sprawdzić.

    dziękuję :-)

    Jaromir

  • 8. Data: 2004-08-02 07:36:07
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > konsekwencje dla pracodawców? Jak długo trwa cała procedura?
    > Dziękuję za odpowiedzi, najlepiej podparte podstawami prawnymi :-)

    Polak jak tylko nie zaszkodził rodakowi, to już pomógł. Potrzebujesz dla
    siebie tą pracę, czy tak z czystej życzliwośći. Tomek

  • 9. Data: 2004-08-02 11:06:28
    Od: "Sebastian" <B...@o...pl>

    Użytkownik "Brunet" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dura lex et lex
    > A ja popieram

    a nie sed lex? :-O

  • 10. Data: 2004-08-02 20:53:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > popieram pracę na czarno. Państwo - nasze czy europejskie - ściganie mniej
    > pieniędzy, więcej zostanie dla obywateli, mniej się zmarnuje. To tyle.

    Ja być może bym to również poparł, gdyby z zasady mniej płacili wszyscy. A
    tyk, to do pracujących na czarno dopłaca każdy legalnie zatrudniony. No bo
    bezrobotnemu przecież się i ubezpieczenie zdrowotne należy i kilka innych
    rzeczy. Skoro on nie placu, to ktoś musi. Wydaje mi się, ze o tym
    zapominasz.