  • 1. Data: 2005-07-21 10:37:39
    Temat: Problem z wynajmujacym mieszkanie
    Od: " " <a...@g...pl>

    Witam

    Mam nastepujacy problem. Jest umowa najmu mieszkania. Nie ma w niej slowa o
    kaucji, natomiast jest potwierdzenie zaplaty polowy kaucji na osobnym
    papierku. Wszystkie rachunki byly regulowane. Umowa najmu sie konczy 31.07. Za
    lipiec nie zostalo nic zaplacone jesczcze. Poniewaz wlascicielka oszukala
    mnie(nie chce zalozyc internetu ktory byl warunkiem przedluzenia umowy oraz
    podwyzszyla dzis czynsz za kolejny okres bez zadnej konsultacji a mielismy juz
    umowiona nowa stawke) chce sei stamtad wyprowadzic w ciagu kilku dni, a w
    poniedzialek gdy przyjdzie po pieniadze zaplacic jej tylko 150zl za rachunki a
    czynszu nie placic gdyz ma moja kaucje rowna wysokosci czynszu.

    Wszytskie oplaty obie strony odnotowuja sobie, takze nie bede mial
    pokwitowania za ostatni czynsz, natomiast mam pokwitowanie za wplate polowy
    kaucji, ktorej jednak nie bylo w umowie.

    Czy bede w razie sprawy cywilnej "czysty"(pienieznie wszytskie uregulkowane
    bedzie, nawet 50zl wiecej dostanie gosc na oslode, ale nie wiem jak to by bylo
    przy ewentualnym procesie)?

    Dodam ze mieszkanie jest w stanie takim w jakim je zastalem, malo tego,
    wykonalem na wlasny koszt kilka dorbnych napraw.

    pozdrawiam
    AL

  • 2. Data: 2005-07-21 11:05:03
    Temat: Re: Problem z wynajmujacym mieszkanie
    Od: " " <a...@g...pl>

    Mam jeszcze pytanie odnosnie stanu technicznego - nie spisalismy protokolu ze
    stanem mieszkania. W ustawie o najmie lokali zapisane jest ze podstawe
    ewentualnycyh roszczen stanowi taki protokol. Czy w zwiazku z tym wynajmujacy
    ma jakies podstawy do roszczen? Mieszkanie jest w stanie dokladnie takim w
    jakim bylo, ale boje sie zeby mi nie podlozono "swini" i nie obwiniono za
    usterki ktore juz zastalem.

    AL

  • 3. Data: 2005-07-21 18:49:03
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    a...@g...pl napisał(a):
> [...]
    > jakim bylo, ale boje sie zeby mi nie podlozono "swini" i nie obwiniono za

    polecam nagrywanie rozmow na dyktafon, najlepiej w niewiedzy osoby
    wynajmujacej jesli ugadacie sie bedziesz mial wszystko na tasmie, jesli
    nie bedzie mozliwosci uzyskania tego na pismie, jak co to zawsze masz
    argument na ewentualnosc jakiegos przekretu, ale ja radze jeszcze spisac
    protokol odbioru mieszkania w stanie nie gorszym niz zostalo wynajete,
    oczywiscie przy swiadkach, najlepiej dwoch z twojej strony i niech to
    nie beda tylko osoby ktore razem z toba wynajmowaly, tylko ktos bardziej
    nie wplatany w sprawe, np sasiadka rodzic, dziewczyna itd

  • 4. Data: 2005-07-22 10:33:23
    Od: " " <a...@g...pl>

    Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl> napisał(a):

    > polecam nagrywanie rozmow na dyktafon

    Dokladnie na to samo wpadlem :) Musze tylko zorganizowac dyktafon, zobaczymy
    czy sie uda bo niechcialbym kupowac

    > ale ja radze jeszcze spisac protokol odbioru mieszkania w stanie nie gorszym
    > niz zostalo wynajete

    No wlasnie moze byc tu problem gdyz wlasciciel zostaje z pustym mieskzaniem
    bez raty za ostatni miesiac i raczej nie bedzie skory do podpisania czegokolwiek
    Nastawialbym sie raczej na numer z dyktafonem i uzskanie informacji jak brak
    protokolu wplywa potem na ewentualny proces.

    pozdrawiam
    AL