    From: "Olo" <o...@s...lodz.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: windykacja mandatów
    Date: Thu, 21 Jul 2005 13:23:22 +0200

    > Mam mandat na 1000zł. Po pierwsze nie stać mnie na taki mandat, po drugie

    Cóż, to twoja rzecz niestety. Możesz oczywiście pokłucić się przed sądem
    jeśli faktycznie istnieją przesłanki ku temu że został wystawiony
    bezpodstawnie. Koszty procesu i komornicze kosztować też będą swoje. I
    odsetki. I nagle mamy 3000 zł

    Windykacja wygląda tak:
    1.Upomnienie
    2.Sąd
    3.Wyrok z nakazem zapłaty
    4.Klauzula wykonalności
    5.Komornik
    6.Game over :(

    Zważ też że może to windykować specjalna firma od tego - i wtedy jest
    szybciej i upierdliwiej.

    >Czy jeśli przyjdzie do ściagania należności, mają prawo wejść
    > na moje konto bankowe

    Zrobią to w pierwszej kolejności. Zabiorą wszystko. Potem bank dostanie
    zakaz wypłat z tego konta i wszystko co tam wejdzie pójdzie od razu do
    komornika. Jeśli odsetki cie nie zjedzą:( Potem komornik przychodzi do
    ciebie. Upierdliwy zajmuje rzeczy twojej żony/rodziców/brata/kolegi (zależy
    z kim mieszkasz). I licytuje. Możesz oczywiście zwrócić się z wnioskiem do
    prezesa sądu o wyłączenie tych rzeczy spod egzekucji jeśli np. znajdziesz
    fakture imienną na ten 5 letni tv:) Podobno komuś gdzieś to się udało ale...
    No i tak co rok. Masz silną psyche to możesz próbować.

    IMHO zabawy z windykacją to nie jest zabawa w bułkę z serem i łatwo można
    otrzeć sie o prokuratora wiec lepiej idź do pracy w hipermarkecie na dwie
    zmiany - zarób tysiaka w miesiąc, poproś o rozłożenie mandatu na raty ze
    względu na trudną sytuację i that's all.

    Pozdrawiam,
    Olo