  • 61. Data: 2023-10-16 13:37:52
    Temat: Re: ważność głosu w referendum
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 16.10.2023 o 11:49, Olin pisze:

    > Pewnie nie zauważyłeś, ale to akurat władza ludowa zaczęła sprowadzać
    > imigrantów w setkach tysięcy, w tym również czarnych:
    > https://i.wpimg.pl/624x/filerepo.grupawp.pl/api/v1/d
    isplay/embed/dbb46b7c-f948-4b06-9ae3-2ad6012aef35

    Skoro są potrzebni to należy sprowadzać.
    Nie należy natomiast wpuszczać takich co nie potrafią udokumentować
    pożytecznych umiejętności ale za to maja parcie na unijny socjal.

    > Referendum było oczywiście po to, żeby ominąć limit wydatków na kampanię
    > wyborczą, ale przy okazji można było poszczuć suwerena, żeby tłumniej
    > ruszył do urn. Jesteś przykładem, że to się udało.

    Jesteś przykładem idioty.
    Na wybory przyszło więcej niż ostatnio.
    W referendum wzięło udział sporo mniej niż w wyborach.
    Czyli te więcej to chciało tylko na wybory a nie na referendum.

    Pozdrawiam

  • 62. Data: 2023-10-16 13:47:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 16 października 2023 o 13:37:53 UTC+2 Kris napisał(a):

    > Co to by zmieniło?
    > W tej chwili sytuacja była taka Kowalski przychodzi mówi że odmawia udziału w
    referendum.
    > Komisja to odnotowuje i Kowalski podpisuje się że bierze karty do sejmu i senatu.
    > Wiemy wiec że Kowalski wziął udział w wyborach do sejmu i senatu nie wziął udział w
    referendum .
    > Gdyby były dwie listy:
    > Kowalski na pierwszej podpisałby się że wziął udział w wyborach do sejmu i senatu
    na drugie jego podpisu by nie było.
    > Czyli znowu wiemy że Kowalski wziął udział w wyborach do sejmu i senatu nie wziął
    udziału w referendum

    Zmieniłoby to, że nie łamano by po raz kolejny Konstytucji, zmuszając do głosowania
    lub do stójek z przewieszką, żeby nie być zmuszonym.
    Papieru zużyto by dokładnie tyle samo - pani w komisji nabazgrała coś w miejscu,
    gdzie bym się po prostu nie
    podpisał lub napisał "odmówiłem".
    Nie musi być dwóch list - wystarczą dwie kolumny na podpis w dwóch różnych
    głosowaniach.
    Tym bardziej, że zbiegły się (nieprzypadkowo) akurat takie, co do których uprawnienia
    do głosowania są takie same
    (bo np. w samorządowych nie możesz wziąć zaświadczenia o prawie do głosowania i/lub
    dopisać się do
    spisu wyborców poza miejscem zamieszkania/zameldowania?).
    I były dwie kolumny - ale w sumie nie wiem, jakie były ich nagłówki, bo stencil RODO
    zasłaniał.
    Ale do momentu podpisywania listy nie wiedziałem, czy będą takie dwie kolumny.

    No i weź jeszcze pod uwagę kogoś, kto chce głosować w referendum a nie chce w
    wyborach parlamentarnych.
    To, że większość chciała inaczej, nie znaczy, że takich nie było.

  • 63. Data: 2023-10-16 13:55:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > https://i.wpimg.pl/624x/filerepo.grupawp.pl/api/v1/d
    isplay/embed/dbb46b7c-f948-4b06-9ae3-2ad6012aef35

    Jesteś pewien, że statystyka zezwoleń na pracę dla cudzoziemców to jest
    to samo, co prawo wjazdu dla nich? Bo wydaje mi się, że tu będą też
    zezwolenia dla tych, co już są przykładowo. Nie ma z kolei wiz z innych
    powodów, co praca.

    W mojej okolicy masa firm transportowych zatrudnia kierowców ze wschodu,
    bo nikt tam jeździć nie chce. Oni zatrudnieni w Polsce, ale do czasu
    wojny sporadycznie tu przebywali. Albo jeździli za wschodnią granicą,
    albo byli u siebie na wypoczynku. Po wybuchu wojny Rosjanie boją się
    wracać, raz z powodu ewentualnego zaangażowania do armii, a dwa z tego
    powodu, ze obawiają się, że nie będą już mogli wrócić. Ukraińcy
    początkowo wyjechali bronić kraju, ale ci, co zostali, to też już teraz
    boją się tam jechać, by nie odpowiadać za niepowrócenie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 64. Data: 2023-10-16 14:15:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Oct 2023 19:23:04 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Zgodzą się na małą ilość jeżeli unia będzie miała problem, dokładnie
    > sprawdzonych.

    Tak prawde mówiąc, to PiS powinien dawno to zrobic.
    Przyjąc 3, 5, 10 czy moze nawet 110 - i gęby wszystkim zatykac -
    jak to nie przyjmujemy? Przyjmujemy wszystkich, którzy do nas chcą.
    No ale PiS nie potrafi ustąpic nawet o milimetr ... choc w sądach
    ustąpił.

    Potem powinien naciskac na wrzucenie do jednego wora uchodzcĂłw z
    Ukrainy i jakies unijne pieniądzie wyciągnąc, takie symboliczne,
    np 10euro na uchodzcę dziennie ;-)

    J.

  • 65. Data: 2023-10-16 14:32:07
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 16 Oct 2023 13:37:52 +0200, RadosławF napisał(a):

    > Skoro są potrzebni to należy sprowadzać.
    > Nie należy natomiast wpuszczać takich co nie potrafią udokumentować
    > pożytecznych umiejętności ale za to maja parcie na unijny socjal.

    No ale pisi wpuścili za łapówki. Nikt nie sprawdzał, kto zacz.
    Potencjał intelektualny ciemnego ludu został właściwie oceniony przez PiS,
    czego jesteś przykładem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 66. Data: 2023-10-16 14:37:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 16 Oct 2023 13:55:46 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    isplay/embed/dbb46b7c-f948-4b06-9ae3-2ad6012aef35

    > Jesteś pewien, że statystyka zezwoleń na pracę dla cudzoziemców to jest
    > to samo, co prawo wjazdu dla nich?

    Stosunek liczby wydanych wiz do zezwoleń na pracę powinien być z grubsza
    stały, więc nie ma wątpliwości, kto zaczął wpuszczać cudzoziemców,
    równocześnie robiąc szopki na granicach, żeby pokazać, jak dzielnie ich
    broni.

    Jak masz czas, to znajdź analogiczny wykres dla wiz i zobaczymy, czy
    przebieg krzywej będzie inny.

    > W mojej okolicy masa firm transportowych zatrudnia kierowców ze wschodu,
    > bo nikt tam jeździć nie chce

    Już była tabelka, że przez 2.5 roku wydali 250 ty. wiz dla Azjatów i
    Afrykanów, więc nie zamydlaj sprawy Ukraińcami.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 67. Data: 2023-10-16 14:37:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 16 października 2023 o 13:47:31 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
    > .
    >
    > No i weź jeszcze pod uwagę kogoś, kto chce głosować w referendum a nie chce w
    wyborach parlamentarnych.
    .
    Jak słuchałem w niedzielę ok południa przewodniczacego pkw to gadał że "odmow" może
    być 6
    Odmówił pobrania listy do referendum
    Odmówił... do sejmu
    Odmówił... do senatu
    Odmówił do sejmu i senatu
    Odmówił do senatu i referendum
    Odmówił do sejmu i referendum

  • 68. Data: 2023-10-16 14:51:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.10.2023 o 13:37, RadosławF pisze:
    > W referendum wzięło udział sporo mniej niż w wyborach.

    Bo zrobiono z tego referendum taki test, kto jest z nami, a kto
    przeciwko. Nie ma oficjalnych wyników, ale nie zdziwił bym się, gdyby
    frekwencja w referendum zbiegła się z poparciem dla PiS. Ewentualnie
    przy wschodniej flance, gdzie ludzie boją się pomysłu wpuszczenia z
    Białorusi imigrantów było troszkę większe poparcie, niż dla PiS.

    I jak nie należę do elektoratu PiS, to uważam, że pomysł z
    rozstrzygnięciem tego w referendum był dobry. Opozycja zaś bała się, że
    im to ręce zwiąże, więc nie mogąc inaczej wygrać wymyśliła bojkot.

    Pozostałe pytania 1 i 2 chyba to chyba faktycznie ktoś nie do końca
    przemyślał. Zwłaszcza to z emeryturą, bo z góry wiadomo, że nikt, kto
    będzie musiał dwa lata dłużej pracować tego nie poprze i każdy rząd o
    tym wie. Po prostu dłużej żyjemy i system jest niewydolny. A jak teraz
    jeszcze mamy podobno świadczenia płacić Ukraińcom to w ogóle. Tylko
    pytanie bez sensu, bo czemu akurat 67 lat miało by być? A jak podniosą
    do 68. albo 66 i 11 miesięcy? Zaś wyprzedaż majątku, to generalnie pod
    kodeks podlega i w ogóle nie wiem, kto wymyślił taką bzdurę.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 69. Data: 2023-10-16 15:05:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 16 października 2023 o 14:37:58 UTC+2 Kris napisał(a):

    > .
    > Jak słuchałem w niedzielę ok południa przewodniczacego pkw to gadał że "odmow" może
> [...]

    O, to rozszerzył binarkę, sądziłem, że albo bierzesz sejm i senat w komplecie albo w
    ogóle.
    Bo to wybory do parlamentu i frekwencja wspólna.
    A tu w pisowskiej rzeczywistości i takie numery są widać możliwe.
    No skoro pozwolili być nawalonym w komisji wyborczej to co oni tam jeszcze w tych
    kowitowych wrzutkach naćkali?

    Choć w pewnym sensie się zgodzę, że komisja powinna się odkażać ;>
    Na szczęście teraz jeszcze nie ma takiej paniki kowitowej jak podczas
    wyborów drugo-dudełowych, gdzie w komisjach pracowali w większości
    fedaini/kamikadze pisiorscy i skądś się te 400k głosów przewagi wzięło, niekoniecznie
    z poczty (choć te swoją drogą),
    inaczej Trzaskowski byłby już prezydentem RP - za to Warszawa pocierpiałaby pod
    pisiorskim
    komisarzem, chyba żeby go na taczkach wywieźli (choć może wtedy to mogłyby być
    przyśpieszone
    wybory, ale chyba nie, bo te teraz będą o rok opóźnione, a "ustawa
    marcinkiewiczowska"
    chyba niestety wciąż obowiązuje).

    Cóż, kalendarz wyborczy nie pozwolił na później - a mogło być, dziś sobie zacząłem
    rehabilitację w państwowym "instytucie" (to taka nowa moda, śp. "szpital MSW, d.
    MSWiA, d. MSW"
    już też jest teraz "państwowym instytutem czegoś tam", i służy wyłącznie doleczenia
    genseków/pisirów, lekarze mają tam 3 razy wyższe stawki niż gdzie indziej - więc jak
    dobry lekarz
    gdzieś znika to pewnie można go tam znaleźć na bardzo dobrze płatnym urlopie - no
    chyba
    że pisiory zaczną masowo padać na serce, żeby ich nie można było zwolnić z
    państwowych spółek),
    na sali ćwiczeń jedna pani zamiast 3 - dwie na zwolnieniu.
    Trzecia dzwoni, że źle się czuje - prośba do niej "zrób test na kowit, jak to nie to,
    to przyjdź".
    Ale kriokomora z ranka gites majonez :)

  • 70. Data: 2023-10-16 15:51:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.10.2023 o 14:37, Olin pisze:

> [...]
    > stały, więc nie ma wątpliwości, kto zaczął wpuszczać cudzoziemców,
    > równocześnie robiąc szopki na granicach, żeby pokazać, jak dzielnie ich

    Nie podzielam Twojego poglądu. Wizy to wizy. To zezwolenie na wjazd do
    strefy Schengen. Nawet nie wiadomo, czy wjeżdżający w Polsce będzie
    zamierzał pracować.

    > Jak masz czas, to znajdź analogiczny wykres dla wiz i zobaczymy, czy
    > przebieg krzywej będzie inny.

    BARD podał takie dane:
    | rok | ilość wiz |
    +------+-----------+
    | 2000 | 1 139 381 |
    | 2001 | 1 073 551 |
    | 2002 | 1 025 668 |
    | 2003 | 996 891 |
    | 2004 | 1 001 061 |
    | 2005 | 993 529 |
    | 2006 | 975 885 |
    | 2007 | 960 559 |
    | 2008 | 952 203 |
    | 2009 | 953 616 |
    | 2010 | 924 694 |
    | 2011 | 900 021 |
    | 2012 | 868 458 |
    | 2013 | 858 187 |
    | 2014 | 843 613 |
    | 2015 | 822 505 |
    | 2016 | 800 658 |
    | 2017 | 782 042 |
    | 2018 | 764 638 |
    | 2019 | 748 138 |
    | 2020 | 600 000 |
    | 2021 | 790 000 |
    | 2022 | 1 200 000 |

    Skok w 2022 roku może być zarówno skutkiem końca COVID, jak i afery
    wizowej.

    > Już była tabelka, że przez 2.5 roku wydali 250 ty. wiz dla Azjatów i
    > Afrykanów, więc nie zamydlaj sprawy Ukraińcami.

    Piszę, co widzę. W powiecie mieszka niewielu Azjatów, a ciemnoskórych
    kojarzę trzech. Nie neguje, że w innych rejonach to może być problem,
    ale ja wokół siebie go nie dostrzegam.

    --
    (~) Robert Tomasik