  • 111. Data: 2020-07-16 19:28:10
    Temat: Re: warunkowo umorzyli
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.07.2020 o 19:24, J.F. pisze:

    > Teraz szlabany automatyczne i czas bywa krotki.
    > Ale chyba i tak lepiej polozyc niz przywalic w szlaban ... i tez polozyc
    > :-)

    Teraz to lepiej przywalić i się nie położyć. Łatwo się wyłamują, więc
    pojedziesz dalej, a może nawet jak TOPy są to pociąg się zatrzyma jak
    będziesz na przejeździe z moto leżał.

    --
    Shrek

  • 112. Data: 2020-07-16 19:57:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.07.2020 o 15:13, Olin pisze:

    > Tylko dla dziecków suwerena.
    > Robert miał fizykę już w czwartej klasie i wyprowadzał wzory na drogę
    > hamowania.

    Było to na tyle dawno, że mógłbym nie pamiętać w ogóle :-) Za moich
    czasów to sie zresztą "Przyroda" nazywało i to była połączona chemia,
    fizyka i biologia.

    --
    Robert Tomasik

  • 113. Data: 2020-07-16 19:59:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.07.2020 o 14:34, WS pisze:
    > On Thursday, July 16, 2020 at 2:17:24 PM UTC+2, Robert Tomasik
    > wrote:
    >
    > , nalezy

    > a tam ;) opor powietrza na moto wrecz czuc, wystarczy poogladac
    > wyscigi moto GP, dochodzac do zakretu podnosza sie nad owiewki...
    > podobno moze to dolozyc opoznienie rzedu 0.5g (fakt, przy
    > predkosciach mocno ponadprzepisowych)
    >
    > Co do zablokowania kol, to ABS w samochodach jest juz z 15 lat
    > obowiazkowy, sporo (wiekszosc?) motocykli tez ma

    Jest, ale celem ABS jest zachowanie sterowności, bo siły ludzkiej nie ma
    i bariery siły tarcia nie przeskoczysz.

    --
    Robert Tomasik

  • 114. Data: 2020-07-16 20:10:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.07.2020 o 15:36, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ponoc zrobili w tym slynnym niedawno wypadku w Warszawie na przejsciu
    > ... ale mieli szczescie, bo samochod prawie caly.
    >
    > W wielu przypadkach to juz nie ma jak przetestowac, a chocby glupia
    > zbita szyba przez pieszego (napad z wlamaniem :-)) utrudnia jezdzenie
    > 130 ...

    Nasz TU-154 w Smoleńsku też niespecjalnie się nadawał do
    eksperymentowania a dali radę. Samochody też bywaj ą w wielu podobnych
    ukompletowaniach budowane.

    > A do Oswiecimia zanim podstawia druga opancerzona limuzyne, to pogoda
    > sie zmieni.

    Biegli u żywają jeszcze takich specjanych programów do symulacji.

    > Wiec biegly zagląda do bieglych ksiazek, i pisze "wspolczynnik tarcia
    > opony na suchej nawierzchni 0.6-0.8".

    Tu już pomagają oględziny miejsca zdarzenia. Współczynnik rzeczywisty da
    się policzyć z długości drogi hamowania.

    --
    Robert Tomasik

  • 115. Data: 2020-07-16 20:38:37
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, July 16, 2020 at 7:21:09 PM UTC+2, Shrek wrote:

    > Piszą że w standardzie tylko dla jednej z wersji, dla pozostałych dwóch
    > w opcji.

    niby tak, ale " A centre stand comes standard with the ABS version only.", a kto
    kupuje turystyka bez centralki? ;)

    > No i nie da się niezauważyć, że u nas w "klubie" masszyny kładą zwykle
    > ci bez absów;)

    a ma ktos ABS? ;)

  • 116. Data: 2020-07-16 21:06:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Nasz TU-154 w Smoleńsku też niespecjalnie się nadawał do
    >eksperymentowania a dali radę.

    mieli drugi, identyczny ... prawie.
    Ale warunki pogodowe inne, choc akurat nie to testowano.

    >Samochody też bywaj ą w wielu podobnych ukompletowaniach budowane.

    Jakos nie bardzo mi sie chce wierzyc.

    >Biegli u żywają jeszcze takich specjanych programów do symulacji.

    Czyli symulacja od poczatku do konca, a nie rzeczywistosc.

    >Tu już pomagają oględziny miejsca zdarzenia. Współczynnik rzeczywisty
    >da
    >się policzyć z długości drogi hamowania.

    Ale chcesz policzyc predkosc z drogi hamowania i wspolczynnika,
    predkosc jest Ci potrzebna, nie wspolczynnik, za wspolczynnik nie
    posadzisz :-)

    A teraz kazdy samochod z ABS i trudno te droge ustalic ...

    J.

  • 117. Data: 2020-07-16 21:08:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Teraz to lepiej przywalić i się nie położyć. Łatwo się wyłamują, więc
    >pojedziesz dalej, a może nawet jak TOPy są to pociąg się zatrzyma jak
    >będziesz na przejeździe z moto leżał.

    ale dasz rade wylamac na moto, czy i tak sie skonczy wywrotka ...
    gdzies na szynach ?

    J.

  • 118. Data: 2020-07-16 21:10:26
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 16.07.2020 o 21:06, J.F. pisze:
    > A teraz kazdy samochod z ABS i trudno te droge ustalic ...
    >
    > J.

    niedługo każdy nowy samochód będzie obowiązkowo wyposażony w GPS i
    dylematy z jaką prędkością kierowca jechał się skończą:)

  • 119. Data: 2020-07-16 21:12:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 16.07.2020 o 10:28, J.F. pisze:

    >Bo to zależy od tego na co odpisywał;)

    >BTW - dziś gadałem z jednym kulsonem dzielnicowym - zgłoszenie
    >wykroczenia. Jego niemoc dzieli się na dwa etapy:

    >- dopóki nie będzie zgłoszone wykroczenie to on nic nie może, bo nie
    >ma zgłoszenie (nic w sense nawet mu ponoć rozpytaywać nie wolno - po
    >prostu nic).

    Robert jakos tak pisal - bez podstawy nic nie moze ..

    >- jak zostanie zgłoszone wykroczenie, to on już nic nie może, bo to
    >wydział wykroczeń a nie dzielnicowy.

    >- myślałem, że może w takim razie może coś w czasie zgłoszenia, ale
    >to też nie on. Jaką w takim razie pełni rolę, skoro nic nie może nie
    >potrafił mi odpowiedzieć.

    Ma zadania, jak mu np wydzial wykroczen cos zleci :-)

    >- a tak poza tym to on nic nie wie i nie może, bo mu się komórka
    >zepsuła.

    >To jest kurwa żenada - takie coś nosi mundur a potem płacze do
    >słuchawki, że on to w zasadzie nic nie może, a nawet jakby mógł, to
    >nie zrobi, bo jak on patoli uwagę zwróci to oni - uwaga kurwa! - to
    >oni go nie słuchajom:( To na co komu takie kulsony?

    Bo ty mu podsylasz patola nad patolami, ktory nie slucha :-)

    I co ma mu dzielnicowy zrobic - pałą obić ? :-P

    J.

  • 120. Data: 2020-07-16 21:17:00
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, July 16, 2020 at 7:59:49 PM UTC+2, Robert Tomasik wrote:

    > Jest, ale celem ABS jest zachowanie sterowności, bo siły ludzkiej nie ma
    > i bariery siły tarcia nie przeskoczysz.

    Oczywiscie, czasem ABS nawet wydluza droge hamowania, ale wspomnialem o nim a propos
    tego zablokowania kół. Obecnie jest malo realne...