  • 1. Data: 2004-05-08 12:15:37
    Temat: ekwiwalent + świdectwo pracy
    Od: "Ola" <o...@w...pl>

    Witam wszystkich serdecznie:)
    mam pewnien problem z wyliczniem sobie ekwiwalentu za niewykorzystany urlop.
    A mianowicie 1 listopada zeszłego roku podjęłam pierwszą pracę, w związku z
    tym prawo do urlopu nabyłam 1 maja (tzn. po przepracowaniu 6 miesięcy) w
    wymiarze połowy wymiaru urlopu przysługującego po przepracowaniu roku (czyli
    w moim przypadku jest to 10 dni).
    Umowę o pracę rozwiązuje 21 maja czy zatem przysługuje mi jeszcze jakiś
    urlop za te dni przepracowane w maju?? jeśli tak, to jak to wyliczyć??

    Po drugie w świadectwie pracy powinno byc napisane za ile dni w roku
    kalendarzowym, w którym ustał stosunek pracy, pracownik otrzymał ekwiwalent.
    WIęc co w takiej sytuacji powinno być napisane w moim przypadku? A może
    pierwszy rok pracy jest tak specyficzny (oczywiście rozliczany jeszcze wg
    starego kodeksu pracy:( iż mimo że urlop dotyczy zarówno zeszłego i obecnego
    roku (od listopada do grudzienia 2003 + od styczenia do kwietnia 2004) to
    musi znaleźć się w nim wiadomość o całym okresie urlopowym??

    I jeszcze jedno:) jeśli do czasu rozwiązania umowy o prace nie wykorzystam
    wolnego przysługującego mi za 1 maja to czy pracodawca musi mi zapłacic za
    ten dzień jak za ekwiwalent za urlop?? czy to się liczy jakos inaczej
    wtedy??

    z góry dziękuje za pomoc
    pozdrawiam