  • 1. Data: 2007-10-24 12:46:30
    Temat: uszkodzona przesylka, brak protokolu, - odmowa reklamacji, slusznie?
    Od: a...@g...pl

    Witam,

    Transakcja allegro, wysylka paczki kurierek (19,90zl jedyna opcja u
    sprzedajacego), paczka dolatuje brak uszkodzen zewnetrznych, mimo tego
    otwieram przy kurierze i jest zbita szybka w drukarce (wartosc
    drukarki 99zl), kurier proponuje zamiast protokolu (bo zbyt duzo
    czasu) adnotacje na awizo z jego i moim podpisem o uszkodzonej
    przesylce, kurier zabiera paczke ze soba. Dodam ze przesylka nie byla
    uszkodzona zewnetrznie ale w srodku byla zapakowana w worek ochronny
    co nie chronilo drukarki, powinine byc styropian, nie bylo oryginalnej
    zawartosci ochronnej, ogolem zlezapakowana.

    Sprzedajacy twierdzi ze to nie jego problem bo nie ma protokolu i
    firma wysylkowa nie zwroci mu ubezpieczenia za paczke (500zl) ja mam
    sie o to martwic

    Moje pytanie co teraz robic? Jakie mam prawa jako kupujacy,
    sprzedajacy nie dostarczyl mi sprawnej przesylki, kurier wprowadzil w
    blad zostalem bez niczego, sprzedajacy chce mi odeslac ta sama
    uszkodzona drukarke

    dziekuje za pomoc
    aro

  • 2. Data: 2007-10-24 13:02:35
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > sprzedajacy nie dostarczyl mi sprawnej przesylki, kurier wprowadzil w
    > blad zostalem bez niczego, sprzedajacy chce mi odeslac ta sama

    Masz 7 dni na zgloszenie rekalmacji w firmie kurierskiej. Nawet jakby na
    awizo nie bylo nic napisane. To ze jest napisane tylko ulatwi sprawe.

    Fantom

  • 3. Data: 2007-10-24 13:15:06
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    a...@g...pl napisał(a):

> [...]
    > co nie chronilo drukarki, powinine byc styropian, nie bylo oryginalnej
    > zawartosci ochronnej, ogolem zlezapakowana.

    Hmm... Powinienes spisac protokol. I nie interpretowac bo skoro
    stwierdziles, ze przesylka jest "zle zapakowana" to dales firmie
    kurierskiej podstawe do odmowy wyplacenia odszkodowania i co za tym
    idzie teraz mozesz sie sam wyklocac ze sprzedawca. Gdybys spisal
    protokol w ktorym napisalbys ze "uszkodzona w transporcie" to
    sprzedajacy dostalby pieniadze z ubezpieczenia i jak mysle latwiej by
    sie z Toba dogadal.

    > Sprzedajacy twierdzi ze to nie jego problem bo nie ma protokolu i
    > firma wysylkowa nie zwroci mu ubezpieczenia za paczke (500zl) ja mam
    > sie o to martwic

    Dokladnie tak ;)

> [...]
    > sprzedajacy nie dostarczyl mi sprawnej przesylki, kurier wprowadzil w
    > blad zostalem bez niczego, sprzedajacy chce mi odeslac ta sama

    Sam sobie odpowiedz :)

    j.

  • 4. Data: 2007-10-24 19:34:56
    Od: "marjan" <klero[usunto].tk@gmail.com>

    Użytkownik <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > sprzedajacy nie dostarczyl mi sprawnej przesylki, kurier wprowadzil w
    > blad zostalem bez niczego, sprzedajacy chce mi odeslac ta sama

    Właśnie dlatego zawsze wole wybrać opcję płatności przy odbiorze, bo
    rozumiem że dokonałeś przelewu z góry na konto?

    pozdrawiam,
    marjan

  • 5. Data: 2007-10-25 01:52:30
    Od: a...@g...pl

> [...]
    > protokol w ktorym napisalbys ze "uszkodzona w transporcie" to
    > sprzedajacy dostalby pieniadze z ubezpieczenia i jak mysle latwiej by

    wiem teraz ze powinienem, a kurierowi nic nie mowilem o zle
    zapakowanej przesylce, rozmowa skonczyla sie na stwierdzeniu ze
    drukarka jest uszkodzona w srodku

    > Dokladnie tak ;)

    No wlasnie dla mnie nie jest to oczywiste, poniewaz zawarlem umowe
    cywilno-prawna ktorej szczegoly/warunki specjalne (jelsi istnieja) nie
    wiem jak to nazwac, sa w opisie aukcji - nie ma tam wzmianki o wymogu
    spisania protokolu jako o warunku koniecznym do reklamacji. rozumie ze
    sprzedajacy jest w nieciekawej sytuacji ale wydaje mi sie ze to sprawa
    pomiedzy nim a przewoznikiem a na lini klient-sprzedajacy ja zostalem
    bez produktu za ktory zaplacilem
    w koncu to nie ja dostane te 500zl z ubepzieczenia tylko on nawet jak
    uznaja - czy nie jest to przerzucenie porblemu na klienta?

  • 6. Data: 2007-10-25 07:00:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    a...@g...pl napisał(a):

> [...]
    > w koncu to nie ja dostane te 500zl z ubepzieczenia tylko on nawet jak
    > uznaja - czy nie jest to przerzucenie porblemu na klienta?

    Zgodnie z KC sprzedajacy wywiazal sie z Umowy jaka zawarliscie w chwili
    przekazania rzeczy uprawnionemu przewoznikowi. Wiec nie jest to jego
    problem (do rozwiazania z firma przewozowa) tylko Twoj.

    j.

  • 7. Data: 2007-10-25 08:07:47
    Temat: Re: umowa zlecenie a prawo pracy
    Od: "Monika Kowalik" <k...@g...pl>

    > To może zacznijmy wszyscy pracowac na czarno po co nam umowa o pracę.

    No, wiesz nawet na czarno nie każdemu udaje się znaleźć pracę ;-).

    A tak na marginesie - miałam bardzo podobną sytuację tyle, że w czasie
    studiów. Pracowałam na zmiany w hotelowej recepcji. Nie było problemu. Dopiero
    w momencie kiedy zlecenie 3 miesięczne mi się skończyło a księgowa nie
    wypłaciła mi 300 zł, bo jakiś klient miał podobno źle przeze mnie skasowaną
    kartę to się wkurzyłam.
    Uwzględniając rachunek zysków i strat - spasowałam, ale do tej pory żałuję. Mi
    chodziło raczej o bezprawne zagarnięcie mojego wynagrodzenia a nie o
    udowodnienie stosunku pracy.
    Do tej pory żałuję. Nie tych 300 zł - bo z pewnością nie pokryłoby to strat
    związanych z kosztami postępowania, czasu itp.
    Żałuję, że tak bezczelne osoby dalej pracują na poważnych stawnowiskach i idąc
    ulicą mogą śmiać Ci się w twarz.

    Niestety mamy takie prawo, które w żaden sposób nie jest sankcjonowane.
    Nawet w budżetówkach zatrudniani są młodzi pracownicy na zlecenia - pracują
    tak jak Ci z umowami.

    Tak jak ktoś napisał - rachunek zysków i strat. Przy podpisywaniu umowy warto
    zastanowić się czy jest sens brać zlecenie.
    Zaletą często jest kasa, a wady:
    - nie podchodzi pod prawo pracy, procesy cywilne trwają zdecydowanie dłużej
    - dla banku czy innych instytucji nie ma takiego znaczenia jak stała
    - przy braniu poważnych kredytów np. hipotecznego czy innych może zupełnie nie
    być brana pod uwagę podczas wyliczania zdolności kredytowej
    - nie wiem jak w przypadku umowy abonamentowej na telefon
    - brak składki emerytalnej
    - często brak przywilejów, które mają pracownicy na umowach stałych czy
    czasowych np. premie, 13 (rzadko się zdarza), fundusz socjalny i inne.

  • 8. Data: 2007-10-25 08:09:28
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia 25 Oct 2007 09:00:00 +0200, januszek napisał(a):

    > Zgodnie z KC sprzedajacy wywiazal sie z Umowy jaka zawarliscie w chwili
    > przekazania rzeczy uprawnionemu przewoznikowi. Wiec nie jest to jego
    > problem (do rozwiazania z firma przewozowa) tylko Twoj.

    Ale jeśli nie zabezpieczył właściwie towaru przed wysyłką to chyba
    jednak problem nadawcy?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 9. Data: 2007-10-25 10:15:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Henry(k) napisał(a):

    > Ale jeśli nie zabezpieczył właściwie towaru przed wysyłką to chyba
    > jednak problem nadawcy?

    Hmm... Odbiorca w żaden sposób nie może tego stwierdzić a fakt, że firma
    przewozowa przyjęła przesyłkę nakazuje sądzić, że była dobrze
    zapakowana. Frach był ubezpieczony więc niech płacą odszkodowanie...

    j.

  • 10. Data: 2007-10-25 11:21:36
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Wed, 24 Oct 2007 21:34:56 +0200, marjan napisał(a):

    > Właśnie dlatego zawsze wole wybrać opcję płatności przy odbiorze, bo
    > rozumiem że dokonałeś przelewu z góry na konto?

    Sugerujesz, że kurier pozwoli Ci na otwarcie przesyłki bez uprzedniego
    uregulowania należności? Podstawę poproszę ...

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex:
    it's better, when it's free!