  • 1. Data: 2002-05-04 10:23:24
    Temat: prawo autorskie
    Od: "Kafka" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Może ktoś się orientuje jak długo prawo autorskie chroni autora (wydawcę) np jakiejś
    książki, gazety przed możliwością nieograniczonego kopiowania i udostępniania innym.
    Tzn jak stara może być książka czy gazeta abym mógł bez pytania o pozwolenie
    zeskanować np obrazek, (rysunek etc) i udostępnić go w internecie. Wiem że na muzykę
    istnieje chyba 25 lat okresu ochronnego , czy na wydawnictwa jest coś podobnego ?

    pozdr

    Tomekk

  • 2. Data: 2002-05-04 16:05:46
    Temat: Re: prawo autorskie
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Sat, 4 May 2002, Kafka wrote:

    > Witam
    >

    > Może ktoś się orientuje jak długo prawo autorskie chroni autora
    > (wydawcę) np jakiejś książki, gazety przed możliwością nieograniczonego

    70 lat od śmierci, lub opublikowania jeśli idzie o dzieło anonimowe lub
    zbiorowe.

    > (rysunek etc) i udostępnić go w internecie. Wiem że na muzykę istnieje
    > chyba 25 lat okresu ochronnego , czy na wydawnictwa jest coś podobnego ?

    Nie na muzykę tylko na fonogramy, i nie 25 a 70 (25 było przed nowelą z
    2000).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)