  • 1. Data: 2002-05-04 11:55:32
    Temat: Przegrywanie
    Od: "Posterunkowy" <m...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie wszystkich grupowiczów.

    Przegrałem kilka kompaktów CD z danymi pobranymi z internetu
    Wysłałem CD pocztą, odbiorca zapłacić pewna ( wcześniej ustalona miedzy
    nami ) kwotę przy odbiorze przesyłki.
    Pieniądze które wpłynęły do mnie rozłożyły się następująco.
    - materiał ( czyste kompakty )
    - robocizna, utrzymanie sprzętu
    - przesyłki
    Ogólnie mnozna by powiedzieć ze mój bilans wyszedł na 0
    ( nie pobrałem opłaty za sama wartość oprogramowania )

    Czy złamałem prawo ?

  • 2. Data: 2002-05-04 16:08:26
    Temat: Re: Przegrywanie
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Sat, 4 May 2002, Posterunkowy wrote:

    > ( nie pobrałem opłaty za sama wartość oprogramowania )
    >
    > Czy złamałem prawo ?

    Pytanie bez odpowiedzi - nie wiadomo jakie dane nagrałeś. Zakładając że
    były nielegalne, kwestia niepobrania opłaty niczego nie zmienia.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-05-04 19:37:00
    Od: "Posterunkowy" <m...@p...onet.pl>

    Czy złamałem prawo ?

    Pytanie bez odpowiedzi - nie wiadomo jakie dane nagrałeś. Zakładając że
    były nielegalne, kwestia niepobrania opłaty niczego nie zmienia.

    Były to filmy, i kilka gierek.
    Kurcze, jestem przestępcą...
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 4. Data: 2002-05-04 20:04:13
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Sat, 4 May 2002, Posterunkowy wrote:

    > Były to filmy, i kilka gierek.
    > Kurcze, jestem przestępcą...

    Nie większym niż po jeździe po jednym piwie.

    Wykrywalność tej skali przestępstw jest znikoma, więc to dla ciebie tylko
    problem etyczny.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-05-04 22:36:25
    Od: "Posterunkowy" <m...@p...onet.pl>

    > Pytanie bez odpowiedzi - nie wiadomo jakie dane nagrałeś. Zakładając że
    > były nielegalne, kwestia niepobrania opłaty niczego nie zmienia.

    Kilka postów niżej wyczyatlem coś takiego
    "Art. mówi wyłącznie o "w celu osiągnięcia korzyści majątkowej""
    (Sprawa dysku twardego i zapisanych na nim nie legalnych danych )

    Czy mógł by mi Ktoś wskazać miejsce w Internecie gdzie mugl bym się zagłębić
    trochę bardziej z ta "problematyka "

  • 6. Data: 2002-05-05 07:17:07
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Sun, 5 May 2002, Posterunkowy wrote:

    > Kilka postów niżej wyczyatlem coś takiego
    > "Art. mówi wyłącznie o "w celu osiągnięcia korzyści majątkowej""

    Który? Zarówno paserstwo w KK jak i przepisy karne w Ustawie nie wymagają
    aby sprawca z naruszenia praw autorskich osiągał korzyść majątkową.

    > Czy mógł by mi Ktoś wskazać miejsce w Internecie gdzie mugl bym się zagłębić
    > trochę bardziej z ta "problematyka "

    Komentarz Barty i Markiewicza?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 7. Data: 2002-05-05 21:31:03
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > Który? Zarówno paserstwo w KK jak i przepisy karne w Ustawie nie wymagają
    > aby sprawca z naruszenia praw autorskich osiągał korzyść majątkową.

    Heh - pewnie 116. par 2 upa. Ale tam "celem osiągnięcia korzyści majątkowej"
    jest tylko znamieniem kwalifikującym. A zresztą myślę, że i tak w tym
    wypadku taki cel zostałby przyjęty, bo usługa była wykonywana odpłatnie, a
    że sprawca jest słabym biznesmenem, to już nieistotny szczegół.

    Depi.

  • 8. Data: 2002-05-05 21:58:55
    Od: Lulek <l...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 May 2002 21:37:00 +0200, "Posterunkowy"
    <m...@p...onet.pl> wrote:

    >Kurcze, jestem przestępcą...
    > Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

    Trzeba przyznać że w ciekawy sposób łączysz własne wypowiedzi z cudzymi
    podpisami :)

    (-)
    Lulek

  • 9. Data: 2002-05-05 22:05:59
    Od: "erchejms" <e...@p...onet.pl>

    ma na myśli art. 278 KK § 2

  • 10. Data: 2002-05-05 23:24:07
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "erchejms" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ma na myśli art. 278 KK § 2

    OK. Swoja drogą czy ktos może mi wyjasnić o co chodzi w tym przepisie? Co to
    znaczy "uzyskuje program komputerowy"? Czy nalezy przyjąć, że bezkarnym
    pozostaje złodziej programu? I jak się to ma do art. 291 kk? Czy ustawodawca
    zakładał, że rozpowszechniający nielegalnie program zawsze njapierw go
    nielegalnie przywłaszczy? Nic nie rozumiem...

    --
    Depi.