  • 1. Data: 2010-10-27 10:14:31
    Temat: umowa o prace czy cywilnoprawna?
    Od: t...@p...onet.pl

    Strony zawarly umowe, nazwana "umowa o wspolpracy". W samej umowie i w toku
    jej wykonania pojawiaja sie zarowno elementy umowy o prace, jak i umowy
    cywilnoprawnej (stawialabym na zlecenie). Z najwazniejszych:

    Z samej umowy:
    1. wskazano miejsce swiadczenia uslug;
    2. zlecajacy wskazuje podmioty do obslugi i zakres tej obslugi;
    3. wszystkie czynnosci wykonywane pod firma i z uzyciem logo zlecajacego,
    wrecz ze wskazaniem na obowiazek informowania osob trzecich o tym, ze
    zleceniobiorca wystepuje jako przedstawiciel zlecajacego;
    3. wynagrodzenie jest okreslone kwotowo, ale zlecajacy ma prawo do jego
    modyfikacji "w zaleznosci od rezultatu i statusu wykonanych zadan";
    4. zakaz konkurencji;
    5. okreslono prawo do dwoch "przerw" w wykonywaniu, po 13 dni kazda, bez
    wplywu na miesieczne wynagrodzenie, z mozliwoscia odwolania z tej przerwy
    przez zlecajacego z pokryciem kosztow, wyniklych z odwolania;
    6. zleceniobiorca wystawia faktury VAT na podstawie ktorych nastepuje wyplata
    wynagrodzenia.

    Natomiast w toku wykonania umowy zleceniobiorca zobowiazany byl do
    ewidencjonowania czasu pracy w ewidencji obecnosci.

    Jak byscie obstawiali? Umowa cywilnoprawna czy jednak umowa o prace?

    Tunia

  • 2. Data: 2010-10-27 11:24:12
    Temat: Re: umowa o prace czy cywilnoprawna?
    Od: "andrzej" <k...@a...de>

> [...]
    > ewidencjonowania czasu pracy w ewidencji obecnosci.
    >
    > Jak byscie obstawiali? Umowa cywilnoprawna czy jednak umowa o prace?

    Artykuł 22 Kodeksu Pracy.

    --
    andrzej

    Naprawa i wymiana szyb samochodowych u klienta
    www.auto-szyby.opx.pl
    Zatrudnimy w całym kraju mechaników i handlowców z doswiadczeniem w branży

  • 3. Data: 2010-10-27 11:31:08
    Od: t...@p...onet.pl

    > Artykuł 22 Kodeksu Pracy.

    Hm. Wyobraz sobie ze czytalam. Moj problem nie bierze sie z nieznajomosci
    przepisow, a z trudnosci, jakie powstaja niekiedy przy subsumpcji konkretnego
    stanu faktycznego pod norme prawna. Ze sprawa nie jest prosta potwierdza
    zreszta rozmiar dorobku jurydycznego w tym zakresie. I niepokojace
    stwierdzenia SN typu - przy zasadniczym rownowazeniu sie elementow umowy
    cywilnoprawnej i o prace decyduje wola stron. Itp.

    Stad pytanie tytulowe i proba "przeadania" sprawy, zwlaszcza ze prawo pracy
    nie lezey w zakresie mojej specjalizacji. Liczylam zatem na spostrzezenia co
    do np. elementow przewazajacych (umowa o prace czy cyw-pr), pulapek, itp.

    Ale dzieki za światłą uwagę.

  • 4. Data: 2010-10-28 01:13:12
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

> [...]

    > ewidencjonowania czasu pracy w ewidencji obecnosci.
    > Jak byscie obstawiali? Umowa cywilnoprawna czy jednak umowa o prace?

    "Wyciąg" z umowy zawiera sporo uproszczeń i niedokładności
    uniemożliwiajacych jednoznaczną odpowiedź.
    Obstawiam umowę cywilno-prawną nieźle i być może skutecznie kamuflującą
    stosunek pracy.
    Ale to tylko wrażenie oparte na nieprecyzyjnych przesłankach.

    --
    Jotte