  • 1. Data: 2010-10-27 11:07:39
    Temat: Ordynacja wyborcza - pomysl dla poslow
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Witam

    Pierwszy raz w zyciu kandyduje na randnego i mam juz jedno spostrzezenie.
    Jesli jakis posel to czyta (w co watpie:) to mam pewien pomysl na zmiany w
    ordynacji (czy tez innych ustawach okolowyborczych).

    Chodzi o to, ze dobrze byloby zakazac umieszczania w indywidualnych
    materialach wyborczych kandydatow informacji na temat ich preferencji w
    wyborach do innych organow .

    Po prostu od swojego komitetu dostalem wzor ulotki i na odwrocie jest, ze
    "moim pezydentem jest..." OK, ja tez bede glosowal na te osobe - jest to
    osoba popierana przez stowarzyszenei z listy ktorego kandyduje, ale z racji
    tego, iz jest to obecny prezydent miasta, mam uzasadnione obawy, by
    przypuszczac, ze jawne zdeklarowanie moich preferencji moze mi znaczaco
    umniejszyc elektorat. Kto jest inteligentny to i tak po logo stowarzyszenia
    sie domysli, z ktorym kandydatem "trzymam:, ale ci mniej uswiadomieni wcale
    nie musza o tym wiedziec.

    Z kolei wydrukuje sobie ulotke bez tego fragmentu - dostane zj... od
    komitetu i popsuje sobie relacje.
    Zakaz wskazywania innych kandydatow wprost uproscilby sprawe.

    Stan rzeczy jaki jest, gdzie tego typu manewry komitetow, by przy okazji
    promowania sie kandydatow sa dopuszczalne, sprzyja upolitycznianiu sie
    samorzadow, a przeciez sympatie czy antypatie prezydenckie nie powinny
    zaklocac preferencji kandydatow do innych organow samorzadu...

    To takie luzne dywagacje.

  • 2. Data: 2010-10-27 11:13:21
    Temat: Re: Ordynacja wyborcza - pomysl dla poslow
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Stan rzeczy jaki jest, gdzie tego typu manewry komitetow, by przy okazji
    > promowania sie kandydatow sa dopuszczalne, sprzyja upolitycznianiu sie

    Mialem na mysli: "by przy okazji promowania sie kandydatow (i na ich koszt)
    promowac swojego kandydata na prezydenta".

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-10-27 11:21:30
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 27 Oct 2010 13:07:39 +0200, SDD napisał(a):

    > Pierwszy raz w zyciu kandyduje na randnego

    Nono, mamy już szychy na grupie ;-)

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 4. Data: 2010-10-27 11:23:12
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Olgierd <n...@n...problem> naskrobał/a w

    > Nono, mamy już szychy na grupie ;-)

    In spe.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 5. Data: 2010-10-27 11:34:26
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10/27/2010 01:07 PM), SDD wrote:
    > Z kolei wydrukuje sobie ulotke bez tego fragmentu - dostane zj... od
    > komitetu i popsuje sobie relacje.
    > Zakaz wskazywania innych kandydatow wprost uproscilby sprawe.

    Czyli innymi słowy - przez ustawowy zakaz chcesz rozwiązać problem
    nieumiejętności ułożenia sobie prawidłowych stosunków z własnym komitetem?

    p. m.

  • 6. Data: 2010-10-27 11:50:35
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Czyli innymi słowy - przez ustawowy zakaz chcesz rozwiązać problem
    > nieumiejętności ułożenia sobie prawidłowych stosunków z własnym komitetem?

    Skoro przez zakazy i nakazy prawa pracy sa regulowane prawidlowe stosunki z
    pracodawca, przez prawo telekomunikacyjne stosunki abonenta z operatorem,
    przez prawo konsumenckie sprzedawcy z konsumentem, to czemu maja nie byc
    uregulowane stosunki kandydata z komitetem?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2010-10-27 12:09:48
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-10-27 13:07:39 +0200, "SDD" <s...@t...pl> said:

> [...]
    >
    > Chodzi o to, ze dobrze byloby zakazac umieszczania w indywidualnych
    > materialach wyborczych kandydatow informacji na temat ich preferencji w

    Czyli nie wiesz jak to załatwić, ale wydaje ci się, że pownieneś zostać
    radnym, bo masz predyspozycje.
    Kul.

    --
    Bydlę

  • 8. Data: 2010-10-27 12:17:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10/27/2010 01:50 PM), SDD wrote:
> [...]
    > przez prawo konsumenckie sprzedawcy z konsumentem, to czemu maja nie byc
    > uregulowane stosunki kandydata z komitetem?

    Prawo stawia pracownika i konsumenta w roli biednej sierotki którą
    trzeba się zaopiekować. Słusznie lub nie. Uważam że jest to niesłuszne -
    chociaż z zadowoleniem korzystam raz po raz z tych uprawnień (głównie
    jako konsument).

    Jednak radny to nie jest biedna sierotka, to on ma się opiekować a nie
    ktoś nim.

    Pragnąc interwencji państwa w temacie "nie mogę się dogadać ze swoim
    komitetem, pomóżcie", przezentujesz się w nieciekawym świetle :). Pewnie
    twoi potencjalni wyborcy nie wiedzą o tym, ale mimo wszystko - niefajnie.

    p. m.

  • 9. Data: 2010-10-27 12:17:59
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 27 Oct 2010 13:23:12 +0200, Goomich napisał(a):

    > In spe.

    Kandydat to nie szycha?
    Zazdrośnik! ;-)

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 10. Data: 2010-10-27 12:27:39
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > się zaopiekować. Słusznie lub nie. Uważam że jest to niesłuszne - chociaż
    > z zadowoleniem korzystam raz po raz z tych uprawnień (głównie jako

    Wlasnie - nie wymaga to chyba komentarza.
    Kalemu ukrasc, zle...

> [...]
    > twoi potencjalni wyborcy nie wiedzą o tym, ale mimo wszystko - niefajnie.

    Radny ma dbac o jakosc prawa na poziomie samorzadu terytorialnego -
    projektujac uchwaly, przeglosowujac je, zmieniajac uchwaly dotychczasowe,
    jesli uzna je za niefajne.
    Ma nie byc owieczka potulna wobec status quo, podnoszac reke wtedy kiedy
    ktos kaze, albo gdy "wypada", ale zmieniac stan rzeczy na lepszy.

    Ja uznaje za niefajny brak uregulowania w zakresie, o ktorym pisze i
    chcialbym zmienic go na inny, moim zdaniem - lepszy.
    Stad ten post.
    A z komitetem sobie jakos poradze.

    Pozdrawiam
    SDD