  • 1. Data: 2010-10-27 00:13:04
    Temat: Wpis do KRS zmiany o stowarzyszeniu a opłaty.
    Od: "Priest" <paul4@_wytnij_to_go2.pl>

    Witam!

    W ten czwartek mam Walne Zebranie członków stowarzyszenia i zamierzamy
    zmienić nazwę, statut oraz członków zarządu stowarzyszenia.

    Po dokonaniu tych zmian zgodnie z art. 22 ustawy o KRS mam 7 dni na wpis
    tych zmian do KRS-u.

    Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej i nie jest organizacją
    pożytku publicznego. Jest wpisane do KRS w dziale 2. stowarzyszenia.

    Czy wniosek o wpis do KRS podlega opłacie?

    Z art. 21 w zw. z art. 17 ust. 4 ustawy Prawo o stowarzyszeniach wynika, że
    stowarzyszenie w postępowaniu o wpis do KRS-u zwolnione jest z opłat
    sądowych. Natomiast ustawa o kosztach sądowych w sprawach cywilnych w art.
    56 wskazuje, iż od takiego wniosku należy uiścić opłatę w wysokości 150,-
    zł.

    Wiem, że można wystąpić do sądu z wnioskiem o zwolnienie od kosztów
    sądowych, oraz że organizacje pożytku publicznego są zwolnione z takich
    kosztów na podstawie ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych art.
    104.

    Ww. przepisy przeczą swoim postanowieniom czy ja coś źle zrozumiałem?

    Z wyrazami szacunku,

    Paweł.

  • 2. Data: 2010-10-27 13:27:42
    Temat: Re: Wpis do KRS zmiany o stowarzyszeniu a opłaty.
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > 56 wskazuje, iż od takiego wniosku należy uiścić opłatę w wysokości 150,-

    Stowarzyszenie nie prowadzące działalności gospodarczej jest zwolnione od
    opłat przy rejestracji i zmianach wpisów - co zresztą sam napisałeś. W
    związku z tym bez sensu jest ubiegać się o zwolnienie z opłat.