  • 11. Data: 2003-08-04 19:16:03
    Temat: Re: udostepniane lacza a maskarada?
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Marcin Debowski wrote:
    > Sory, co to znaczy nie obciąża? Płacę chyba za pasmo które mogę obciążać
    > podług mojego uznania aż do bólu (przyjmując że wykupiłem tego typu
    > łączę).

    Oczywiście, ale za pomocą jednego komputera, jeżeli regulamin tak
    przewiduje. Regulamin może również ograniczać ilość danych przesłanych
    na przykład w ciągu miesiąca. Jesli się na niego zgodzisz, to nie możesz
    "obciążać [sieci] podług uznania aż do bólu".

    > Możesz uzasadnić tą ciekawą tezę?

    Teza była oczywiście w kontekście wcześniejszego porównania. Jeśli masz
    dwa komputery podłączone do sieci to jest prawdopodobieństwo, że
    będziesz więcej ciągnął (bo kilka osób może korzystać jednocześnie), a
    jak masz dwa telefony to dwie osoby jednocześnie nie zadzwonią. A nawet
    jeśli będą dzwoniły częściej niż z jednego telefonu, to zapłacą więcej
    za połączenia.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 12. Data: 2003-08-04 19:19:48
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    SzerszeN wrote:
    > Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@s...art.pl> napisał w wiadomości
    > i tu bym panie kolego jak najbardziej sie z toba nie zgodzil, w kwesti
    > technicznej im wiecej aparatow w domu tym bardziej obciazona jest twoja
    > linia, a to z tego prostego powodu, ze aparat telefoniczny to urzadzenie
    > elektryczne, ktore musi byc zasilane, a zasilane jest poprzez kabel
    > telefoniczny, ktorym smiga o ile dobrze pamietam ~60V (ale moge sie mylic),
    > wiec im wiecej aparatow np dzwoni w domu tym wieksze obciazenie lini

    Tu zgoda, ale zauważ również, że za każdy telefon zainicjowany czy
    odebrany przez abonenta operator inkasuje opłatę, a za przesłany
    kilobajt danych po sieci już nie.

    Dla jasności, uważam że o ile ograniczenie udostepniania Internetu poza
    lokalem, w pewnych przypadkach, może być uzasadnione (nawet dobrem
    użytkowników), o tyle zakz udostępniania łącza w ramach lokalu jest
    bezsensowny.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 13. Data: 2003-08-05 01:22:42
    Od: poreba <d...@p...com>

    "SzerszeN" <s...@t...pl> niebacznie popelnil

> [...]
    > smiga o ile dobrze pamietam ~60V (ale moge sie mylic), wiec im
    > wiecej aparatow np dzwoni w domu tym wieksze obciazenie lini
    W kwestii technicznej to istotne jest jak zostanie skonstruowana
    wewnętrzna sieć telefoniczna i jaki prąd podczas "dzwonienia"
    występuje we współczesnych aparatach tel.

    W opozycji do powyższego sensowne jest ze dwa urządzenia wygenerują
    większy ruch, tyle że w przypadku komputerów mogą one wysycać pasmo
    (płatne przecież ryczałtowo) jednocześnie a w przypadku telefonów -
    ich większa ilość zwiększa "zajętość łączy" operatora - jednak
    ryczałtowo płatna nie jest. ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 14. Data: 2003-08-05 05:16:42
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > (płatne przecież ryczałtowo) jednocześnie a w przypadku telefonów -
    > ich większa ilość zwiększa "zajętość łączy" operatora - jednak

    mnie sie rozchodzilo jedynie o techniczne kwestie :)

    natomiast co do komputerow uwazam ze jest to zdzierstwo kasy, bo klient
    placi za pasmo i nikogo nie powino obchodzic czy na tym pasmie postawi jeden
    komputer czy 20, po to provider ma swoje urzadzenia aby nie wykozystal nic
    ponad to pasmo, a to co klinet ma w domu to jego prywatna sprawa

  • 15. Data: 2003-08-05 05:18:22
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

> [...]
    > lokalem, w pewnych przypadkach, może być uzasadnione (nawet dobrem
    > użytkowników), o tyle zakz udostępniania łącza w ramach lokalu jest

    zgadzam sie w calej rozciaglosci tej sprawy, a poeniwaz wykrywalnosc takiego
    procederu jest dos trudno i z tego co slyszalem to podobno lekko oscyluje na
    granicy naszego prawa, nie powinno sie takimi bzdurami przejmowac tylko
    robic swoje :)

  • 16. Data: 2003-08-05 18:58:00
    Od: "Gacek" <N...@A...pl>

    "zgapa" <z...@n...org> wrote in message
    > jesli powiedzieli ze niemozesz stawiac firewalla
    > to powiedz ze w razie wkroczenia jakiegos hackera lub zniszczenia
    przez
    > kogos danych twojich na kompie (wlamanie sie przez inet) zaskarzych
    ich i
    > oni zaplaca za zniszczenia, poniewaz zabronili ci stawianie firewalla
    > a firewall jest zabezpieczeniem przez uzytkownikami zewnetrznymi

    Rownie dobrze moze to zadzialac w druga strone - ktos stawia sobie
    firewalla (na linuxie) i konfiguruje go w taki sposob ze zakloca prace
    uzytkownikom sieci - wtedy firma moze wystapic o zadoscuczynienie.
    Poza tym - nikt nie broni mu stawiac sobie firewalla na komputerze na
    ktorym pracuje. W wiekszosci wypadkow to w zupelnosci wystarcza - w
    przypadku gdy ktos upiera sie na postawieniu sobie linuxowego firewall
    przed komputerem na ktorym faktycznie pracuje mozna poderzewac ze A)
    swietnie zna sie na linuxie i z jakichs bardzo szczegolnych powodow
    zalezy mu wlasnie na takim firewallu B) cos kombinuje.

    Pozrawiam,
    Gacek

  • 17. Data: 2003-08-05 19:03:42
    Od: "Gacek" <N...@A...pl>

    "Marcin Debowski" <a...@n...net> wrote in message
> [...]
    <ciach>
    > Sory, co to znaczy nie obciąża? Płacę chyba za pasmo które mogę
    obciążać
    > podług mojego uznania aż do bólu (przyjmując że wykupiłem tego typu
    > łączę).

    Czy faktycznie masz napisane w umowie ze placisz za pasmo ? A jesli tak
    to czy jest w tym pasmie jakies gwarantowane (CIR)?
    Podejrzewam ze nie masz. Wiekszosc umow abonenckich jesli chodzi o
    internet nie precyzuje tego - byle bys mial polaczenie do internetu.
    Zactuj umowe.

    Pozdrawiam,
    Gacek

  • 18. Data: 2003-08-05 19:11:12
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Gacek wrote:
> [...]
    > firewalla (na linuxie) i konfiguruje go w taki sposob ze zakloca prace
    > uzytkownikom sieci - wtedy firma moze wystapic o zadoscuczynienie.

    No dobra, może, ale co ma piernik do wiatraka?

    > Poza tym - nikt nie broni mu stawiac sobie firewalla na komputerze na
    > ktorym pracuje.

    Jeszcze tego by brakowało.

> [...]
    > swietnie zna sie na linuxie i z jakichs bardzo szczegolnych powodow
    > zalezy mu wlasnie na takim firewallu B) cos kombinuje.

    c. konfiguruje porządnie jedengo, sprawdzonego, fw, zamiast bawić się
    oddzielnie na kiklu różnych systemach.

    Co do Twojej opcji b. Oczywiście można też podejrzewać, że jeżeli ktoś
    używa na domowym komputerze Linuxa, to znaczy że się świetnie zna i
    zapewne coś kombinuje. Proponuję do regulaminu dorzucić jeszcze punkt:
    "użytkownik krozystający z łączy operatora zobowiązuje się odłączać
    komputer pracujący pod kontrolą innego systemu operacyjnego niż MS
    Windows 95, 98, Me i XP Home od sieci". Paranoja.

    Pozdr

  • 19. Data: 2003-08-05 21:12:25
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    W artykule <bgouo5$4jb$1@panorama.wcss.wroc.pl> Gacek napisał(a):

    > Rownie dobrze moze to zadzialac w druga strone - ktos stawia sobie
    > firewalla (na linuxie) i konfiguruje go w taki sposob ze zakloca prace
    > uzytkownikom sieci

    ze co? Wprawdzie malo wiem, ale jak to mozliwe?
    pozdrawiam Andrzej

  • 20. Data: 2003-08-06 00:51:24
    Od: "Gacek" <N...@A...pl>

    "andrzej" <a...@w...pl> wrote in message

    > ze co? Wprawdzie malo wiem, ale jak to mozliwe?

    Zle sie wyrazilem. W przypadku gdy zrobi to zle naturalnie. W moim
    rozumieniu tego typu polaczenie
    provider - fw na linuxie - wlasciwy komputer jest kombinatorskie i
    raczej chyba rzadko na codzien spotykane - jesli ktos przekombinuje jest
    w stanie spowodowac nieprawidlowe dzialanie sieci u innych.

    Pozdrawiam,
    Gacek