  • 1. Data: 2003-08-01 19:16:13
    Temat: prawo telekomunikacyje/internetowe?
    Od: "SoftwareTeam" <s...@w...pl>

    Mam takie pytanie:
    Na jakiej podstawie prawnej operator/dostawca internetowy moze zabronic mi
    uzywania wiecej niz jednego komputera z danym laczem internetowym?
    Rozumiem, ze moze zabronic mi udostepniania polaczenia poza lokal na ktore
    jest zawarta umowa (bo wtedy stalbym sie formalnie dostawca uslug
    internetowych), ale nie moze mi chyba zabronic postwic sieci lokalnej i
    powiedziec ze nie moge podlaczyc innego komputera w lokalu na ktory zostala
    zawarta umowa? To tak jakby np wielka firma wziela lacze internetowe od
    dostawcy i musiala sie tlumaczyc jaka to ona ma siec lokalna w firmie i ile
    jest komputerow.
    Wydaje mi sie, ze nie ma do tego zadnej podstawy prawnej?
    A moze jakis prawnik (najlepiej z dziedziny prawa telekomuniakcyjnego) ma
    inne zdanie, lub moglby mi w tej kwestii pomoc? Albo moze ktos mial juz
    takie przeprawy z jakims dostawca internetowym?
    Zaintrygowany uzytkownik internetu

  • 2. Data: 2003-08-01 20:26:55
    Temat: Re: prawo telekomunikacyje/internetowe?
    Od: "zgapa" <z...@n...org>

    na takiej ze pewnie podpisales umowe w ktorej pisze ze tylko 1 komputer moze
    byc podlaczony do tego lacza
    jesli pisze ze tylko z tego lokalu mozna korzystac z internetu to dzialaja
    bez gadki
    a jesli niema nic mowy o tym ze 1 komp moze brac internet to powiedz im ze
    nigdzie niema zadnego zabezpieczenia i tyle
    choc w to niewierze

  • 3. Data: 2003-08-01 22:35:41
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "SoftwareTeam" <s...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > inne zdanie, lub moglby mi w tej kwestii pomoc? Albo moze ktos mial juz
    > takie przeprawy z jakims dostawca internetowym?
    Mój mąż, który jest właśnie prawnikiem specjalizującym się w wymienionych
    przez Ciebie dziedzinach prawa powiedział, że Twój tok rozumowania jest
    generalnie słuszny. Nie ma podstawy prawnej, żeby zabronić. Natomiast
    usługodawca może Ci w umowie lub ogólnych warunkach wpisać, że zgadzasz się
    na takie a nie inne zasady. Wtedy zawierając z nimi umowę godzisz się na ich
    warunki. Ale chyba nawet Tepsa tego nie robi, więc może zmień operatora.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 4. Data: 2003-08-03 03:13:15
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bgeiee$nqj$1@wulkan.npnet.org>, zgapa wrote:
    > na takiej ze pewnie podpisales umowe w ktorej pisze ze tylko 1 komputer moze
    > byc podlaczony do tego lacza

    To prawie zawsze jest 1 komputer podłączony do łącza, nawet jak za nim
    stoi 100 w sieci lokalnej.

    > a jesli niema nic mowy o tym ze 1 komp moze brac internet to powiedz im ze
    > nigdzie niema zadnego zabezpieczenia i tyle
    > choc w to niewierze

    MZ można takie p. umowy zwyczajnie olać (w zakresie prywatnej sieci
    domowej) bo o ile umowa nie jest sformułowana bardzo precyzyjnie to
    chciałbym zobaczyć jak dostawca udowadnia mi istnienie tej sieci lokalnej
    i ilości komputerów w niej obecnej.

    --
    Marcin