  • 1. Data: 2003-08-01 20:01:46
    Temat: udostepniane lacza a maskarada?
    Od: "t_harry\(wp\)" <t...@w...pl>

    witam
    zadzwonilem dzis do mojego providera internetowego i dowiedzialem sie, ze wg
    nich nie wolno mi postawic sobie w domu firewall' a linuxowego i za nim
    dopiero mojego komputera biurkowego - zdziwilo mnie to i przestraszylo
    w umowie stoi, ze nie jest dozwolone udostepnianie sieci osobom trzecim -
    jednak tego ine mam zamiar robic, chce sam korzystac z lacza tzn
    koncowka-firewall(na linuxie)-komp
    czy moge zostac jakos ukarany(w mysl prawa i umowy) za cos takiego?
    w umowie nigdzie nie ma o tym mowy -jest tak jak napisalem tylko o
    udostepnianiu osobom trzecim - pan w firmie powiedzial mi ze 1 osoba=1
    komputer ale to przeciez glupota...

    pozdr i licze na rady
    t_harry

  • 2. Data: 2003-08-01 20:13:09
    Temat: Re: udostepniane lacza a maskarada?
    Od: "zgapa" <z...@n...org>

    jesli powiedzieli ze niemozesz stawiac firewalla
    to powiedz ze w razie wkroczenia jakiegos hackera lub zniszczenia przez
    kogos danych twojich na kompie (wlamanie sie przez inet) zaskarzych ich i
    oni zaplaca za zniszczenia, poniewaz zabronili ci stawianie firewalla
    a firewall jest zabezpieczeniem przez uzytkownikami zewnetrznymi

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-08-01 20:25:49
    Od: "SoftwareTeam" <s...@w...pl>

    Masz podobny problem jak ja; zobacz post prawo telekomunikacyjne/internetowe
    z 2003-08-01 21:16. W moim przypadku to dotyczy Multimedi w Gdyni.
    Niby cos wspominaja o tym, ze nie moge korzystac z drugiego komputera (czyli
    nie moge np. postawic maskarady) ale ja uwazam jak na razie ze oni nie maja
    prawa ingerowac w moj lokal i stawiac mi takie warunki. A umowa zawarta z
    naruszeniem prawa jest niewazna.

  • 4. Data: 2003-08-04 07:15:56
    Od: "Robert Sadłowski" <r...@i...pl>

    Mam podobny problem.. siec potrzebna mi do pracy, mam jednego kompa
    stacjinarnego i laptopa ktorego w domu podlnczam okazjonalnie, uzywam na
    zmiane obu w domu + laptopa po za nim.. jesli juz wiec jednego stacjinarnego
    kompa podlacze do sieci przez dostawce intern. przez siec kablowa to wg.
    nich nie moge juz przesylac scieciowac obu kompow razem. Dla mnie odbieranie
    poczty na jednym kompie i ciagle przenoszenie danych do drugiego recznie
    byloby strasznie klopotliwe. Dostawca chce za drugi komp polowe oplaty...
    Smieszne mi sie to wydaje, nie chce nikomu przeciez lacza udostepniac a to
    czego potrzebuje nie wydaje mi sie czyms dziwnym... Powiedzmy.. placi sie
    przeciez za numer telefonu a nie za ilosc aparatow.. Jak wszystko to wyglada
    w swietle prawa ???
    Rozmawiam z dostawca juz od kilku tygodni, nie moge wybrac innego (pewnie
    placa deweloperowi mojego osiedla za to ze ten ich podlancza nie dajac
    mieszkancom wyboru).. a z tym nie moge sie dogadac, nie chca mi pokazac
    wzoru umowy zanim sie nie zdecyduje, a ja boje sie ze bede mial pozniej
    problem z pozbyciem sie nieuczciwego dostawcy z ktorym podpisze umowe na rok
    (tylko tak mozna) a pozniej siec bedzie dzialala z transferem daleko
    odbiegajacym od tego w umowie.
    Pozdrawiam
    Robert

  • 5. Data: 2003-08-04 08:35:20
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    W artykule <bgl0vb$hu2$1@nemesis.news.tpi.pl> Robert Sadłowski napisał(a):

    a) jak nie chce pokazac umowy, to naprawde sie zastanow...
    b) co to jest "komputer"? Jeden procesor? Jedna plyta glowna? A beowulf...
    c) podlacz jeden komputer z wieloma terminalami.
    pozdrawiam Andrzej

  • 6. Data: 2003-08-04 10:29:37
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Robert Sadłowski wrote:
> [...]
    > przeciez za numer telefonu a nie za ilosc aparatow.. Jak wszystko to wyglada

    Kiepskie porównanie. Po pierwsze inny regulamin świadczenia usług w obu
    przypadkach. Po drugie, jak masz więcej telefonów w domu to nie obciąża
    to linii operatora. Po trzecie, jeżli przez to że masz dwa czy więcej
    aparatów częściej dzwonisz to płacisz za połączenia, więc operator ma z
    tego zysk.

    A w świetle prawa napisali Ci już inni. Bez regulaminu i umowy nic Ci
    się nie doradzi. Ale generalnie, regulamin może wyłączyć Twoje prawo do
    podłączenia większej liczby urządzeń. Z Twoich słów wynika, że regulamin
    mówi jedynie o udostępnianiu osobom trzecim, tak więc uważam że w
    obrębie swojego mieszkania mozesz dzielić łącze do woli. Ocyzwiście z
    zastrzeżeniem na dokładność i wyjątkowość przytoczonych przez Ciebie
    słów z regulaminu.

    Z drugiej strony można to w miarę prosto obejść i na 99% operator, jeśli
    nie będziesz cały czas wysycał pasma czy robił innych dziwnych rzeczy,
    nie będzie próbował sprawdzić iel komputerów rzeczywiście podpiąłeś. Ale
    to już NTG.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 7. Data: 2003-08-04 11:38:07
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b...@C...Gorzenski.private>, Czarek Gorzeński wrote:

    > Kiepskie porównanie. Po pierwsze inny regulamin świadczenia usług w obu
    > przypadkach. Po drugie, jak masz więcej telefonów w domu to nie obciąża
    > to linii operatora. Po trzecie, jeżli przez to że masz dwa czy więcej

    Sory, co to znaczy nie obciąża? Płacę chyba za pasmo które mogę obciążać
    podług mojego uznania aż do bólu (przyjmując że wykupiłem tego typu
    łączę).

    > aparatów częściej dzwonisz to płacisz za połączenia, więc operator ma z
    > tego zysk.

    Możesz uzasadnić tą ciekawą tezę?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2003-08-04 11:42:24
    Od: "Robert Sadłowski" <r...@i...pl>

    > Kiepskie porównanie. Po pierwsze inny regulamin świadczenia usług w obu
    > przypadkach. Po drugie, jak masz więcej telefonów w domu to nie obciąża
    > to linii operatora.

    Potrzebuje tego tylko dla wygody .. przeciez nigdy nie bedzie pracowal na
    2kompach jednoczesnie ...
    Pasmo mi dzieli sie na pol i w zadnym razie dodatkowo nie obciaza lacza
    operatora...wrecz przeciwnie.. dlaczego mam placic dodatkowo a nie dostane
    dodatkowego transferu.... ?!?

    Po trzecie, jeżli przez to że masz dwa czy więcej
    > aparatów częściej dzwonisz to płacisz za połączenia, więc operator ma z
    > tego zysk.

    Kilka aparatow w domu to po prostu mniej chodzenia a nie wiecej rozmow ..
    niby widok telefonu kusi do dzwonienia (chyba tylko w reklamach). Porownanie
    chyba nie jest takie kiepskie..

> [...]
    > obrębie swojego mieszkania mozesz dzielić łącze do woli. Ocyzwiście z
    > zastrzeżeniem na dokładność i wyjątkowość przytoczonych przez Ciebie

    Regulaminu jeszcze niepodpisalem i nie podpisze go gdybedzie w nim punkt o
    tylko 1 kompie. Problem w tym ze nie moge wybrac innego operatora.

    no wlasnie.
    dzieki

  • 9. Data: 2003-08-04 12:51:25
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@s...art.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to linii operatora. Po trzecie, jeżli przez to że masz dwa czy więcej
    > aparatów częściej dzwonisz to płacisz za połączenia, więc operator ma z

    i tu bym panie kolego jak najbardziej sie z toba nie zgodzil, w kwesti
    technicznej im wiecej aparatow w domu tym bardziej obciazona jest twoja
    linia, a to z tego prostego powodu, ze aparat telefoniczny to urzadzenie
    elektryczne, ktore musi byc zasilane, a zasilane jest poprzez kabel
    telefoniczny, ktorym smiga o ile dobrze pamietam ~60V (ale moge sie mylic),
    wiec im wiecej aparatow np dzwoni w domu tym wieksze obciazenie lini

  • 10. Data: 2003-08-04 19:10:50
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Robert Sadłowski wrote:
    [ciap]

    Ja Ciebie doskonale rozumiem i zgadzam się z Twoją argumentacją. To co
    przedstawiłem mozna nazwać obawami operatora któremyu zapewne wydaje
    się, że jak sa dwa komputery to napewno na obu non-stop Kazza leci.

    > Regulaminu jeszcze niepodpisalem i nie podpisze go gdybedzie w nim punkt o
    > tylko 1 kompie. Problem w tym ze nie moge wybrac innego operatora.

    To jak chcesz korzystać z Internetu skoro nie zgodzisz się na regulamin?
    Jej sens rezygnować przez jeden głupi punkt, którego zapewne i tak nikt
    nie wyegzekfuje, jeśli będziesz korzystał sensownie z sieci?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński