  • 21. Data: 2003-08-06 01:28:31
    Temat: Re: udostepniane lacza a maskarada?
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Gacek wrote:
    > Zle sie wyrazilem. W przypadku gdy zrobi to zle naturalnie. W moim
    > rozumieniu tego typu polaczenie
    > provider - fw na linuxie - wlasciwy komputer jest kombinatorskie i
    > raczej chyba rzadko na codzien spotykane - jesli ktos przekombinuje jest
    > w stanie spowodowac nieprawidlowe dzialanie sieci u innych.

    Znaczy używamy tylko Windowsów, bo inne można źle skonfigurować? Bredzisz.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 22. Data: 2003-08-06 03:26:27
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bgov2f$4n9$1@panorama.wcss.wroc.pl>, Gacek wrote:

    > Czy faktycznie masz napisane w umowie ze placisz za pasmo ? A jesli tak
    > to czy jest w tym pasmie jakies gwarantowane (CIR)?

    To ma drugorzędne znaczenie - co ma główne, to to, że w ramach danych
    warunków technicznych zdefiniowanych w umowie mogę robić z moim kawałkiem
    łącza co mi się podoba w tym np. je wysycać do granic udostępnionych przez
    operatora i to jest moja sprawa czy będę to robił jednym komputerem czy
    małą domową podsiecią. W końcu co za różnica co i jak ciągnę skoro umowa
    pozwala mi ciągnąć? Takie ograniczenia ilości kompów to zwykły, prymitywny
    i zachłanny pseudo-kapitalizm.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2003-08-06 03:33:46
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bgpjed$a65$1@panorama.wcss.wroc.pl>, Gacek wrote:
    > "andrzej" <a...@w...pl> wrote in message

    > prace
    >
    > Zle sie wyrazilem. W przypadku gdy zrobi to zle naturalnie. W moim

    Dobrze się wyraziłeś ale jesteś jakoś dziwnie "sfokusowany" na linuxie.
    Równie dobrze jakiś windziarz może narozrabiac. Nie wiem co ma do tego
    linux.

    > rozumieniu tego typu polaczenie
    > provider - fw na linuxie - wlasciwy komputer jest kombinatorskie i

    Może jest dla Ciebie kombinatorskie, bo moze dla Ciebie to jakaś
    nieziemska egzotyka, a dla mnie zwykła wygoda i podstawa bezpiecznej sieci
    domowej.

    > raczej chyba rzadko na codzien spotykane - jesli ktos przekombinuje jest
    > w stanie spowodowac nieprawidlowe dzialanie sieci u innych.

    Tzn? Konkretnie? Jak przekombinuje?

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2003-08-06 10:06:37
    Temat: Re: udostepniane lacza a maskarada? [OT]
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    W artykule <bgpjed$a65$1@panorama.wcss.wroc.pl> Gacek napisał(a):

    > Zle sie wyrazilem. W przypadku gdy zrobi to zle naturalnie.

    nie potrafie sobie wyobrazic, jaki moze miec wplyw na siec (zew.) zla
    konfiguracja fajerwola (na czymkolwiek)..., najwyzej user, ktory go postawil
    sam sie odetnie (oczywiscie przy zalozeniu, ze prowajder to nie
    "dwunastolatek" po lekturze "Cdaction")

    a to nie ma nic wspolnego ze "zle skonfigurowanym fajerwolem" u usera...
    pozdrawiam Andrzej

  • 25. Data: 2003-08-06 10:17:33
    Od: andrzej <a...@w...pl>

  • 26. Data: 2003-08-06 12:11:03
    Od: "Gacek" <N...@A...pl>

> [...]
    postawil
    > sam sie odetnie (oczywiscie przy zalozeniu, ze prowajder to nie
    No to dwa przyklady - naturalnie trzymajac sie zalozenia ze ktos stawiac
    sobie FW przed swoim kompem zrobi to zle.
    1) wpisze sobie jako IP ip bramki dla wiekszej liczby komputerow
    wpietych do tego samego switcha (huba)
    2) zacznie rozdawac adresy (dhcpd) i rozkonfiguruje pozostale komputery.

    Przyklad ze provider ktory nie pozwolil na postawienie FW bedzie
    odpowiadal za szkody powstale w przypadku wlamania jest tez szczegolny
    bo nie zdarza sie przeciez co 5 minut zeby ktos wlamal Ci sie do
    komputera i zniszczyl jakies niezwykle cenne dane.

    Pozdrawiam,
    Gacek

  • 27. Data: 2003-08-06 12:13:41
    Od: "Gacek" <N...@A...pl>

    "Czarek Gorzeński" <c...@s...art.pl> wrote in message

    > Znaczy używamy tylko Windowsów, bo inne można źle skonfigurować?
    Bredzisz.
    Mowie o innym ukladzie niz "gniazdko - komputer z internetem" - nie
    mowie ze chodzi tylko o fw na linuxie.

  • 28. Data: 2003-08-06 12:16:57
    Od: "Gacek" <N...@A...pl>

    > Dobrze się wyraziłeś ale jesteś jakoś dziwnie "sfokusowany" na
    linuxie.
    > Równie dobrze jakiś windziarz może narozrabiac. Nie wiem co ma do tego
    > linux.

    Zgadza sie. Za badzo sie skupilem na linuxie bo to od niego wyszedl
    watek.
    Ktos pisal o FW linuxowym.

    > Może jest dla Ciebie kombinatorskie, bo moze dla Ciebie to jakaś
    > nieziemska egzotyka, a dla mnie zwykła wygoda i podstawa bezpiecznej
    sieci
    > domowej.
    A zwykly FW softwarowy by jej nie zapewnil ? Czy ataki na komputery
    zdarzaja sie az tak czesto i sa az tak skuteczne ze kazdy normalny
    uzytkownik sieci musi miec dwa komputery - jeden jako fw ?

    > Tzn? Konkretnie? Jak przekombinuje?
    Chocby wytnie sam siebie - i dzowni do providera ze nie ma sieci na
    kompie. Takie rzeczy sie zdarzaja.

    Pozdrawiam,
    Gacek

  • 29. Data: 2003-08-06 12:18:43
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Gacek wrote:
    > "Czarek Gorzeński" <c...@s...art.pl> wrote in message
    > jest
    > Mowie o innym ukladzie niz "gniazdko - komputer z internetem" - nie
    > mowie ze chodzi tylko o fw na linuxie.

    Ja tam wyraźnie widzę "fw na linuxie".

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 30. Data: 2003-08-06 12:18:47
    Od: "Gacek" <N...@A...pl>

    > No dobra, może, ale co ma piernik do wiatraka?
    Ma sie mniej wiecej to tak samo do tematu jak fakt ze provider nie
    pozwoli Ci postawic kolejnego kompa z FW do tego ze odpowiada za szkody
    wyrzadzane przez ew. wlamanie.
    Uzytkownik podpisal umowe z ktorej wynika w jaki sposob jest podlaczony
    i w ramach takiej konfiguracji moze sie do woli zabezpieczac przez
    wlamaniem. Prov. za to nie odpowiada.

    Pozdrawiam,
    Gacek