  • 11. Data: 2016-04-29 13:54:30
    Temat: Re: trzeciodłużnik ? - bełkot prawny?
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Michał Jankowski pisze:

    > Podane są paragrafy, do czego jest zobowiązany dłużnik. Czy "dłużnik" w
    > tych punktach oznacza "dłużnika", czy "dłużnika dłużnika"?
    >
    > Czy osoba trzecia, która NIE JEST DŁUŻNIKIEM DŁUŻNIKA, jest przez te
    > paragrafy do czegoś zobowiązana?
    >
    > Czy samo wystosowanie pisma przez komornika do tej osoby czyni ją
    > dłużnikiem?
    >
    > MJ

    Bardzo dobre pytanie. Czekam z niecierpliwością na odpowiedź.
    Czy stałem się tym trzecio.... tylko dlatego że byłem/jestem
    kontrahentem dłużnika, niezależnie od tego czy coś mam mu zapłacić czy
    tez nie?

    ---
    Avast.

  • 12. Data: 2016-04-29 14:07:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-29 o 13:54, cyklista pisze:

> [...]
    > Czy stałem się tym trzecio.... tylko dlatego że byłem/jestem
    > kontrahentem dłużnika, niezależnie od tego czy coś mam mu zapłacić czy

    Co da ci odpowiedź na to pytanie?

    a/ tak, stałeś się
    b/ nie, nie stałeś się

    co powyższe ad a lub ad b zmieni w twoim zachowaniu?

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2016-04-29 15:18:18
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 29.04.2016 14:07, Liwiusz pisze:

    > Co da ci odpowiedź na to pytanie?
    >
    > a/ tak, stałeś się
    > b/ nie, nie stałeś się
    >
    > co powyższe ad a lub ad b zmieni w twoim zachowaniu?

    Przywołane paragrafy nakładają jakieś obowiązki wyłącznie na dłużnika.
    Jeśli nie jest dłużnikiem, to nie widzę powodu, żeby w ogóle odpowiadał
    na to pismo.

    MJ

  • 14. Data: 2016-04-29 15:28:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-29 o 15:18, Michał Jankowski pisze:

    > Przywołane paragrafy nakładają jakieś obowiązki wyłącznie na dłużnika.
    > Jeśli nie jest dłużnikiem, to nie widzę powodu, żeby w ogóle odpowiadał
    > na to pismo.

    896 kpc.

    § 2. Jednocześnie z zajęciem wierzytelności komornik wezwie jej
    dłużnika, aby w ciągu tygodnia złożył oświadczenie:

    1) czy i w jakiej wysokości przysługuje dłużnikowi zajęta wierzytelność,
    czy też odmawia zapłaty i z jakiej przyczyny;

    2) czy inne osoby roszczą sobie prawa do wierzytelności, czy i w jakim
    sądzie lub przed jakim organem toczy się lub toczyła się sprawa o zajętą
    wierzytelność oraz czy i o jakie roszczenia została skierowana do
    zajętej wierzytelności egzekucja przez innych wierzycieli.

    Nawet jak na powyższe pytania odpowiedź jest negatywna, to trzeba jej
    udzielić.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2016-04-29 15:53:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >wierzycieli.

    >Nawet jak na powyższe pytania odpowiedź jest negatywna, to trzeba jej

    Ale tu nadal pisze "dluznik".

    Jesli adresat pisma dluznikiem nie jest, to:
    a) na jakiej podstawie mialaby byc wymagana odpowiedz i nakladana kara
    za jej brak ?
    b) IMO - to komornik naduzyl uprawnien wysylajac takie pismo.
    No chyba, ze komornik ma jakies podstawy do zakladania, ze adresat
    dluznikiem jest - np w ksiegowosci windykowanej firmy widnieja zapisy
    o nieuregulowanej zaleglosci.

    J.

    P.S. Sprawdzic termin platnosci - mogly przyslugiwac odsetki za
    zwloke.

  • 16. Data: 2016-04-29 15:57:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-29 o 15:53, J.F. pisze:

    > Ale tu nadal pisze "dluznik".

    Nie tyle dłużnik, co "dłużnik zajętej wierzytelności".

    > Jesli adresat pisma dluznikiem nie jest, to:
    > a) na jakiej podstawie mialaby byc wymagana odpowiedz i nakladana kara
    > za jej brak ?

    Na tej podstawie, że kpc. zobowiązuje go do napisania, że wierzytelność
    nie przysługuje ("*czy* i w jakiej wysokości przysługuje...")

    > b) IMO - to komornik naduzyl uprawnien wysylajac takie pismo.

    IMO mniej pisz, więcej czytaj ;)

    > No chyba, ze komornik ma jakies podstawy do zakladania, ze adresat
    > dluznikiem jest - np w ksiegowosci windykowanej firmy widnieja zapisy o
    > nieuregulowanej zaleglosci.

    Podstawą do dokonania zajęcia jest odpowiedni wniosek wierzyciela.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2016-04-29 21:16:11
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2016-04-29 o 15:28, Liwiusz pisze:

    > § 2. Jednocześnie z zajęciem wierzytelności komornik wezwie jej
    > dłużnika, aby w ciągu tygodnia złożył oświadczenie:

    "Wezwie dłużnika". A tutaj wezwał nie dłużnika, tylko przypadkową osobę
    trzecią.

    MJ

  • 18. Data: 2016-04-29 22:02:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-29 o 21:16, Michał Jankowski pisze:

    > "Wezwie dłużnika". A tutaj wezwał nie dłużnika, tylko przypadkową osobę
    > trzecią.

    Z faktu, że dłużnik ma odpowiedzieć "czy wierzytelność przysługuje"
    świadczy o tym, że prawo przewiduje możliwość, aby wezwany nie był nic
    winny dłużnikowi.

  • 19. Data: 2016-04-29 22:15:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 kwietnia 2016 22:03:06 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Z faktu, że dłużnik ma odpowiedzieć "czy wierzytelność przysługuje"
    > świadczy o tym, że prawo przewiduje możliwość, aby wezwany nie był nic
    > winny dłużnikowi.
    Przeczytaj proszę ze zrozumieniem coś napisał.

  • 20. Data: 2016-04-29 22:19:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-29 o 22:15, Kris pisze:

    > Przeczytaj proszę ze zrozumieniem coś napisał.

    Napisałem tak jak chciałem. Mam napisać jak dziecku?

    --
    Liwiusz