  • 31. Data: 2010-02-05 08:19:41
    Temat: Re: testament a samobójstwo
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    badzio pisze:

    > Z defaultu kazda proba samobojcza wiazana jest z choroba psychiczna.
    > Dlatego tez niedoszli/odratowani samobojcy laduja w psychiatryku.

    1. Czy przez "lądowanie w psychiatryku" masz na myśli przymusową
    hospitalizację w zakładzie zamkniętym?

    2. Podstawa prawna?

    3. Konkretne przykłady poproszę - oraz opinie psychologów/psychiatrów.

    Bo jak dla mnie taki numer zrobiony komuś w takim stanie może go tylko
    głębiej w depresję wepchnąć.

  • 32. Data: 2010-02-05 08:24:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Mówi ci to coś?

    To nie jest odpowiedź na moje pytanie ...
    Chyba nie zrozumiałem wiec przeliteruję ;) M a s z m a t u r ę ?? :)

    --
    @2009 Johnson

  • 33. Data: 2010-02-05 08:29:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > 1. Czy przez "lądowanie w psychiatryku" masz na myśli przymusową
    > hospitalizację w zakładzie zamkniętym?
    >
    > 2. Podstawa prawna?

    Art. 24.1. ustawy o ochronie zdrowia psychicznego
    1. Osoba, której dotychczasowe zachowanie wskazuje na to, że z
    powodu zaburzeń psychicznych zagraża bezpośrednio swojemu życiu albo
    życiu lub zdrowiu innych osób, a zachodzą wątpliwości, czy jest ona
    chora psychicznie, może być przyjęta bez zgody wymaganej w art. 22 do
    szpitala w celu wyjaśnienia tych wątpliwości.
    2. Pobyt w szpitalu, o którym mowa w ust. 1, nie może trwać dłużej
    niż 10 dni.
    3. Do przyjęcia do szpitala, o którym mowa w ust. 1, stosuje się
    zasady i tryb postępowania określony w art. 23.

    Głupio ci ?

    --
    @2009 Johnson

  • 34. Data: 2010-02-05 08:53:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > To nie jest odpowiedź na moje pytanie ...

    Jest. Wymaga jednak umiejętności analizy logicznej.

    > Chyba nie zrozumiałem

    Zgadza się.

    > wiec przeliteruję ;) M a s z m a t u r ę ?? :)

    T A K

    Nie za trudne dla ciebie te literki?

  • 35. Data: 2010-02-05 08:58:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

> [...]
    > chora psychicznie, może być przyjęta bez zgody wymaganej w art. 22 do
    > szpitala w celu wyjaśnienia tych wątpliwości.

    Może. A nie musi. I stwierdza to fachowiec, a nie dzieje się "z
    automatu" w drodze decyzji administracyjnej.

    > 2. Pobyt w szpitalu, o którym mowa w ust. 1, nie może trwać dłużej
    > niż 10 dni.

    Tylko próba samobójcza z reguły oznacza tak czy inaczej hospitalizację w
    normalnym szpitalu (w celu odratowania). I w tym czasie spece od stanu
    umysłu mogą się łagodnie pacjentem zająć.

    Mam nadzieję że nie sugerujesz, że i tak zaraz po wypuszczeniu z
    normalnego szpitala ma "urzędowo" iść na te 10 dni do psychiatryka? ;)

    > 3. Do przyjęcia do szpitala, o którym mowa w ust. 1, stosuje się
    > zasady i tryb postępowania określony w art. 23.
    >
    > Głupio ci ?

    Nie. Po prostu, jak zwykle, nie zrozumiałeś, co się do ciebie pisze.

  • 36. Data: 2010-02-05 09:01:49
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > Często zgadzam się z Tobą. Często również zgadzam się z
    > Andrzejem. Tym razem muszę stanąć po stronie Andrzeja - tak,
    > bywają *obiektywne powody dla samobójstwa*.

    Nie bywają.
    Błąd w założeniu - w każdej sytuacji jakaś, choćby minimalna,
    szansa jest.
    Samobójstwo definitywnie tej szansy pozbawia.

    Instynkt samozachowawczy jest jednym z najsilniejszych instyktów, i
    jego przełamanie jest bardzo trudne. Owszem, czasem się zdarza taka
    sytuacja - ale w określonych warunkach (wojna, sytuacja zagrożenia
    dla osoby bliskiej itp.).

    Motywacja ekonomiczna nie tworzy takich warunków. Można dyskutować
    o motywacji medycznej, typu nowotwór przebiegajacy z ciężkimi
    zespołami bólowymi, ale... człowiek potrafi wiele wytrzymać. Nawet
    jeśli szansa na wyleczenie jest jak jeden do miliarda, to jednak po
    samobójstwie jest już zerowa.

    Z tego co wiem psychiatria przyjmuje że każda "prawdziwa" próba
    samobójcza świadczy o zaburzeniach psychicznych.

    W związku z tym pytanie twórcy wątku, jak do tego podejdzie sąd
    przy próbe podważania testamentu - jest jak najbardziej uzasadnione.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 37. Data: 2010-02-05 09:11:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Massai pisze:

    > Motywacja ekonomiczna nie tworzy takich warunków. Można dyskutować

    Wiesz, ludzie mają różne podejście do kwestii tzw. honoru. Ja mam nieco
    bardziej pragmatyczne, ale jestem w stanie - w odróżnieniu od ciebie -
    zrozumieć motywację kogoś wychowanego tak, że honor jest dla niego
    praktycznie na równi z życiem.

    A ty wszystkich tych nieszczęsnych inwestorów z tego słynnego kryzysu z
    początku XX wieku oraz chociażby samurajów wtłoczyłeś do worka
    "niepoczytalni". Innymi słowy - twierdzisz, że tylko twoje podejście do
    życia jest "jedynie normalne" ;) a każdy mający inne - to wariat.

    Megalomania to też problem dla psychiatry ;)

> [...]
    > zespołami bólowymi, ale... człowiek potrafi wiele wytrzymać. Nawet
    > jeśli szansa na wyleczenie jest jak jeden do miliarda, to jednak po

    Tia, wszędzie przerzuty, morfina przestaje działać, a ty się domagasz,
    żeby biedak cierpiał dla szansy jeden na miliard? Bo co, bo bozia się
    pogniewa? Bo te katusze i upokorzenie to taki sprawdzian?

    Albo totalny paraliż i wegetowanie w żelaznym płucu...

    > Z tego co wiem psychiatria przyjmuje że każda "prawdziwa" próba
    > samobójcza świadczy o zaburzeniach psychicznych.

    "Z tego, co wiesz"? A co wiesz i skąd, hmm?

  • 38. Data: 2010-02-05 09:14:39
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-05 10:11, Andrzej Lawa pisze:

    > "Z tego, co wiesz"? A co wiesz i skąd, hmm?

    A może jest lekarzem?

    --
    spp

  • 39. Data: 2010-02-05 09:51:11
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    spp rzecze:

    > A może jest lekarzem?

    Psychiatrą?

    --
    Dominik (& kąpany)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

  • 40. Data: 2010-02-05 09:55:15
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-05 10:51, Dominik & Co pisze:
    > spp rzecze:

    > Psychiatrą?

    Nie wiem, ale nawet gdyby to była inna specjalność to i tak pewnie wie
    więcej niż którykolwiek z udzielających się na grupie trolli. ;)

    --
    spp