  • 11. Data: 2005-03-24 21:00:00
    Temat: Re: testament
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    szlovak napisał(a):
    > Właśnie, tam jest słowo że "może" a nie musi. Patrząc na punkt 950
    > forma drukowana chyba może byc?

    Ale art.950 mówi o testamencie notarialnym, który sporządza notariusz,
    może i ręcznie :)
    Natomiast testament sporządzony w każdej innej formie iż przewidziana w
    art.949-955 jest nieważny (art.958).

    KG

  • 12. Data: 2005-03-24 21:10:25
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    kam napisał(a):

> [...]
    > notariusz, może i ręcznie :) Natomiast testament sporządzony w każdej
    > innej formie iż przewidziana w art.949-955 jest nieważny (art.958).

    W każym bądz razie dla pewności będę na stare lata spisywał ręcznie :-)

  • 13. Data: 2005-03-24 21:53:20
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Thu, 24 Mar 2005 21:10:25 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, szlovak
    napisał(a):

    > W każym bądz razie dla pewności będę na stare lata spisywał ręcznie :-)

    To ja Ci powiem o takiej sprawie: babcia i dziadek mieli dom, chcieli
    przekazać go w testamencie wnukowi. Babcia ładnie napisała długopisem co
    uradzili, podpisała, podpisał i dziadek. W sądzie testament upadł.
    Pytanie: dlaczego? ;-)

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 14. Data: 2005-03-24 22:12:45
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    Olgierd napisał(a):

> [...]
    > przekazać go w testamencie wnukowi. Babcia ładnie napisała długopisem
    > co uradzili, podpisała, podpisał i dziadek. W sądzie testament upadł.

    Znikający tusz? nie mam pojęcia. ale pewnie coś z prawem raczej

  • 15. Data: 2005-03-24 22:17:33
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > przekazać go w testamencie wnukowi. Babcia ładnie napisała długopisem co
    > uradzili, podpisała, podpisał i dziadek. W sądzie testament upadł.

    Bo dziadek pobazgrał po testamencie babci, a swojego nie napisał w ogóle.

  • 16. Data: 2005-03-24 22:38:34
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "szlovak" <B...@o...pl> naskrobał/a w

    > Znikający tusz? nie mam pojęcia. ale pewnie coś z prawem raczej

    Testament może sotyczyć tylko jednego spadkodawcy.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Kazdy ma jakiegos bzika, Kazdy jakies hobby ma, A ja w kompie mam Chomika, Co mi
    newsy codzien ssa.

  • 17. Data: 2005-03-25 07:58:39
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Thu, 24 Mar 2005 23:38:34 +0100, na pl.soc.prawo, Goomich napisał(a):

    > Testament może sotyczyć tylko jednego spadkodawcy.

    Tak, dziadek powinien był napisać _identycznej treści_ testament i
    złożyć pod nim podpis. Dopisując się do testamentu babci tylko go
    popsuł.

  • 18. Data: 2005-03-25 15:35:00
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Tak, dziadek powinien był napisać _identycznej treści_ testament i
    > złożyć pod nim podpis. Dopisując się do testamentu babci tylko go
    > popsuł.

    zależy jak testament był sformułowany. Jezeli napisano go w liczbie
    pojedyńczej "powołuję" "zapisuję" i podpisano byłoby mozliwe jego
    uratowanie, poprzez potraktowaie podpisu dziadka jako nieistotnego
    dopisku. No ale jeśli testament został sformułowany jako podwójny
    "zapisujemy" "przeznaczamy" ro niestety nic nie da się zrobic

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis