  • 1. Data: 2005-03-20 20:06:57
    Temat: umowa użyczenia samochodu
    Od: "cario" <c...@i...pl>

    Witam, mam pytanie, prowadze działalność gospodarczą, ale jeżdze samochodem
    prywatnym , tzn. nie mam samochodu na firme. Chciałbym odliczać podatek VAT
    od faktur za paliwo. Pytanie : Czy istnieje możliwość użyczenia od kogoś
    samochodu ,
    (przynajmniej na papierku) żeby można było brać na ten samochód faktury i
    odliczać
    podatek , i czy okresie użyczenia samochodu odliczać podatek może również
    osoba która użyczyła samochód ??? Jak to zrobić żeby miało ręce i nogi ???

  • 2. Data: 2005-03-21 11:05:04
    Temat: Re: umowa użyczenia samochodu
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 20 Mar 2005 21:06:57 +0100, cario napisał(a):
> [...]
    > od faktur za paliwo. Pytanie : Czy istnieje możliwość użyczenia od kogoś

    VATu od paliwa nie odliczysz - można to robić tylko gdy się ma "ciężarówkę".
    Cóż, podziękowania kierować do pazernego państwa.

    Jeśli chodzi o użyczenie, to jeśli będziesz miał umowę użyczenia od kogoś to
    dzięki temu będziesz mógł odliczać od dochodu "kilometrówkę". Ale nie bardzo
    rozumiem co oznacza "jeżdze samochodem prywatnym". Czy to Twoje auto? Bo
    jeśli tak to po co te kombinacje z użyczeniem auta?

    W ogóle temat raczej na pl.soc.prawo.podatki

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 3. Data: 2005-03-21 20:38:52
    Od: "cario" <c...@i...pl>

    Już tłumaczę, mam działalność i nie mam samochodu na firme. Wystawiam co
    miesiąc faktury za usługi , ale nie ponoszę żadnych kosztów, no i
    oczywiście kombinuje co by tu zrobić żeby nie płacić podatku . Więc mam
    możliwości załatwienia faktur za paliwo , ale nie mam samochodu na firme
    więc nie moge. W takim razie myślę nad albo użyczeniem samochodu ciężarowego
    (np. Żuk) , albo zakupem samochodu tylko po to żeby generowac koszty.
    Wolałbym to pierwsze, ponieważ mniej kosztowne. I niestety od nikogo nie
    umię dowiedzieć się szczegółów na temat użyczenia samochodu. Może masz
    lepszy pomysł na rozwiązanie mojego problemu ?

  • 4. Data: 2005-03-22 12:02:33
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 21 Mar 2005 21:38:52 +0100, cario napisał(a):
    > Już tłumaczę, mam działalność i nie mam samochodu na firme. Wystawiam co
    > miesiąc faktury za usługi , ale nie ponoszę żadnych kosztów, no i
    > oczywiście kombinuje co by tu zrobić żeby nie płacić podatku . Więc mam

    Czyli problemem jest po prostu VAT. OK
    Zdecydowanie pl.soc.prawo.podatki :)

    > więc nie moge. W takim razie myślę nad albo użyczeniem samochodu ciężarowego
    > (np. Żuk) , albo zakupem samochodu tylko po to żeby generowac koszty.

    Czy żuk przypadkiem nie jest na ON? Żeby się nie okazało że mając auto
    napędzane ON kupujesz Pb95... ;)
    Co do szczegółów użyczenia - niestety nie wiem. Natomiast musisz pamiętać że
    jeśli użyczenie jest bezpłatne to trzeba będzie zapłacić podatek - za to, że
    masz za darmo coś za co normalnie by się płaciło ;)

    Pozdrawiam,

  • 5. Data: 2005-03-22 21:33:07
    Od: "cario" <c...@i...pl>

    a może orientyjesz się jak policzyć taki podatek , tzn. od czego zależy
    wysokość tego podatku i jak obliczyć ile będzie trzeba zapłacić ?

  • 6. Data: 2005-03-23 11:46:05
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 22 Mar 2005 22:33:07 +0100, cario napisał(a):
    > a może orientyjesz się jak policzyć taki podatek , tzn. od czego zależy
    > wysokość tego podatku i jak obliczyć ile będzie trzeba zapłacić ?

    Proponuję użyć google :>

    14.Czy użyczenie samochodu do działalności gospodarczej, stanowi u
    korzystającego nieodpłatne świadczenie opodatkowane podatkiem dochodowym?

    Tak, używanie samochodu na podstawie umowy bezpłatnego użyczenia stanowi
    nieodpłatne świadczenie, które zgodnie z art. 14 ust. 2 pkt 8 ustawy o
    podatku dochodowym od osób fizycznych, wymienione zostało jako przychód z
    tytułu działalności gospodarczej, chyba że użyczającym jest osoba zaliczona
    do I i II grupy podatkowej w rozumieniu przepisów o podatku od spadków i
    darowizn

    P.S. Z łaski swojej, cytuj poprawnie - obcinaj cytat i odpowiadaj pod nim :)

    Pozdrawiam,

  • 7. Data: 2005-03-23 18:45:33
    Od: "cario" <c...@i...pl>

    Ale czy nie można dla uniknięcia płacenia podatku od użyczenia zastąpić je
    umową
    najmu. W takiej sytuacji kosztem będzie paliwo oraz kwota najmu. Co o tym
    myślisz ?

  • 8. Data: 2005-03-24 08:47:42
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 23 Mar 2005 19:45:33 +0100, cario napisał(a):
> [...]
    > umową
    > najmu. W takiej sytuacji kosztem będzie paliwo oraz kwota najmu. Co o tym

    Po pierwsze - CYTUJ POPRAWNIE!
    Po drugie - naprawdę, sprawdź na pl.soc.prawo.podatki - tam takie pytanie
    jest jak najbardziej na miejscu. Szybko odpowiadając - jeśli umowa najmu
    będzie w miarę "realna", tzn. nie będzie to przykładowo wynajęcie TIRa za
    5PLN/miesiąc, to nie ma problemu - tylko wtedy użyczający musi zapłacić od
    tego podatek, co chyba jest oczywiste.

    Pozdrawiam,