  • 1. Data: 2005-03-20 20:27:13
    Temat: testament
    Od: "cario" <c...@i...pl>

    Witam , w jaki sposób zabrać się do testamentu , jakie są koszty , i wogóle
    od czego zacząć i jak zrobić żeby było najtaniej ??? Mam dom , i chciałabym
    przepisać pośmiertnie córce dom na własność. Może nie trzeba spisywać
    testamentu tylko można w jakiś inny sposób to załatwić ?

  • 2. Data: 2005-03-20 20:36:20
    Temat: Re: testament
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    cario napisał(a):
    > Witam , w jaki sposób zabrać się do testamentu , jakie są koszty , i wogóle
    > od czego zacząć i jak zrobić żeby było najtaniej ???

    Wziąć kartkę papieru, długopis.
    Własnoręcznie napisać na kartce datę, potem treść rozporządzeń - zasadą
    jest, że spadkobierców powołuje się do określonej części spadku (całość,
    1/2, 1/3 itd), a nie rozporządza się przedmiotami (mieszkaniem,
    samochodem itp). Bo w tym drugim przypadku albo będą to zapisy (własność
    nie przejdzie automatycznie na córkę, tylko będzie miała ona roszczenie
    do spadkobierców o wykonanie zapisu), albo będzie zabawa z ustalaniem
    woli spadkodawcy na podstawie wartości tych rzeczy i wartości całego
    majątku.
    Podpisać.
    I powstał testament.
    Można też udać się do notariusza, ale to już nie będzie najtaniej.

    > Mam dom , i chciałabym
    > przepisać pośmiertnie córce dom na własność. Może nie trzeba spisywać
    > testamentu tylko można w jakiś inny sposób to załatwić ?

    Córka i tak będzie dziedziczyć ustawowo, ale jeśli nie będzie
    testamentu, to mogą też być inni spadkobiercy - dzieci, małżonek.

    KG

  • 3. Data: 2005-03-20 22:06:19
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Coś około 60 zł było...
    JaC

  • 4. Data: 2005-03-21 14:34:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jacek napisał(a):

    > a propos:
    > czy można napisać na komputerze, wydrukować i dopiero pod tym własnoręczny
    > podpis, czy też wszystko ma być odręcznym pismem.

    Nie można.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 5. Data: 2005-03-21 14:35:49
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

> [...]

    czy można napisać na komputerze, wydrukować i dopiero pod tym własnoręczny
    podpis, czy też wszystko ma być odręcznym pismem.

    pozdrawiam
    JAck

  • 6. Data: 2005-03-24 20:18:15
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Nie można.

    A możesz uzasadnić? Szczególnie że ma to (nie wiem po jakiego grzyba)
    zatwierdzić notariusz? Czym zasadniczo różni się testament od umowy
    która może być jak najbardziej (i powinna) być drukowana? pzdr

  • 7. Data: 2005-03-24 20:25:28
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Thu, 24 Mar 2005 20:18:15 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, szlovak
    napisał(a):

    > A możesz uzasadnić? Szczególnie że ma to (nie wiem po jakiego grzyba)
    > zatwierdzić notariusz? Czym zasadniczo różni się testament od umowy
    > która może być jak najbardziej (i powinna) być drukowana?

    A propos testamentu własnego art. 949 par. 1 kc, testament sporządzony
    przez rejenta - art. 950 kc. Co do umowy, która "powinna" być drukowana
    - nie opowiadaj rzeczy jak Polski Związek Narciarsk ;-)

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 8. Data: 2005-03-24 20:34:11
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    szlovak wrote:

    > A możesz uzasadnić? Szczególnie że ma to (nie wiem po jakiego grzyba)
    > zatwierdzić notariusz?
    Nie ma, tylko może.

    > Czym zasadniczo różni się testament od umowy
    > która może być jak najbardziej (i powinna) być drukowana? pzdr

    A możesz uzasadnić dlaczego ma być drukowana.
    W przciwieństwie do testamentu, który ma być pisany ręcznie.

  • 9. Data: 2005-03-24 20:47:49
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    szlovak napisał(a):
    > A możesz uzasadnić? Szczególnie że ma to (nie wiem po jakiego grzyba)
    > zatwierdzić notariusz? Czym zasadniczo różni się testament od umowy
    > która może być jak najbardziej (i powinna) być drukowana? pzdr

    bo tak stanowi art.949 kc, który wyraźnie określa jak ma być sporządzony
    testament
    żadne zatwierdzanie przez notariusza nie jest potrzebne, testament
    notarialny to odrębna i równoważna forma testamentu (jest ich kilka)
    natomiast dla zachowania formy pisemnej umowy (bo o to pewnie chodzi)
    wystarczy złożenie podpisu na dokumencie (art.78 kc)

    KG

  • 10. Data: 2005-03-24 20:52:05
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > A propos testamentu własnego art. 949 par. 1 kc, testament sporządzony
    > przez rejenta - art. 950 kc. Co do umowy, która "powinna" być
    > drukowana - nie opowiadaj rzeczy jak Polski Związek Narciarsk ;-)

    No dobrze, wyraże sie jaśniej , to "powinno" to moje zdanie i odnosi
    się tylko do tego że uważam JA że dobrze umowy drukować a nie pisać
    odręcznie, dla ułatwienia. Nic poza tym.

    Właśnie, tam jest słowo że "może" a nie musi. Patrząc na punkt 950
    forma drukowana chyba może byc?