  • 51. Data: 2022-04-23 02:15:34
    Temat: Re: szczepionki
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-22, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Marzyć wolno każdemu. Fakt jest taki, że szczepionka straciła
    > skuteczność w powstrzymaniu epidemiizanim ją rozdaliśmy. Gdyby matka
    > miała kuta to by była ojcem.

    Pytanie co to wszystko naprawdę oznacza, bo jeśli gotowość dostarczenia
    szczepionek i to dostosowanych do ewentualnych mutacji wirusa, to nawet
    te 8 dawek na łeb nie wydaje się czymś dziwnym.

    https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/corona
    virus-response/public-health/eu-vaccines-strategy_en

    On 20 May 2021, the European Commission signed a third contract with
    BioNTech-Pfizer. It reserves an additional 1.8 billion doses on behalf
    of all EU Member States, between the end of 2021 and 2023. It will allow
    for the purchase of 900 million doses of the current vaccine
    ***********************
    and of a vaccine adapted to variants (if necessary and if approved),
    ***********************
    with the option to purchase an additional 900 million doses.

    Czyli widać, że duże zamówienia zaczęły się dopiero w okolicach maja,
    kiedy to stało się z grubsza jasne, że na 2ch dawkach długo nie
    pociągniemy. Do maja ZCW zamówiono 500M dawek Pfizera z opcją
    dodatkowych 100M. Moderna była zakontraktowana na ca 300M do końca 2021.

    Nie ma się więc MZ sensu bryndzlować miliardami dawek i przeliczać na
    osobo-konie-niemowlaki bo to wszystko jest i rozciągnięte w czasie, i
    zawierające przyszłe zamówienia na przyszłe mutacje, i dawki dla covoxa.
    Klarownie nie zakontraktowano tych 4.2 miliarda pod koniec 2020, więc
    nie wygląda że był to jakiś spisek i od początku zakładano, że będzie
    potrzebne 50 dawek na łeb na tydzień :)

    --
    Marcin

  • 52. Data: 2022-04-23 05:55:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pytanie co to wszystko naprawdę oznacza, bo jeśli gotowość dostarczenia
    > szczepionek i to dostosowanych do ewentualnych mutacji wirusa, to nawet
    > te 8 dawek na łeb nie wydaje się czymś dziwnym.

    W przypadku polski oznacza to, że mamy zapłacić 6 mld za niepotrzebne
    nam szczeionki. Więc oznacza raczej zobowaiania niż "gotowości".

> [...]
    > Klarownie nie zakontraktowano tych 4.2 miliarda pod koniec 2020, więc
    > nie wygląda że był to jakiś spisek i od początku zakładano, że będzie

    W naszym krajowym przypadku oznacza to, że mamy zapłacić konkretną kasę
    za konkretne szczepionki na stare warianty, które są nam zbędne, bo
    jeszcze 25 mln mamy w magazynie.

    W przypadku UE oznacza, że proces zamawiana szczepionek za publiczną
    kasę jest tak zagmatwany, że nic nie wiadomo. A powinien być jawnie
    przedstawiony. Skoro nie jest, to znaczy że ktoś chce żeby to jasne nie
    było.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 53. Data: 2022-04-25 11:27:37
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 22 Apr 2022 16:42:55 +0200, Shrek napisał(a):

    > Tak - ująłeś niemowlaków i zapomniałeś o modernie, j&j i astrze.

    Niemowlaki nie są obywatelami?
    No to ile zamówiono tych szczepionek?

    > A tak coś o meritum byś wspomniał?

    No faktycznie, zapomniałem zapytać:

    Potrafisz jakoś skomentować bułgarską krzywą zgonów na kowid?
    Dlaczego nie wygląda jak brytyjska?
    Czy w Bułgarii mają innego omikrona?
    Czy szurnet jakoś wyjaśnia ten fenomen?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 54. Data: 2022-04-25 12:45:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.04.2022 o 11:27, Olin pisze:

    > Niemowlaki nie są obywatelami?

    niemowolaki nie podlegają szczepieniom na covid.

    > No to ile zamówiono tych szczepionek?

    25+67+54=146mln samego fajzera.

    > No faktycznie, zapomniałem zapytać:
    >
    > Potrafisz jakoś skomentować bułgarską krzywą zgonów na kowid?
    > Dlaczego nie wygląda jak brytyjska?
    > Czy w Bułgarii mają innego omikrona?
    > Czy szurnet jakoś wyjaśnia ten fenomen?

    Czyli nie wspomniałbyś o meritum. Ziobro zdziwienia

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 55. Data: 2022-04-25 13:19:22
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 25 Apr 2022 12:45:02 +0200, Shrek napisał(a):

    > niemowolaki nie podlegają szczepieniom na covid.

    To znaczy, że nie są obywatelami?

    > 25+67+54=146mln samego fajzera.

    Wychodzi po ~3.8 na obywatela. Do 6 sporo brakuje.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 56. Data: 2022-04-25 14:03:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.04.2022 o 13:19, Olin pisze:

    > To znaczy, że nie są obywatelami?

    > Wychodzi po ~3.8 na obywatela. Do 6 sporo brakuje.

    Nie wszyscy obywatele podlegają szczepieniu, a fajzer nie jest jedyną
    zamówioną szczepionką.

    Dobra - niech będzie roboczo cztery. W jakim celu zamówiliśmy dwukrotnie
    więcej niż mówili "naukowcy i eksperci"?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 57. Data: 2022-04-25 14:49:37
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 25 Apr 2022 14:03:14 +0200, Shrek napisał(a):

    > W jakim celu zamówiliśmy dwukrotnie
    > więcej niż mówili "naukowcy i eksperci"?

    Tego oczywiście nie wiem. Normalnie czepiłbym się Szumowskiego, ale
    szczepionki chyba były sprowadzane za pośrednictwem UE, więc na tym pewnie
    nie udało się zrobić żadnego wała, choć z drugiej strony oni są bardzo
    kreatywni, więc kto ich tam wie.
    Część poszła do innych krajów, aczkolwiek nie za dużo.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 58. Data: 2022-04-25 14:53:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.04.2022 o 14:49, Olin pisze:

    > Tego oczywiście nie wiem.

    Ale pytałeś czemu nie posłuchali ekspertów? Co ci odpowiedzeli?

    > Część poszła do innych krajów, aczkolwiek nie za dużo.

    Mamy 25 mln w magazynie. Plus zamówione 67 mln za 6 mld. BTW - 90 PLN od
    szota. Jeśli za poprzednie zapłaciliśmy podobnie to jakieś 14 miliardów.
    14% rocznego budżetu NFZ. Poza kontrolą. Jest na czym wały robić.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 59. Data: 2022-04-25 15:21:11
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 25 Apr 2022 14:53:36 +0200, Shrek napisał(a):

    > Ale pytałeś czemu nie posłuchali ekspertów?

    Nie, bo mnie to mało interesuje, w przeciwieństwie do sensacyjnego
    doniesienia o 6 dawkach na głowę, które okazały się czterema.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 60. Data: 2022-04-25 16:02:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.04.2022 o 15:21, Olin pisze:

    > Nie, bo mnie to mało interesuje,

    To jak cię nie interesuje to po co innym głowę zawracasz i w kółko ich
    pytasz czy pytali?

    > w przeciwieństwie do sensacyjnego
    > doniesienia o 6 dawkach na głowę, które okazały się czterema.

    NIe okazały się czterema, bo nie tylko fajzera kupowaliśmy. Szacunkowo
    będzie sześć na łba. Jakby nie liczyć kupiono _ponad_ dwa razy tyle co
    na dwie dawki. Wbrew zdaniu ekspertów:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!