  • 41. Data: 2022-04-22 18:22:07
    Temat: Re: szczepionki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Apr 2022 16:53:02 +0200, Shrek wrote:

    > Szacunkowo - powyżej 6 bo fizer to nie jedyna szczepionka jaką zamawialiśmy.

    > Bo to ściema.
    > wpisałem w google "how many vaccine ue has transferred to another
    > country" i... wychodzi na to, że UE przekazało raptem 100mln dawek w
    > ramach covaxu.

    A z resztą co?

    O ile jest jakas reszta, bo powyzej było "zabezpieczyła".

    No to zabezpieczyla 10 dawek na obywatela, a teraz chce nam wcisnąc?

    Ale ja nadal nie rozumiem - albo jakis nasz minister zamowil powiedzmy
    3 dawki na Polaka, i teraz powininen smiac sie Unii w twarz,
    albo zamowil 6, 10 czy ile tam wychodzi ...

    J.

  • 42. Data: 2022-04-22 18:53:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.04.2022 o 18:22, J.F pisze:

    > A z resztą co?

    Doczytałem, że w ramach covaxu oddaliśmy (albo zadeklarowaliśmy) 600
    mln. Dalej zostaje okrągłe 8 dawek na łba. Olin coś pisałm że dodatowo
    miliard rozdaliśmy, ale jak szukałem to wynika że to że von der leyed
    powiedział że miliard, ale jak klikam w link godzie nyby powiedziała, to
    nic nie mówi tylko jest napisane że rozdali 200M przez covax:P

    https://www.dw.com/en/eu-says-it-has-exported-over-1
    -billion-covid-19-vaccines/a-59536084

    https://www.dw.com/en/eu-to-prioritize-global-vaccin
    ation-von-der-leyen-says-in-state-of-eu-address/a-59
    186002

    Olin powołuje się na "faktczekersów" a ci zwykle pierdolą od rzeczy
    jeszcze bardziej niż szury. Tak czy inaczej - przemówienie w którym tak
    twierdziła chyba się nie nagrało, a nawet jak wypuścili te 1,5 mld to
    dopiero jak nie mogli przejeść a nie od razu i zostaje dalej prawie 2
    mld czyli 4 szoty na łba.

> [...]
    > 3 dawki na Polaka, i teraz powininen smiac sie Unii w twarz,
    > albo zamowil 6, 10 czy ile tam wychodzi ...

    Przede wszystkim po co, skoro wyraźnie stało - dwie dawki:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 43. Data: 2022-04-22 19:54:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Apr 2022 18:53:49 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > powiedział że miliard, ale jak klikam w link godzie nyby powiedziała, to
    > nic nie mówi tylko jest napisane że rozdali 200M przez covax:P

    1mld wyeksportowała, 90mln podarowała na Covax, 200mln zamierza
    podarowac ... w sumie.
    Tak to rozumiem.
    To bylo chyba dawno, wiec moze juz podarowała ... moze nawet wiecej.

    Sprawdzic ile Ula ma udziałów w Biontechu?
    Bo wychodzi na to ze zapewnila producentom zbyt :-)

    A moze po prostu zapewniła EU dobrą cene ... a innym krajom uczciwą
    cenę

    Jeszcze taki link
    https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/corona
    virus-response/public-health/eu-vaccines-strategy_en

    "On 19 December 2021, the Commission agreed with BioNTech-Pfizer to
    accelerate deliveries of 20 million vaccine doses in Member States
    during the first quarter of 2022 (5 million in January, 5 million in
    February and 10 million in March),"

    "On 16 December 2021, the Commission reached an agreement with Moderna
    to further accelerate the delivery of its vaccine to Member States who
    have a short-term need, particularly Germany. 10 million doses were
    delivered in December 2021, to be followed by 25 million extra doses
    in the first quarter of 2022."

    I jeszcze
    "However, the EU will not extend the COVID-19 vaccines export
    transparency and authorisation mechanism, which expires on 31 December
    2021. As of 1 January 2022, this mechanism will be replaced by a new
    monitoring tool, which will mean vaccine producers no longer have to
    request an authorisation for the export of vaccines outside the EU.
    Transparency of exports will continue to be ensured through this new
    tool, providing the Commission with timely, company-specific export
    data."

    Tak czy inaczej - cos tu sie nie zgadza :-)

    "On 20 May 2021, the European Commission signed a third contract with
    BioNTech-Pfizer. It reserves an additional 1.8 billion doses on behalf
    of all EU Member States, between the end of 2021 and 2023. It will
    allow for the purchase of 900 million doses of the current vaccine and
    of a vaccine adapted to variants (if necessary and if approved), with
    the option to purchase an additional 900 million doses."

    Kto chce niech sumuje dostawy, plany i rezerwacje :-)

    Ale jak widac plany komisji sa ambitne ... choc jakby jakas nowa
    szczepionka na nowe mutacje powstala ... to znow 2-3 dawki trzeba ?

    > Przede wszystkim po co, skoro wyraźnie stało - dwie dawki:P

    No wlasnie :-)
    Rozdawac chciał, na handel do bratniej Ukrainy ? :-)

    J.

  • 44. Data: 2022-04-22 20:03:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.04.2022 o 19:54, J.F pisze:

> [...]
    > podarowac ... w sumie.
    > Tak to rozumiem.
    > To bylo chyba dawno, wiec moze juz podarowała ... moze nawet wiecej.

    No ale klikasz w link gdzie rozdała ten miliard, a tam że oddała 200
    milionów na covax a o tym miliardzie ani słowa. Tajne czy jak?

> [...]
    > data."
    >
    > Tak czy inaczej - cos tu sie nie zgadza :-)

    No właśnie - co czytasz to co innego. Tak pogmatwane jak dostawy migów
    na ukraine.

    > Ale jak widac plany komisji sa ambitne ... choc jakby jakas nowa
    > szczepionka na nowe mutacje powstala ... to znow 2-3 dawki trzeba ?

    No ale był "konsensus" co do dwóch dawek. I była akcja
    porop^H^H^społeczna. A w tym czasie zamawiali jak pojebani:P Coś chyba
    nie wierzyli w te dwie dawki.

    > No wlasnie :-)
    > Rozdawac chciał, na handel do bratniej Ukrainy ? :-)

    No patrz jakie filantropy:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 45. Data: 2022-04-22 20:59:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Apr 2022 20:03:43 +0200, Shrek wrote:
    -billion-covid-19-vaccines/a-59536084

    > No ale klikasz w link gdzie rozdała ten miliard, a tam że oddała 200
    > milionów na covax a o tym miliardzie ani słowa. Tajne czy jak?

    Jak ani slowa. Wyeksportowała.

    Czyli sprzedała z pieniadze?

> [...]
    >
    > No ale był "konsensus" co do dwóch dawek. I była akcja
    > porop^H^H^społeczna. A w tym czasie zamawiali jak pojebani:P Coś chyba

    J.

  • 46. Data: 2022-04-22 21:31:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.04.2022 o 20:59, J.F pisze:

    > Jak ani slowa. Wyeksportowała.

    nie do końca:

    "The head of the European Commission, Ursula von der Leyen, said on
    Monday that the EU has exported over 1 billion coronavirus vaccines
    produced in member states since December 2020."

    Przy czym " exported over 1 billion coronavirus vaccines" to jest
    hyperlink do innego artykułu... gdzie nic o tym jakobyśmy wyeksportowali
    ten miliard nie ma. Czyli tradycyjnie jak to u fakteczkersów - "źródła
    od 1-4 wyraźnie stwierdzają" a jak sprawdzisz to chuja stwierdzają a
    faktczekersi odwołują się do siebie na wzajem. Chujnia gorsza niż szury.

    > Czyli sprzedała z pieniadze?

    Tak naprawdę ie wiadomo. Musimy wierzyć, że ktoś napisał, że ona
    powiedziała... Ja tam nie wierzę, skoro nie ma linków do oficjalnych
    dokumentów, tylko kilak stwierdzeń odwołujących się do siebie na wzajem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 47. Data: 2022-04-22 23:00:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    > wspierają programy szczepień w krajach partnerskich."
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~

    https://www.dw.com/pl/ue-podwaja-zam%C3%B3wienie-na-
    szczepionk%C4%99-biontech-pfizer/a-56171492

    "Jedna dawka BioNTech/Pfizer dla Unii kosztuje - wedle brukselskich
    ~~~~~~~~~~~~~~~
    przecieków - około 15,5 euro, a Moderny - około 20 euro."
    ~~~~~~~~~~~~~~~

    > Ot i cała tajemnica.

    Dzielić i odejmować już chyba umiesz, to sobie policzysz ile z 4,2 mld
    dawek poszło do tych wszystkich zakątków świata.

    > Powrotu do zdrowia życzę.

    Olinowi życz, on ostatnio jakieś schizy ma.

  • 48. Data: 2022-04-22 23:05:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.04.2022 o 11:30, Olin pisze:

    > Z mnożenia przez 6.

    Czyli od kogoś żądasz źródeł a sam jakieś liczby z dupy podajesz.
    ???????!

  • 49. Data: 2022-04-22 23:52:20
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Shrek napisał(a) :

    > Olin powołuje się na "faktczekersów" a ci zwykle pierdolą od rzeczy
    > jeszcze bardziej niż szury.

    Faktczekersi są finansowani jawnie z KPRM. Więc wiadomo jaką
    wiarygodność mają.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 50. Data: 2022-04-23 01:47:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-22, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > powiedziała... Ja tam nie wierzę, skoro nie ma linków do oficjalnych
    > dokumentów, tylko kilak stwierdzeń odwołujących się do siebie na wzajem.

    virus-response/safe-covid-19-vaccines-europeans_en
    "The European Commission has secured up to 4.2 billion doses..."

    i art. wydaje się być z początku tego roku (nb. genialne, że nie ma
    daty). Secured nie oznacza, że kupione. Up to, nie oznacza, że będzie
    4.2 miliardy. Ale też art. jest tak napisany, że de facto nie wiadomo
    czy to nie dodatkowe 4.2 miliardy :)

    Podlinkowany w powyższym:
    https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/corona
    virus-response/public-health/eu-vaccines-strategy_en

    zawiera konkretne liczby kto i kiedy co dostarczył. Np. Pfizer:

    The Advance Purchase Agreement with BioNTech-Pfizer provided for the
    initial purchase of 200 million doses on behalf of all EU Member States,
    plus an option to purchase up to a further 100 million doses. On 15
    December 2020, the Commission decided to purchase these 100 million
    additional doses.

    On 8 January 2021, the Commission proposedto Member States to purchase
    an additional 200 million BioNTech-Pfizer vaccine doses, with the option
    to acquire another 100 million doses.

    On 10 March 2021, the European Commission reached an agreement with
    BioNTech-Pfizer for the supply of 4 million additional doses of COVID-19
    vaccines to tackle coronavirus hotspots and to facilitate free movement
    across borders.

[...]

    February and 10 million in March), bringing the total number of
    deliveries for this period to 215 million.

    The Commission and Member States have also activated a first option to
    order over 200 million doses under the third contract with
    BioNTech-Pfizer. These doses come on top of the 450 million doses
    already planned to be delivered in 2022 based on the agreement already
    signed. This will bring the total number of deliveries by
    BioNTech-Pfizer to 650 million doses in 2022.

    Nie mam sił tego w szczegółach analizować bo zamówienia są tu wymieszane
    z transzami dostaw, ale tak ze 2 miliardy na samego Pfizera, a ma on
    ponad połowę udziału w "secured". Czyli wynika że to 4.2 to jednak
    całość, dodatkowo obejmująca jeszcze szczepionki, które są ledwie lub
    nawet nie dopuszczone na rynek jak Sanofi-GSK.

    COVAX jest wspomniany w obu dokumentach ale nie jest jasne czy to
    dodatkowe dawki, czy też mieszczą się w tych 4.2 miliarda.

    On 22 July 2021, the President announced the firm commitment that Team
    Europe will deliver at least 200 million doses to low and middle-income
    countries by the end of the year. A majority of these doses will be
    delivered through COVAX.

    On 11 October 2021, the European Commission proposed to amend the EU
    Budget for 2021. It will provide an additional EUR450 million to reach the
    EUR1.3 billion which are needed to secure an additional 200 million doses
    of vaccines against COVID-19 for low and middle-income countries through
    COVAX, as announced by President von der Leyen in her State of the Union
    speech.

    On 29 November 2021, on the occasion of the second-ever special session
    of the World Health Assembly of the World Health Organization, the
    President of the European Commission confirmed that the EU aims to share
    at least 700 million vaccine doses by mid-2022 with low and
    middle-income countries. This comes on top of the EUR3 billion in
    financing already provided to help create the ACT-Accelerator.

    Czyli jakby 700 milionów dawek na COVOX.

    Nb. najpierw mamy EUR850 dla pierwszych 200 milionów, potem EUR450 dla
    kolejnych 200. Czyli obecnie EUR2.25 za dawkę lub i taniej.

    --
    Marcin