  • 1. Data: 2017-04-08 18:14:48
    Temat: sprzedaz ciagla bez dg
    Od: mural <s...@g...com>

    mozna sprzedawac na allegro ciagle bez zarejestrowanej dzialalnosci ?

  • 2. Data: 2017-04-08 19:45:44
    Temat: Re: sprzedaz ciagla bez dg
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-04-08 o 18:14, mural pisze:
    > mozna sprzedawac na allegro ciagle bez zarejestrowanej dzialalnosci ?

    Tak.
    (nie powielaj wątków).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2017-04-09 10:23:03
    Od: mural <s...@g...com>

    W dniu 2017-04-08 o 19:45, Liwiusz pisze:

    > Tak.
    > (nie powielaj wątków).

    czyli mozna naruszac prawo wg Ciebie ?

  • 4. Data: 2017-04-09 10:27:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-04-09 o 10:23, mural pisze:

    > czyli mozna naruszac prawo wg Ciebie ?

    Nic takiego nie napisał.
    Ty nie umiesz zadać pytania, to i masz problem z interpretacją prostej
    odpowiedzi.
    Nie możesz sobie wyobrazić, że ktoś sprzedaje coś ciągle na allegro
    i to nie stanowi działalności w rozumieniu ustawy?
    Np wyprzedaż ubrań własnych, księgozbioru, zawartości piwnicy
    odziedziczonej po
    dziadku majsterkowiczu?

  • 5. Data: 2017-04-09 10:36:49
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Tak.
    > (nie powielaj wątków).

    A podasz "próg" (z jakimi ograniczeniami i kiedy się je przekracza)?

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2017-04-09 10:44:48
    Od: mural <s...@g...com>

    W dniu 2017-04-09 o 10:27, cef pisze:

> [...]
    > i to nie stanowi działalności w rozumieniu ustawy?
    > Np wyprzedaż ubrań własnych, księgozbioru, zawartości piwnicy

    Ludzie sprzedaja ciagle rzeczy te same nowe nie prowadzac działalnosci,
    skala masowa.

  • 7. Data: 2017-04-09 10:51:28
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    mural <s...@g...com> pisze:

    > Ludzie sprzedaja ciagle rzeczy te same nowe nie prowadzac
    > działalnosci, skala masowa.

    Nikogo się prokuratura/US nie czepia skutecznie (jeszcze)?

    Nie możesz wprost napisać do jakiego "progu" jest się krytym?
    Ja zakładam w ciemno że jakiś próg istnieje, a jeśli ktoś się pyta na
    tej grupie to po to by poznać przepisy/orzecznictwo/praktykę
    wyznaczającą progi "prawie bez wątpliwości", "nieco wątpliwe",
    "wątpliwe (dla odważnych)", "bardzo wątpliwe".

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2017-04-09 10:55:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-04-09 o 10:36, A. Filip pisze:

    > A podasz "próg" (z jakimi ograniczeniami i kiedy się je przekracza)?

    DG nie wynika z przekroczenia "progu" - działalnością może być i 0zł
    przychodu, jak też i 5 milionów może nie być działalnością.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2017-04-09 12:07:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-04-09 o 10:44, mural pisze:

    > Ludzie sprzedaja ciagle rzeczy te same nowe nie prowadzac działalnosci,
    > skala masowa.

    Ale nie takie było pytanie.
    Co do meritum: to jeśli jesteś pewny, że tego nikt urzędowo nie tropi
    czy nie ściga,
    to złóż doniesienie, albo zapytanie do urzędu czy na policję i
    równolegle do mediów
    i wtedy dowiesz czy nie mają ludzi, nie potrafią czy brak podstaw prawnych.

  • 10. Data: 2017-04-09 15:47:04
    Od: mural <s...@g...com>

    Art. 239. § 1. Kto utrudnia lub udaremnia postępowanie karne, pomagając
    sprawcy przestępstwa, w tym i przestępstwa skarbowego uniknąć
    odpowiedzialności karnej, w szczególności kto sprawcę ukrywa, zaciera
    ślady przestępstwa, w tym i przestępstwa skarbowego albo odbywa za
    skazanego karę, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    § 2. Nie podlega karze sprawca, który ukrywa osobę najbliższą.

    § 3. Sąd może zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary, a nawet odstąpić
    od jej wymierzenia, jeżeli sprawca udzielił pomocy osobie najbliższej
    albo działał z obawy przed odpowiedzialnością karną grożącą jemu samemu
    lub jego najbliższym.