  • 1. Data: 2004-01-04 14:41:18
    Temat: spadek - jaki podział i opłaty
    Od: "Docia" <h...@i...pl>

    Witam, nie bardzo się w sprawach spadkowych orientuje a niedługo czeka mnie
    rozprawa sądowa w sprawie podziału spadku więc prosiłabym o pomoc w
    szczególności jeśli chodzi o opłaty z nim związane.
    Opis sytuacji:
    - dziadkowie maja dwóch synów : M (mój ojciec) i K, którym w spadku
    pozostawiają: działka - można by rzec kawałek pola i ziemia pod dom o
    powierzchni 0.47 ha, dom o powierzchni 65 m2, stodołę, garaż, 3 inne
    budyneczki stanowiące "szopki" na różne sprzęty.
    - po śmierci dziadków sprawy majątkowe nie zostają wyprostowane
    (zalegalizowane)
    - K zrzeka się u notariusza praw do spadku na rzecz M.
    - M ma żonę i dwójkę pełnoletnich dzieci.
    - M umiera bez przepisania na niego całego majątku, nie pozostawia również
    testamentu.

    W zaistniałej sytuacji chciałabym zapytać o to:
    1. Czy i jaką opłatę my jako dzieci M będziemy musieli zapłacić
    2. Czy będą różnice w opłatach gdy majątek zostanie zapisany na dwoje lub
    jedno dziecko

    Innymi słowy, chcemy to uporządkować i wszystko przepisać na mojego brata
    ale nie wiem czy nas to nie zrujnuje. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie
    ale w domu oboje jesteśmy zameldowani, natomiast ja mieszkam już w moim
    oddzielnym mieszkaniu (mam do niego akt notarialny).

    I już ostatnie pytanie - rok temu wyszłam za mąż i zmieniłam nazwisko, nie
    zmieniłam jednak dowodu osobistego - czy w sądzie wystarczy stary dowód
    osobisty + odpis aktu małżeństwa czy też konieczny jest dowód z aktualnym
    nazwiskiem.

    przepraszam że takie to długie ale sama jakoś nie potrafię sprawy
    zakwalifikować pod odpowiedni artykuł aby wiedziec co mnie czeka

    pozdrawiam
    Dorota