  • 1. Data: 2004-01-04 12:39:39
    Temat: Aport przy zakladaniu sp. z o.o.
    Od: "Przemek 'diggah'" <s...@b...wp.pl>

    Witam,

    Do zalozenia sp. z o.o. wymagane jest obecnie 50.000 zl wkladu na kapital
    zakladowy. Mozna wniesc wklad materialny. Mam pytanie, czy nalezy udowadniac
    kazda wyceniona rzecz (faktury zakupu?) czy wystarczy wlasne oswiadczenie?
    Np. "12.000zl sprzet komputerowy w sklad ktorego wchodzi : .... "

    Przemek

  • 2. Data: 2004-01-04 13:04:17
    Temat: Re: Aport przy zakladaniu sp. z o.o.
    Od: <l...@p...fm>

    >. Mam pytanie, czy nalezy udowadniac
    > kazda wyceniona rzecz (faktury zakupu?) czy wystarczy wlasne oswiadczenie?
    > Np. "12.000zl sprzet komputerowy w sklad ktorego wchodzi : .... "

    Aport musi byc szczegolowo oznaczony w umowie spolki ale ocena jego wartosci
    przy sp. z o.o. w zaden sposob nie podlega kontroli sadu. Wartosc aportu
    deklaruje wspolnik. Jezeli wartosc aportu okaze sie znacznie zawyzona w
    stosunku do faktycznej jego wartosci, wspolnik ktory wniosl aport i
    czlonkowie zarzadu ktorzy zglosili spolke (podwyzszenie kapitalu) do
    rejestru wiedzac o zawyzeniu, ponosza solidarna odpowiedzialnosc wobec
    spolki do wysokosci roznicy wartosci aportu. Z obowiazku tego wspolnik ani
    czlonkowie zarzadu nie moga byc zwolnieni.

    Dan.