  • 1. Data: 2003-01-28 21:29:17
    Temat: ślub kościelny
    Od: "Majszek" <m...@w...pl>

    Witam serdecznie i proszę o poważną odpowiedź na następujące pytanie. Otóż
    czy można w naszym pięknym kraju złożyć śluby tylko w kościele a nie
    zgłaszając tego w urzędzie stanu żywionego, słyszałem że zanim podpisano
    umowę konkordatową można było to zrobić. Kochamy się z moją dziewczyną i
    chcemy być razem ale ślub cywilnym mógłby nam zaszkodzić w ten sposób, że
    wybranka moja pobiera rentę po matce ponieważ się jeszcze się uczy. Po
    ślubie natomiast renta ta będzie wstrzymana.

  • 2. Data: 2003-01-28 21:49:40
    Temat: Odp: ślub kościelny
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Majszek <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b16sm7$a8t$...@n...tpi.pl...
    > ślubie natomiast renta ta będzie wstrzymana.

    art.8 k.r.o

    Sandra

  • 3. Data: 2003-01-28 22:05:48
    Temat: Re: ślub kościelny
    Od: "freni " <f...@N...gazeta.pl>

    Majszek <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > wybranka moja pobiera rentę po matce ponieważ się jeszcze się uczy. Po
    > ślubie natomiast renta ta będzie wstrzymana.

    jeśli Wasze małżeństwo zostanie zawarte przed duchownym, po złożeniu przez
    Was oświadczeń o wstąpieniu w związek małż., sporządzi on zaświadczenie, że w
    jego obecności złożyliście ślubowanie. Następnie podpisze je sam, Wy i
    świadkowie, a potem przed upływem 5 dni od zawarcia związku małzeńskiego
    przekaże to zaświadczenie do urzędu stanu cywilnego. Małżeństwo ze względu na
    swą doniosłość obwarowane jest dopełnieniem szeregu czynności i spełnieniem
    wielu wymagań zawartych w przepisach prawa rodzinnego. Przepisy te mimo, że
    niekościelne mają również zastosowanie do ślubu kościelnego. Skutek zawartego
    związku małż przed osobą duchowną jest taki sam jak przed urzędnikiem stanu
    cywilnego.
    freni

  • 4. Data: 2003-01-28 22:13:00
    Od: "Majszek" <m...@w...pl>

  • 5. Data: 2003-01-28 22:18:43
    Od: "Majszek" <m...@w...pl>

    Użytkownik "freni " <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zawartego
    > związku małż przed osobą duchowną jest taki sam jak przed urzędnikiem

    Czyli nie można już zawrzeć małżeństwa przed Bogiem anie przed państwem??
    Można być niewierzącym a nie można być nie obywatelem??

  • 6. Data: 2003-01-28 22:31:12
    Od: "freni " <f...@N...gazeta.pl>

    Majszek <m...@w...pl> napisał(a):

    > Czyli nie można już zawrzeć małżeństwa przed Bogiem anie przed państwem??
    > Można być niewierzącym a nie można być nie obywatelem??

    no niestety. Państwo ma charakter przymusowy i trudno je uniknąć.:)Nawet Boga
    w nie wplątano.
    freni

  • 7. Data: 2003-01-28 22:56:54
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "Majszek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wybranka moja pobiera rentę po matce ponieważ się jeszcze się uczy. Po
    > ślubie natomiast renta ta będzie wstrzymana.

    Jesli sie kochacie i chcecie byc ze sobą to bądzcie - po co Wam w ogóle
    slub, na dodatek taki, który nie niesie ze sobą zadnych konsekwencji
    prawnych? Z punktu widzenia prawa będziecie zyli w konkubinacie. Jesli zaś
    zaraz uslyszę wyklad o moralnosci i etyce chrześcijanskiej to proponowałabym
    to od razu zestawic z próba zamierzonego oszustwa (pobieranie
    nieprzysługujacych swiadczen) - a przeciez kosciół naucza "nie kradnij".
    Reasumując w tym wypadku nie da sie "Panu Bogu świeczkę a diabłu ogarek"

    HaNkA

  • 8. Data: 2003-01-28 23:00:28
    Od: "Majszek" <m...@w...pl>

    > no niestety. Państwo ma charakter przymusowy i trudno je uniknąć.:)Nawet
    Boga
    > w nie wplątano.
    > freni

    Ale może są księża którzy by nie przekazali tego faktu do urzędu, bo
    przecież tylko oto chodzi.

  • 9. Data: 2003-01-28 23:06:25
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik HaNkA ReDhUnTeR <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:b171ui$20v$...@n...tpi.pl...

    > Jesli sie kochacie i chcecie byc ze sobą to bądzcie - po co Wam w ogóle
    > slub, na dodatek taki, który nie niesie ze sobą zadnych konsekwencji
    > prawnych? Z punktu widzenia prawa będziecie zyli w konkubinacie.

    Hanka a co z prawem cywilnym ? przecież podlega on takim samym prawom jak
    normalny rozwód- czyż nie?

    Sandra

  • 10. Data: 2003-01-28 23:25:22
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    > przecież podlega on takim samym prawom jak
    > normalny rozwód- czyż nie?

    Rozwód koscielny? Przede wszystkim podlega prawu "szybkosc i latwosc
    otrzymania rozwodu jest wprost proporcjonalna do wplaconej oplaty
    manipulacyjnej":-))))

    HaNkA