  • 1. Data: 2003-01-28 21:59:07
    Temat: kłopoty z providerem
    Od: Przemysław 'DimmuR' Kukulski <d...@k...chip.pl>

    Witam!!

    W sierpniu zeszłego roku podłączyłem się do internetu za pośrednictwem
    pewnej firmy. Wszystko było OK aż do niedawna z małym wyjątkiem. Ponieważ
    wykupiłem własne IP straciłem dostępd do sieci LAN. Ostatnio jednak zaczęły
    się inne problemy - mianowicie sieć działa niezwykle wolno - i nie chodzi
    tutaj o to że kazaa czy inne p2p wolno działa - często nie otwiera się nawet
    google, onet, wp i wiele innych serwisów. Oczywiście zgłosiłem to jako
    usterkę. Znalazłem w regulaminie dwa takie punkty:

    1. Ze swej strony X zobowiązuje się do:
    a. zapewnienia sprawnego funkcjonowania serwera i łącza internetowego;
    b. informowania (z wyprzedzeniem - o ile to możliwe) Użytkowników sieci
    o ewentualnych pracach w sieci i przerwach w transmisji;
    c. usuwania awarii systemowych i sprzętowych w możliwie jak najkrótszym
    czasie;

    2. Użytkownicy mają prawo korzystać z następujących zasobów sieciowych:
    c. dostępu do wszystkich zasobów sieci lokalnej za pośrednictwem
    protokołów TCP/IP, IPX;

    Uważam że wszystkie te punkty zostały naruszone ponieważ ani nie mogę
    korzystać z internetu (wysłanie poczty bez załączników trwa od 5 - 10 minut)
    ani nie mam dostępu do LANa

    W jaki sposób mogę wpłynąć na providera by usunął usterki? Zgłaszanie ich
    nie przynosi rezultatu bo za każdym razem słyszę że usterka zostanie
    usunięta w ciagu 2 - 3 dni. W regulaminie jest także że sieć może nie
    działać do 72 godzin miesięcznie (wtedy nie ma żadnej obniżki za abonament).
    Czy na podstawie w/w punktów mogę żądać obniżenia abonamentu? (usterkę
    zgłaszałem prawie 2 tygodnie temu)

    Pozdrawiam DimmuR

  • 2. Data: 2003-01-29 07:44:36
    Temat: Re: kłopoty z providerem
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    Prwanikiem nie jestem, ale:

    > W jaki sposób mogę wpłynąć na providera by usunął usterki? Zgłaszanie ich
    > nie przynosi rezultatu bo za każdym razem słyszę że usterka zostanie
    > usunięta w ciagu 2 - 3 dni.

    przede wszystkim zanies to na pismie i dla siebie wez kopie. Koniecznie z
    data dostarczenia.
    Mozesz tez zapisac, ze problemy wystepuja od XX - ale to raczej zaden dowod
    :-(

> [...]
    abonament).
    > Czy na podstawie w/w punktów mogę żądać obniżenia abonamentu? (usterkę

    A w polskim prawie o telekomunikacji jest info:
    Art. 73.
    1. Za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi powszechnej płatnej okresowo,
    abonentowi przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/30 średniej opłaty
    miesięcznej
    liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych,
    jednak nie dłużej niż z okresu ostatnich 12 miesięcy.
    2. Odszkodowanie nie przysługuje, jeżeli w okresie rozliczeniowym łączny
    czas
    przerw był krótszy od 48 godzin.
    3. Niezależnie od odszkodowania, za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi
    telefonicznej płatnej okresowo, abonentowi przysługuje zwrot 1/30
    miesięcznej
    opłaty abonamentowej.
    reklamacji.

    Nalezaloby sie zastanowic, czy regulamin operatora jest wazniejszy od prawa
    polskiego, bo AFAIK, to ten caly regulamin operator moze sobie wsadzic,
    jezeli lamie postanowienia bardziej ogolne.

    Tak samo jak zadna ustawa nie moze lamac postanowien konstytucji.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 3. Data: 2003-01-29 14:14:06
    Od: Jureq <j...@o...pl>

    Michal Talaga wrote:

> [...]
    > liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych,
    > jednak nie dłużej niż z okresu ostatnich 12 miesięcy.

    dostęp do internetu nie jest w myśl prawa i chyba nieprędko będzie
    usługą powszechną

> [...]
    > 3. Niezależnie od odszkodowania, za każdy dzień przerwy w świadczeniu
    > usługi telefonicznej płatnej okresowo, abonentowi przysługuje zwrot

    Dostęp do internetu nie jest usługą telefoniczną

> [...]
    > wsadzic, jezeli lamie postanowienia bardziej ogolne.
    >
    > Tak samo jak zadna ustawa nie moze lamac postanowien konstytucji.

    Tak samo rzadko można stosować prawo "przez analogię"

  • 4. Data: 2003-01-29 14:37:18
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > dostęp do internetu nie jest w myśl prawa i chyba nieprędko będzie
    > usługą powszechną

    a szkoda.

    > Tak samo rzadko można stosować prawo "przez analogię"

    moj, blad, jednak nie zakladalem, ze to analogia :-(

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 5. Data: 2003-01-29 14:46:37
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > dostęp do internetu nie jest w myśl prawa i chyba nieprędko będzie
    > usługą powszechną

    Czy telewizja (kablowa) jest usluga powszechna?

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 6. Data: 2003-01-29 15:28:29
    Od: Jureq <j...@o...pl>

    Michal Talaga wrote:

    > Czy telewizja (kablowa) jest usluga powszechna?

    Nie wiem czy to jest wogle usługa teleomunikacyjna

  • 7. Data: 2003-01-29 15:36:19
    Od: Przemysław 'DimmuR' Kukulski <d...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Michal Talaga" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jezeli lamie postanowienia bardziej ogolne.
    > Tak samo jak zadna ustawa nie moze lamac postanowien konstytucji.

    Tak ale te usługi 'teoretycznie' działaja. Tzn. raz na jakiś czas jakas
    strona się otwiera i ciężko stwierdzić czy to awaria czy tylko tak wolne
    działanie sieci :(

    Pozdrawiam DimmuR
    --
    \!/ GG: #2940543
    ( @ @ ) Registered Linux user: 277278

  • 8. Data: 2003-01-29 15:44:37
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Nie wiem czy to jest wogle usługa teleomunikacyjna

    na wniosku o telewizje kablowa jest taki napis:

    "wniosek o zapewnienie telekomunikacji..."

    ale czy po tym mozna wnosic, ze telewizja kablowa jest telekomunikacja i
    dalej ze jest usluga powszechna?

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM