  • 1. Data: 2003-01-28 20:58:59
    Temat: urlop w dniu slubu
    Od: "Puchatki" <p...@w...pl>

    Czy jakies przepisy reguluja taka sytuacje.
    Czy przysluguje mi dzien wolny? czy tez jest to dobra wola pracodawcy?
    pozdrawiam
    [dw]

  • 2. Data: 2003-01-28 21:37:05
    Temat: Re: urlop w dniu slubu
    Od: "kapitan NEMO" <b...@w...pl>

    > Czy przysluguje mi dzien wolny? czy tez jest to dobra wola pracodawcy?

    W razie ślubu - pracownikowi przysługują 2 dni urlopu okolicznościowego, za
    które pracownikowi przysługuje prawo do wynagrodzenia obliczonego według
    zasad obowiązujących przy ustalaniu wynagrodzenia za urlop.
    Podstawa prawna:
    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 r. w
    sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania
    pracownikom zwolnień od pracy (Dz. U. 1996r. nr 60 poz.281 ze zmianami)
    pozdr.
    nemo

    Ps.
    Serdeczne gratulacje:)

  • 3. Data: 2003-01-28 21:51:23
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 28 Jan 2003 21:58:59 +0100, "Puchatki"

    >Czy jakies przepisy reguluja taka sytuacje.

    Rozporzadzenie w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecnosci w
    pracy oraz udzielania pracownikom zwolnien od pracy.htm

    >Czy przysluguje mi dzien wolny? czy tez jest to dobra wola pracodawcy?
    >pozdrawiam

    Czyj ślub??

    § 15. Pracodawca jest obowi?zany zwolnić od pracy pracownika na czas
    obejmuj?cy:

    1) 2 dni - w razie ?lubu pracownika lub urodzenia się jego dziecka
    albo zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka, ojca,
    matki, ojczyma lub macochy,

    2) 1 dzień - w razie ?lubu dziecka pracownika albo zgonu i pogrzebu
    jego siostry, brata, te?ciowej, te?cia, babki, dziadka, a także innej
    osoby pozostaj?cej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpo?redni?
    opiek?.

    § 16. 1. Za czas zwolnienia od pracy, o którym mowa w § 8 zdanie
    drugie, § 9, § 11 ust. 1 pkt 2, § 12 oraz § 15 pracownik zachowuje
    prawo do wynagrodzenia ustalonego w sposób okre?lony w przepisach
    wydanych na podstawie art. 297 Kodeksu pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-01-28 21:59:48
    Od: "Puchatki_dwa" <p...@w...pl>

    Slub oczywiscie moj:)))
    dzieki za odpowiedzi

    pozdrawiam
    [dw]

  • 5. Data: 2003-01-28 22:09:14
    Od: "freni " <f...@N...gazeta.pl>

    Puchatki_dwa <p...@w...pl> napisał(a):

    > Slub oczywiscie moj:)))
    > dzieki za odpowiedzi

    pomyślności na nowej drodze życia!:)))))) Nie dziękuj.
    freni