  • 1. Data: 2003-01-28 21:12:54
    Temat: Psychologia sędziów
    Od: " " <i...@N...gazeta.pl>

    Czy sędziowie i prokuratorzy podlegają badaniom psychologicznym lub
    psychiatrycznym? Czy psychopata, który skonczy studia prawnicze, może zostać
    sędzią?

  • 2. Data: 2003-01-28 21:49:28
    Temat: Re: Psychologia sędziów
    Od: "freni " <f...@N...gazeta.pl>

    <i...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Czy sędziowie i prokuratorzy podlegają badaniom psychologicznym lub
    > psychiatrycznym? Czy psychopata, który skonczy studia prawnicze, może
    zostać
    > sędzią?

    nie są poddawani takim testom. Wystarczy , że z wynikiem pozytywnym zaliczą
    kolejne etapy na swej drodze ku wykonywaniu zawodu prawniczego. Jeśli nikt
    nie zauważy, że do palestry zmierza psychopata to znajdzie się tam w
    majestacie prawa.
    freni

  • 3. Data: 2003-01-28 21:58:28
    Od: "[ piotr sut ]" <wywal_paragrafy§§piotr23§§@§§tenbit§§.pl>

    'freni ' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:b16tt8$4t0$1@inews.gazeta.pl taką oto treść:

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    | Jeśli nikt nie zauważy, że do palestry zmierza
    | psychopata ^^^^^^^^^^

    Witam,
    on pisal o sedziach i prokuratorach, a nie o adwokatach:-)

    ->piotr

  • 4. Data: 2003-01-28 21:59:43
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > zaliczą kolejne etapy na swej drodze ku wykonywaniu zawodu
    > prawniczego. Jeśli nikt nie zauważy, że do palestry zmierza psychopata

    To chyba trochę podobnie jak z posłami i senatorami ;-)

    Pix

  • 5. Data: 2003-01-28 23:01:47
    Temat: Odp: Psychologia sędziów
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <i...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b16rom$sld$...@i...gazeta.pl...
    > Czy sędziowie i prokuratorzy podlegają badaniom psychologicznym lub
    > psychiatrycznym? Czy psychopata, który skonczy studia prawnicze, może
    zostać
    > sędzią?

    hehe ale mamy bohaterów nie podających nawet nicku ...

    art.61 "prawo o ustroju sądów powszechnych " z 2001r. reguluje tą kwestie
    bohaterze :-)

    Sandra

  • 6. Data: 2003-01-29 02:08:26
    Od: " " <i...@N...gazeta.pl>

    [ piotr sut ] <wywal_paragrafy§§piotr23§§@§§tenbit§§.pl> napisał(a):

    > 'freni ' wyklawiaturzył/a w niusie
    > news:b16tt8$4t0$1@inews.gazeta.pl taką oto treść:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Witam,
    > on pisal o sedziach i prokuratorach, a nie o adwokatach:-)

    Tak, Piotrze. Bo w moim przekonaniu stan psychiczny adwokata (radcy prawnego)
    po pierwsze nie jest aż tak groźny (np. chory adwokat nie pozbawi wolności),
    po drugie przeciętny klient (no, może bardziej niz przecietny) zorientuje się
    i wycofa pełnomocnictwo radcy czy adwokatowi.
    Ale powiedzmy, że studia i aplikacja pozwolą wychwycić chorego. A jeśli
    zachoruje lub choroba ujawni się w trakcie wykonywania zawodu? Oczywiście nie
    mam na mysli przypadków skrajnych, np. napadu schizofrenii (ONI MNIE ŚLEDZĄ
    choćby) podczas rozprawy. Powiedzmy: psychopata - sadysta w roli sędziego lub
    prokuratora.
    Taksówkarzy poddaje się testom, pracujących na wysokości,spawaczy, każdego
    kierowcę... chocby to rutynowe pytanie lekarza przed prawem jazdy: czy miewał
    pan napady drgawkowe? No, ale to już nie psychiatria, a neurologia.
    Dlaczego uważam to za istotne? Stres związany z orzekaniem może byc tak
    wielki zwłaszcza dla uczciwych, przejmujących się swoja praca sędziów,
    nadwrażliwych, że może prowadzic do zaburzeń, prawda?
    Co o tym sądzicie?
    Idzi

  • 7. Data: 2003-01-29 02:15:25
    Temat: Re: Odp: Psychologia sędziów
    Od: " Idzi IX Bohater" <i...@N...gazeta.pl>

    Sandra <d...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik <i...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:b16rom$sld$...@i...gazeta.pl...
    > zostać
    >
    > hehe ale mamy bohaterów nie podających nawet nicku ...

    Przepraszam, jestem Idzi, co na oczy widzi. To jeszcze nie bohaterstwo. To
    troska o wymiar sprawieliwości.

    > art.61 "prawo o ustroju sądów powszechnych " z 2001r. reguluje tą kwestie
    > bohaterze :-)
    >
    > Sandra

    I po powtórce bohatera czuję się jak książę Henryk pod Legnicą i król
    Władysław pod Warną, choć oznaki zycia jeszce jakieś przejawiam.
    A czy zechciałabys powiedzieć skromnemu laikowi, co jest w tym artykule?
    Pozdrawiam
    Idzi IX Bohater (nick rozszerzam dla Ciebie, Sandro)

  • 8. Data: 2003-01-29 06:28:24
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Stres związany z orzekaniem może byc tak
    : wielki zwłaszcza dla uczciwych, przejmujących się swoja praca sędziów,
    : nadwrażliwych, że może prowadzic do zaburzeń, prawda?
    : Co o tym sądzicie?

    że nie znając stanu faktycznego wymyślasz problemy a to moja działka

    --
    John Smith
    licensed legal advisor in neverexisting law.

  • 9. Data: 2003-01-29 10:40:51
    Temat: Odp: Odp: Psychologia sędziów
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Idzi IX Bohater <i...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b17dft$caa$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > Władysław pod Warną, choć oznaki zycia jeszce jakieś przejawiam.
    > A czy zechciałabys powiedzieć skromnemu laikowi, co jest w tym artykule?

    a to ,ze przyszli sędziowie obowiązani są do wykonania badan o ich stanie
    zdrowia...a to co w trakcie pracy wyniknie to jak w każdych innych zawodach

    Sandra

  • 10. Data: 2003-01-29 14:33:17
    Temat: Re: Odp: Odp: Psychologia sędziów
    Od: " " <i...@N...gazeta.pl>

    Sandra <d...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > zdrowia...a to co w trakcie pracy wyniknie to jak w każdych innych zawodach

    Dziekuję
    Idzi