  • 1. Data: 2003-01-28 21:08:05
    Temat: Tp sa i prawa klienta
    Od: "Nowak Ł." <n...@w...pl>

    Witam
    dotyczy uslugi neostrada + regulaminu

    wsumie niewiedzialem jak tego posta zatytuowac, i wsumie nawet niewiem jak
    sie mam o to zapytac-- zgóry dziękuje za wyrozumiałosc

    a wiec tak planuje zalozyc sobie usluge pt neostrada plus , i chce zrobic
    sobie na tym siec, ja + sasiad, no ale w regulaminie pisze ze niemozna
    udostepniac łacza poza lokal , poza pisemna zgoda tpsa, napisalem pismo
    które zostalo rozpatrzone negatywnie:((, a wiec stwierdzilem ze udostepnie
    siec sasiadowi, ale niby skad tspa ma wiedziec ze ja udostepniam komus siec,
    niby moge miec siec w lokalu, jak równiez moge miec siec z sasiadem ( tylko
    go niepodpinac do internetyu) jak wyglada sprawa z udowodnieniem mi winy
    przez tpsa, wkońcu musza miec jakis dowod ze tak robilem, no ale zeby
    wchodzic mi do domu czy sasiadowi musza miec jakis nakaz czy jakos tak, no
    jakby sie uparli ze wystawia mi kare za udostepnianie 3 X miesieczny
    abonament za kazdy miesiac udostepniania, to chyba musza mi to jakos
    udowodnic ( niemoga chyba nalozyc namnie kary bez dowodow)
    czy ktos moze mi poradzic co i jak???
    z góry dziekuje za pomoc
    pozdrawiam Nowak Ł.

  • 2. Data: 2003-01-28 21:20:18
    Temat: Re: Tp sa i prawa klienta
    Od: "kapitan NEMO" <b...@w...pl>

    Powiem Ci , jak to robią inni. Stawiają u siebie huba i podpinają 4-5
    sąsiadów (bo wtedy rachunki wychodzą po 50 z/łebka). Żeby Ci udowodnić, że
    udostępniasz sieć poza lokal - muszą to u Ciebie zobaczyć, bo innego dowodu
    nie mają. Kiedy będą chcieli do Ciebie przyjść na kontrolę - Ty okazujesz
    maximum dobrej woli i od razu ich wpuszczasz bez żadnych ceregieli. Przecież
    wyjąć wtyczki z huba to kwestia 3 sekund.I już siecie nie ma:-)
    Jak się pytają od czego pozostałe kabelki - to tłumaczysz cierpliwie, że to
    wasza własna "wewnętrzna" sieć w bloku, która nie ma nic wspólnego z
    neostradką. Jak robią "wielkie oczy" to dalej tłumaczysz, że to coś w
    rodzaju intranetu:-)
    Poza tym, jeśli macie kasę to można to rozwiązać jeszcze inaczej, kupujecie
    tzw. Access Point, czyli coś takiego jak hub, tylko że jest to urządzonko
    bezprzewodowe. Zero kabelków i niech Ci wtedy cokolwiek udowodnią:-)

    pozdr.
    nemo

  • 3. Data: 2003-01-28 21:31:29
    Od: "Nowak Ł." <n...@w...pl>

    witam
    dzieki za szybko odpowiedz,
    mam teraz tak zrobione sdi, i chodzi fajnie tylko wolno, serwer hub, kabelki
    i juz mala siec jest gotowa, no ale zachcialo mi sie czegos szybszego i
    przeczytalem ten regulamin i sie zaczolem zastanawiac jak maja to sprawdzic/
    udowodnić mi to, no cóz dzieki za podpowiedz ( ps bezsensu wymyslaja te
    regulaminy)
    pozdrawiam Nowak Ł.

  • 4. Data: 2003-01-29 00:51:02
    Od: "Prezes" <b...@b...pl>

    ja z góry ci proponuje DSL , wsumie abonament jest o 100 zł droższy ale
    dzielenie łącza jest legalne, a masz i stałe IP.
    Ale jak postawisz ruter na neo+ to tpsa w żaden sposób nie udowodni ci ze
    udostepniasz łącze poza lokum. No moze jedynie na domysłach sie opierac ze
    tak dużo jedna osoba "ciągnie", ale udowodnic nie mogą.

    > Powiem Ci , jak to robią inni. Stawiają u siebie huba i podpinają 4-5
    > sąsiadów (bo wtedy rachunki wychodzą po 50 z/łebka)

    A o ruterze zapomniałeś!!!!!

    > Jak się pytają od czego pozostałe kabelki - to tłumaczysz cierpliwie, że
    > wasza własna "wewnętrzna" sieć w bloku, która nie ma nic wspólnego z
    > neostradką.

    Wsumie TPSA nic do tego nie ma ale siec w bloku bez zezwolenia jest
    nielegalna, jak bedą jacyś wredni z tepsy to mogą cie nakapowac do
    spółdzielni i możesz miec kretki - najprawdopodobniej przymusowy deemontaz
    sieci

    > Poza tym, jeśli macie kasę to można to rozwiązać jeszcze inaczej,
    kupujecie
    > tzw. Access Point, czyli coś takiego jak hub, tylko że jest to urządzonko
    > bezprzewodowe.

    Hehe, to ma byc siec w celu zmniejszenia kosztów za net, a nie robienia
    sobie dodatkowych kosztów!!!!

    -------------------------
    Pozdrawiam Bezy

  • 5. Data: 2003-01-29 00:56:43
    Od: "Prezes" <b...@b...pl>

    > Powiem Ci , jak to robią inni. Stawiają u siebie huba i podpinają 4-5
    > sąsiadów (bo wtedy rachunki wychodzą po 50 z/łebka).

    A tak na marginesie, skąd ty to wiesz że tak inni robią????
    Masz na to dowody, hehehe.
    ----------------------------
    Pozdrowienia Bezy

  • 6. Data: 2003-01-29 05:30:03
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >A o ruterze zapomniałeś!!!!!

    Hmm... tak btw. Routery nie sluza do dzielenie lacza. :P

    I faktycznie nie za bardzo moga cokolwiek udowodnic - o ile
    uzytkownicy sa swiadomi. Znam kilka przypadkow kiedy taki uzytkownik z
    podzialu (bynajmniej nie wlasciciel sdi tylko taki user, ktory
    korzystal z podzielenia) wydzwanial do TPSA, ze mu net zle chodzi.

    Inne problemy, jak to w zyciu, powstawaly kiedy podzialowcy nie za
    bardzo chcieli placic, argumentujac, ze skoro net "mi zle chodzil" to
    za co mam placic.

    januszek

  • 7. Data: 2003-01-29 07:53:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik januszek napisał:

> [...]
    > podzialu (bynajmniej nie wlasciciel sdi tylko taki user, ktory
    > korzystal z podzielenia) wydzwanial do TPSA, ze mu net zle chodzi.

    Hmm... tyle że regulamin SDI nie zabrania udostępniania łacza.
    Więc przykład taki sobie...

    A obserwując zmagania znajomych z neostradą to prognozuje że marudzenie
    "bo net źle chodzi" bedzie na porządku dziennym.

    Już nie mówiąc o tym że na neostradzie nie postawisz servera
    internetowego bo nie ma stałego IP.
    To jakbys miał telefon któremu po każdym odłożeniu słuchawki zmienia sie
    numer.
    Ty sie dodzwonisz, ale kto dodzwoni sie do Ciebie? Poczta? Server www?
    Zapomnij!

    > Inne problemy, jak to w zyciu, powstawaly kiedy podzialowcy nie za
    > bardzo chcieli placic, argumentujac, ze skoro net "mi zle chodzil" to
    > za co mam placic.

    Skoro byl problem z płaceniem przy SDI to przy neostradzie mozna
    pożegnac się z jakimkolwiek zwrotem kosztów przez współużytkowaników.
    Neostrada w wersji TPSA permanentnie źle chodzi.

    Maddy która nie pamieta kiedy ostatni raz net przez SDI źle chodził...
    a server ma pod nogami :-)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-01-29 09:40:39
    Od: "Nowak Ł." <n...@w...pl>

    nio wsumie dzieki wszystkim za uspokojenie, ja mieszkam w domkach a wiec o
    kable moga mi na gwizdac, no moze jeden który puszcze przez ulice:)), ale
    bedzie wyzej niz kable energeyczne i na stalowej lince, a wiecz tym
    niebedzie problemu,
    serer da sie rozwiazac pod linuxem, ale chodzi mi teraz o podzial na
    sasiadów, a sam serwera zeby odemnie mozna bylo cos sciagac to niezamierzam
    miec, cochwile sie ktos mi wlamuje
    co do placenia rachunkow wszyjscy "moi abonenci" płaca regularnie, zawsze
    mozna kogoś odciac:)),
    głownie chodzilo mi czy te przepis jest martwy, i jak mi to maja udowodnic,
    troche mnie wzielo na przemyslenia po przeczytaniu regulaminu:))
    dziekuje wszystkim za odpowiedzi, jak sie komus jeszcze cos nasunie to
    dajcie znac
    pozdrawiam Nowak Ł.

  • 9. Data: 2003-01-29 10:34:44
    Od: "kapitan NEMO" <b...@w...pl>

    > A tak na marginesie, skąd ty to wiesz że tak inni robią????
    > Masz na to dowody, hehehe.

    Pomagałem im przeciągnąć kabelki dookoła bloku:-)
    nemo

  • 10. Data: 2003-01-29 10:36:59
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Pomagałem im przeciągnąć kabelki dookoła bloku:-)

    a podłączałeś?
    jak nie podłączałeś w mieszkaniach to żaden dowód :))))