    From: "Andrzej Marzec" <E...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: separacja, podział majątku, rozwód... smutne...
    Date: Sun, 13 Jan 2002 22:39:26 +0100

    Witam Grupę;
    Moja bliska przyjaciółka poprosiła mnie o pomoc w następującej kwestii: kilka lat
    temu wyszła za mąż, niestety życie we dwójkę im się nie ułożyło i w tej chwili są w
    separacji (choć nie jest to uregulowane sądowenie). Opiekę nad dwójką dzieci (była
    sprawa o alimenty i uregulowanie kontaktów z dziećmi) sąd przyznał matce. Mąż z
    całym majątkiem (małżonkowie nie mają rozdzielności majątkowej) pozostał w oddalonej
    o 18 km od obecnego miejsca zamieszkania matki miejscowości.
    a.. jak powinna załatwić sprawę podziału majątku;
    b.. na jakiej zasadzie odbywa się taka sprawa?
    c.. jakie są koszty założenia sprawy sądowej o podział majątku?
    d.. czy mąż może sprzedać nabyty w czasie trwania związku samochód; jeśli nie - co
    powinna zrobić, gdy jednak sprzeda?
    Koleżanka jest rencistką i chce założyć sprawę o rozwód nawet bez orzeczenia o winie.
    Jej dochód netto wraz z dodatkiem rodzinnym wynosi 530 pln
    a.. jaka jest wysokość kosztów sądowych i czy jest możliwość zwolnienia jej z
    kosztów?
    I kolejny, trzeci problem jest następujący: jej matka zakupiła sprzęt AGD, który
    użyczyła córce gdy ta mieszkała wraz z mężem do czasu, gdy sobie czegoś młodzi nie
    kupią. Koleżanka nie mieszka z mężem od 1/2 roku, a jej matka chce odzyskać swoją
    własność. Sprzęt pozostał w domu męża i on nie chce go zwrócić. Co dziewczyna
    powinna zrobić, żeby odzyskać i zwrócić własność rodzicom?

    Jak wcześniej wspomniałem, koleżanka nie jest zasobna finansowo i niestety na
    prawnika nie bardzo ją stać :-((

    Z góry dziękuję za pomoc

    --
    Z pozdrowieniami