  • 101. Data: 2008-03-30 18:13:54
    Temat: Re: selekcje do klubów
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    m...@g...com pisze:

    > To prowadzący sklep decyduje, czy ją złoży i komu.

    Masz racje. Prowadzacy sklep zdecydowal przez otwarcie sklepu i
    wystawienie towaru na widok publiczny wraz z oznaczeniem ceny.

    Jacek

  • 102. Data: 2008-03-30 18:17:15
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Jacek Krzyzanowski pisze:

    > Ale klub zadnego towaru na widok publiczny nie wystawia.

    Skad wiesz?

    > Nie ma zadnego przepisu, ktory tego zabrania.
    > A poniewaz co nie jest zabronione jest dozwolone, to selekcja jest zgodna
    > z prawem.

    Oczywiscie ze doslownego przepisu nie ma. ALe jest przepis zabraniajacy
    dyskryminacji. Sa przepisy o sprzedazy, sa przepisy takze o tym co grozi
    za odmowe sprzedazy towarow przeznaczonych do sprzedazy.

    Jacek

  • 103. Data: 2008-03-30 18:18:50
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Nie, bowiem lokal jest nieczynny. Nie możesz również wchodzić do sklepu,
    > który jest zamknięty.

    DOkladnie jest w opisywanym przeze mnie przypadku. Jest na drzwiach
    informacja ze w lokalu bedzie odbywac sie impreza zamknieta i w tym dniu
    lokal bedzie nieczynny. Nawet jeszcze pisza ze przepraszaja :) I to dla
    mnie jest normalna sytuacja.

    Jacek

  • 104. Data: 2008-03-30 18:32:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > informacja ze w lokalu bedzie odbywac sie impreza zamknieta i w tym dniu
    > lokal bedzie nieczynny. Nawet jeszcze pisza ze przepraszaja :) I to dla

    Dla mnie też.

  • 105. Data: 2008-03-30 18:36:24
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 30 Mar, 20:17, castrol <j...@w...wp.pl> wrote:

    > Skad wiesz?

    Hmm, rzadko się zdarza, aby klub miał witrynę a na niej towary i
    karteczki z ceną.

  • 106. Data: 2008-03-30 18:37:19
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 30 Mar, 20:13, castrol <j...@w...wp.pl> wrote:

    > Masz  racje. Prowadzacy sklep zdecydowal przez otwarcie sklepu i
    > wystawienie towaru na widok publiczny wraz z oznaczeniem ceny.

> [...]

    a jeśli zastrzegł, że towar jest przenaczony tylko dla okreslonej
    grupy klientów, to oferta jest skierowana tylko do nich.

  • 107. Data: 2008-03-30 18:44:50
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    m...@g...com pisze:

    > a jeśli zastrzegł, że towar jest przenaczony tylko dla okreslonej
    > grupy klientów, to oferta jest skierowana tylko do nich.

    Czyli wg Ciebie dozwolone jest postawienie przed sklepem selekcjonera
    ktory zabroni wejscia do sklepu czarnym??

    Jacek

  • 108. Data: 2008-03-30 18:54:50
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 30 Mar, 20:44, castrol <j...@w...wp.pl> wrote:

    > Czyli wg Ciebie dozwolone jest postawienie przed sklepem selekcjonera
    > ktory zabroni wejscia do sklepu czarnym??

> [...]

    Uważam, że co do zasady jest niedozwolone, gdyż jest formą okazania
    pogardy danej osobie z uwagi na jej rasę. Dochodziłoby do naruszenia
    dobra osobistego, jakim jest godność. Toteż osoba, której selekcjoner
    nie wpuścił do lokalu z uwagi na jej rasę mogłaby dochodzić roszczeń
    z tytułu zadośćuczynienia za krzywdę (art. 448 k.c.), przeprosin etc.

    Nie zmienia to faktu, że jeśli prowadzący sklep oświadczy, że nie
    kieruje oferty do czarnych, to do zawarcia umowy nie dojdzie. Nikt nie
    może bowiem zaakceptować oferty, która nie została do niego
    skierowana.

  • 109. Data: 2008-03-30 19:04:29
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    m...@g...com pisze:

    > Hmm, rzadko się zdarza, aby klub miał witrynę a na niej towary i
    > karteczki z ceną.

    A gdzie wyczytales ze towar wystawiony na widok publiczny to taki ktory
    wystawiony jest w witrynie?

    Ja osobiscie znam pelno lokali do ktorych mozna zajrzec przez szybe, i
    zobaczyc np bar z towarami wystawionymi na widok publiczny wraz z
    oznaczeniem ceny. Przypominam takze ze obowiazek uwidaczniana cen wynika
    z odrebnych przepisow.

    Jacek

  • 110. Data: 2008-03-30 19:07:11
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 30 Mar, 21:04, castrol <j...@w...wp.pl> wrote:

> [...]
    > zobaczyc np bar z towarami wystawionymi na widok publiczny wraz z
    > oznaczeniem ceny. Przypominam takze ze obowiazek uwidaczniana cen wynika

    Tak, tylko że oferta złożona przez wystawienie towarów w lokalu z
    podaniem ceny jest skierowana do osób przebywających w tym lokalu. Tym
    samym nie jest skierowana do osób stojących na ulicy. W konsekwencji
    (jesli obowiązuje selekcja) osoby te muszą być wpuszczone, by przyjąć
    ofertę.