  • 1. Data: 2005-06-29 11:44:23
    Temat: renta rodzinna podział proszę o pomoc
    Od: Tomasz J <t...@o...pl>

    Witam mam pytanie związane z podziałem renty rodzinnej.
    Zacznę od początku.
    W czasie kiedy moja żona była zameldowana razem z teściową, żona
    ubezpieczyła teściową a teściowa wystąpiła o podział renty rodzinnej, no
    i dostała połowę.
    Teraz żona przemeldowała się pod inny adres, no i mam pytanie czy dalej
    teściowej przysługuje podzielona renta rodzinna, czy może już nie
    przysługuje z racji przemeldowania żony pod inny adres.
    Bardzo proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2005-06-29 11:51:15
    Temat: Re: renta rodzinna podział proszę o pomoc
    Od: Tomasz J <t...@o...pl>

    Tomasz J napisał(a):
> [...]
    > teściowej przysługuje podzielona renta rodzinna, czy może już nie
    > przysługuje z racji przemeldowania żony pod inny adres.
    Zapomniałem dodać że żona studiuje, a zus nie był oficjalnie
    powiadomiony o zmianie miejsca zamieszkania żony

  • 3. Data: 2005-06-30 00:59:50
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,

    Trochę niezrozumiale przedstawiłeś sprawę, o którą pytasz i być może
    dlatego brak odpowiedzi.
    Staram się zrozumieć sytuację: Twoja młoda żona (wiek do 25 lat),
    ucząca się lub studiująca, wraz ze swoją matką pobierają rentę
    rodzinną po zmarłym ojcu i mężu. Renta, jednakowej wysokości, jest
    przyznana każdej z tych osób oddzielnie.
    Na prawo do pobierania renty rodzinnej nie ma wpływu miejsce
    zamieszkania (lub zameldowania) tych osób. Przy zmianie miejsca
    zamieszkania należy zgłosić nowy adres w ZUS.
    Przyznanie renty rodzinnej wdowie po zmarłym mężu raczej nie zależy od
    ubezpieczenia jej przez córkę, tylko wynika z obowiązujących przepisów
    prawnych (konieczne spełnienie pewnych warunków, np. wiek lub
    niezdolność do pracy, opieka nad nieletnim dzieckiem).
    Renta rodzinna może być przyznana dożywotnio (np. wdowie) lub okresowo
    (np. córce lub młodej wdowie).

    wa

  • 4. Data: 2005-07-05 19:32:09
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Tomasz J" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zapomniałem dodać że żona studiuje, a zus nie był oficjalnie
    > powiadomiony o zmianie miejsca zamieszkania żony

    żądnych zmian
    renta będzie dzielona
    uprawniona jest jak rozumiem matka i córka zmarłego