  • 1. Data: 2008-07-17 20:50:53
    Temat: splata wynajmu - lokator mnie unika
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    witam
    czy jak wynajmowalem mieszkanie, nie zglaszalem do urzedu zadnych
    dokumentow...
    lokator mnie wydymal wisi mi 3tys i sie nie kwapi do splaty...
    moge zalozyc mu srpawe ?mam stosowne swistki nawet pisal deklaracje ze wisi
    mi 3 patole i ze odda do jakiegos tam czasu
    ale ciagle przekladal i dupa.
    czy moge zlozyc pozew????
    dodatkowo czy w pozwie moge zglosic rowniez to ze skradl mi stol z
    mieszkania o wartosci 600zl ?

  • 2. Data: 2008-07-17 20:52:30
    Temat: Re: splata wynajmu - lokator mnie unika
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    bartek pisze:

    > czy moge zlozyc pozew????

    Możesz.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-07-17 21:14:29
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    a nie poniose zadnych konsekwencji ????????(nie zglaszalem do skarbowki)
    wiem ze moc moge, ale zeby zrobic to z glowa.

  • 4. Data: 2008-07-17 21:27:54
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    bartek wrote:
    >a nie poniose zadnych konsekwencji ????????(nie zglaszalem do
    > skarbowki) wiem ze moc moge, ale zeby zrobic to z glowa.

    zloz korekte deklaracji, jak sie sam przyznasz to nie bedzie oplat karnych poza
    tym co nalezne + odsetki podatkowe.

    Taka jest moja wiedza - nie jestem prawnikiem. Gdzies czytalem ze jak sam sie
    podsuniesz przed nakryciem przed US to jest taka "ulga" :) Doczytaj!

  • 5. Data: 2008-07-17 21:45:53
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    zadnej deklaracji nie skladalem i nie otrzymalem zadnych pieniazkow.....

  • 6. Data: 2008-07-17 21:55:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Jul 2008, Papkin wrote:

    > zloz korekte deklaracji, jak sie sam przyznasz to nie bedzie oplat karnych

    Goto archiwa .podatki i hasło pt. "czynny żal", tak dla ścisłości
    (definicja czynnego żalu w KKS jest inna niż w KK :))
    Po prawdzie korekta deklaracji (znów) nie wymaga czynnego
    żalu, ale zaszkodzić nie może, a wyjaśnienie i tak trzeba
    złożyć, to dopisanie paru słów różnicy nie robi.

    Tamże linki do ustaw, polecam w ogóle (w sprawach
    okołonajenczych):
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/ujednolicone-akty-
    prawne-1.html
    ...zaś:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...w szczególności, ze wskazaniem na dyskusje z .podatki omawiające
    fakt że przychody z najmu rozlicza się *kasowo* (czyli nie
    otrzymanych 3 tysięcy się nie opodatkowuje tylko dlatego
    że są należne, ale czeka na wpłatę).
    W okolicy również:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/ujednolicone-akty-
    prawne-2.html
    ...przykładowe "wezwanie do spełnienia świadczenia".

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-07-17 22:59:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Jul 2008, bartek wrote:

    > zadnej deklaracji nie skladalem i nie otrzymalem zadnych pieniazkow.....

    ...to zwróć uwagę że w moim poście (pisałem po Tobie, ale nim ten
    post widziałem) pisałem że podatek od najmu płaci się KASOWO.
    Nie było pieniędzy - nie było obowiązku podatkowego.
    Co "czyści" tę stronę problemu!
    Korekty, wyjaśnienia i czynne żale odpadają z listy problemów.

    Pytaniem jest ew. celowe pomówienie byłego lokatora "ale część
    zapłaciłem, te 3000 zł to jest tylko RESZTA pieniędzy"...

    BTW: pisz pod cytatem, czytanie "z dołu go góry" nie jest
    naturalne, a posty pozostają w archiwach.

    pzdr, Gotfryd