1. Data: 2003-10-04 18:55:29
Temat:punkty karne za złe parkowanie
Od:"Dawid" <d...@p...wytnijto.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Znajoma dostała 5 punktów za złe parkowanie i chciał jej wrabac
500PLN. (ostatecznie dostała 50PLN). Jest jakis przepis regulujacy karanie
za złe parkowanie. mogła otrzymac 5 punktów??

2. Data: 2003-10-04 19:22:37
Temat:Re: punkty karne za złe parkowanie
Od:"Naveed" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dawid" <d...@p...wytnijto.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam. Znajoma dostała 5 punktów za złe parkowanie i chciał jej wrabac
> 500PLN. (ostatecznie dostała 50PLN). Jest jakis przepis regulujacy karanie
> za złe parkowanie. mogła otrzymac 5 punktów??

Witam,

Wydaje mi sie, ze 5 punktow to chyba za duzo. W wykazie naruszen przepisow
drogowych i punktow odpowiadajacych tym naruszeniom nie ma co prawda
oddzielnej kategorii "nieprawidlowe parkowanie" ale jest niestosowanie się
do nie wyszczególnionych w katalogu znaków i sygnałów drogowych
(wyszczegolnione sa glownie znaki zakazu skretow i wjazdow). Owo naruszenie
karane jest jednym punktem. Zatem jesli kolezanka nie zastosowala sie do
znaku zakazujacego parkowanie, powinna dostac 1 punkt. Wiem na pewno, ze
parkowanie w miejscu przeznaczonym dla niepelnosprawnych karane jest 1
punktem i mandatem karnym od 50 do 500 zlotych.

Pozdrawiam,
Naveed

3. Data: 2003-10-04 20:12:38
Od:"Wojciech Ujwary" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest tu kilka mozliwości (zakładam że chodziło o postój a nie zatrzymanie
się) naruszenia zakazu postoju:
1. w miejscach utrudniajacych wjazd lub wyjazd, grzywna 50-200 zł i 1 pkt
karny (art. 49 ust. 2 pkt 1 prawa o ruchu drogowym, 90 kw 97 kw,
2. w miejscach utrudniajacych dostęp do innego prawidłowo zaparkowanego
pojazdu lub wyjazd tego pojazdu, grzywna jak wyżej i 1 pkt karny (art. 49
ust. 2 pkt 2 prawa o ruchu drogowym, art. 90 kw , art. 97 kw,
3.przed lub za przejazdem kolejowym na odcinku od przejazdu do słupka
wskaźnikowego z jedną kreską, grzywna jak wyżej i 1 pkt karny, art. 49 ust.
2 pkt 3 prawa o ruchu drogowym, art. 90 kw art. 97 kw
4. w strefie zamieszkania w miejscach innych niż wyznaczone w tym celu
grzywna jak wyżej, 1 pkt karny, art. 49 ust. 2 pkt 4 prawa o ruchu drogowym,
art. 90 kw , art. 97 kw
5. na obszarze zabudowanym pojazdu lub zespołu pojazdów o dopuszcz. masie
całk. przekraczajacej 16 ton lub o deługosci pow. 12 metrów, grzywna jak
wyżej, 1 pkt karny art. 49 ust. 2 pkt 5 prawa o ruchu drogowym, art. 90 kw ,
art. 97 kw
Ogólnie naruszenie przepisów określajacych warunki oraz zakazy zatrzymywania
lub postoju to grzywna jak wyżej art. 90, 97 kw, art. 46, 47, 49, 50 prawa o
ruchu drogowym, 1 pkt karny.
To tak ogólnie. Jeżeli będę znał więcej szczegółów co do miejsca postoju to
podam konkrety. Pozdrawiam.

4. Data: 2003-10-05 12:31:46
Od:"Dawid" <d...@p...wytnijto.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To tak ogólnie. Jeżeli będę znał więcej szczegółów co do miejsca postoju
> podam konkrety. Pozdrawiam.

Staneła 10 m za znakiem zakaz zatrzymywania i postoju. Na poboczu.i drodze
jednokierunkowe.

5. Data: 2003-10-05 13:37:14
Od:"Wojciech Ujwary" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma znaku zatrzymywania sie i postoju. Nie jest to jenak istotne bo
zagrożenie zgodnie z policyjnym taryfikatorem to grzywna do 200 zł i 1 pkt
karny. Pozdrawiam wszystkich.

6. Data: 2003-10-05 15:48:49
Od:"Dawid" <d...@p...wytnijto.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mozna sie odwolac od kary??

7. Data: 2003-10-05 17:53:10
Od:"Leszek" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 500PLN. (ostatecznie dostała 50PLN). Jest jakis przepis regulujacy karanie
> za złe parkowanie. mogła otrzymac 5 punktów??

Te pięć punktów ma wypisane na mandacie kredytowym??
Czy dała w "łapę" ?

Pozdr
Leszek

8. Data: 2003-10-08 15:04:08
Od:"Dawid" <d...@p...wytnijto.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Te pięć punktów ma wypisane na mandacie kredytowym??
> Czy dała w "łapę" ?

niestety nieiwme. z tego co mi wiadomo to w łape nie dała (mowiła 50PLN
mandatu).