  • 1. Data: 2003-10-04 18:55:29
    Temat: punkty karne za złe parkowanie
    Od: "Dawid" <d...@p...wytnijto.onet.pl>

    Witam. Znajoma dostała 5 punktów za złe parkowanie i chciał jej wrabac
    500PLN. (ostatecznie dostała 50PLN). Jest jakis przepis regulujacy karanie
    za złe parkowanie. mogła otrzymac 5 punktów??

  • 2. Data: 2003-10-04 19:22:37
    Temat: Re: punkty karne za złe parkowanie
    Od: "Naveed" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Dawid" <d...@p...wytnijto.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam. Znajoma dostała 5 punktów za złe parkowanie i chciał jej wrabac
    > 500PLN. (ostatecznie dostała 50PLN). Jest jakis przepis regulujacy karanie
    > za złe parkowanie. mogła otrzymac 5 punktów??

    Witam,

    Wydaje mi sie, ze 5 punktow to chyba za duzo. W wykazie naruszen przepisow
    drogowych i punktow odpowiadajacych tym naruszeniom nie ma co prawda
    oddzielnej kategorii "nieprawidlowe parkowanie" ale jest niestosowanie się
    do nie wyszczególnionych w katalogu znaków i sygnałów drogowych
    (wyszczegolnione sa glownie znaki zakazu skretow i wjazdow). Owo naruszenie
    karane jest jednym punktem. Zatem jesli kolezanka nie zastosowala sie do
    znaku zakazujacego parkowanie, powinna dostac 1 punkt. Wiem na pewno, ze
    parkowanie w miejscu przeznaczonym dla niepelnosprawnych karane jest 1
    punktem i mandatem karnym od 50 do 500 zlotych.

    Pozdrawiam,
    Naveed

  • 3. Data: 2003-10-04 20:12:38
    Od: "Wojciech Ujwary" <u...@p...onet.pl>

    Jest tu kilka mozliwości (zakładam że chodziło o postój a nie zatrzymanie
    się) naruszenia zakazu postoju:
    1. w miejscach utrudniajacych wjazd lub wyjazd, grzywna 50-200 zł i 1 pkt
    karny (art. 49 ust. 2 pkt 1 prawa o ruchu drogowym, 90 kw 97 kw,
    2. w miejscach utrudniajacych dostęp do innego prawidłowo zaparkowanego
    pojazdu lub wyjazd tego pojazdu, grzywna jak wyżej i 1 pkt karny (art. 49
    ust. 2 pkt 2 prawa o ruchu drogowym, art. 90 kw , art. 97 kw,
    3.przed lub za przejazdem kolejowym na odcinku od przejazdu do słupka
    wskaźnikowego z jedną kreską, grzywna jak wyżej i 1 pkt karny, art. 49 ust.
    2 pkt 3 prawa o ruchu drogowym, art. 90 kw art. 97 kw
    4. w strefie zamieszkania w miejscach innych niż wyznaczone w tym celu
    grzywna jak wyżej, 1 pkt karny, art. 49 ust. 2 pkt 4 prawa o ruchu drogowym,
    art. 90 kw , art. 97 kw
    5. na obszarze zabudowanym pojazdu lub zespołu pojazdów o dopuszcz. masie
    całk. przekraczajacej 16 ton lub o deługosci pow. 12 metrów, grzywna jak
    wyżej, 1 pkt karny art. 49 ust. 2 pkt 5 prawa o ruchu drogowym, art. 90 kw ,
    art. 97 kw
    Ogólnie naruszenie przepisów określajacych warunki oraz zakazy zatrzymywania
    lub postoju to grzywna jak wyżej art. 90, 97 kw, art. 46, 47, 49, 50 prawa o
    ruchu drogowym, 1 pkt karny.
    To tak ogólnie. Jeżeli będę znał więcej szczegółów co do miejsca postoju to
    podam konkrety. Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2003-10-05 12:31:46
    Od: "Dawid" <d...@p...wytnijto.onet.pl>

    > To tak ogólnie. Jeżeli będę znał więcej szczegółów co do miejsca postoju
    > podam konkrety. Pozdrawiam.

    Staneła 10 m za znakiem zakaz zatrzymywania i postoju. Na poboczu.i drodze
    jednokierunkowe.

  • 5. Data: 2003-10-05 13:37:14
    Od: "Wojciech Ujwary" <u...@p...onet.pl>

    Nie ma znaku zatrzymywania sie i postoju. Nie jest to jenak istotne bo
    zagrożenie zgodnie z policyjnym taryfikatorem to grzywna do 200 zł i 1 pkt
    karny. Pozdrawiam wszystkich.

  • 6. Data: 2003-10-05 15:48:49
    Od: "Dawid" <d...@p...wytnijto.onet.pl>

    Mozna sie odwolac od kary??

  • 7. Data: 2003-10-05 17:53:10
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    > 500PLN. (ostatecznie dostała 50PLN). Jest jakis przepis regulujacy karanie
    > za złe parkowanie. mogła otrzymac 5 punktów??

    Te pięć punktów ma wypisane na mandacie kredytowym??
    Czy dała w "łapę" ?

    Pozdr
    Leszek

  • 8. Data: 2003-10-08 15:04:08
    Od: "Dawid" <d...@p...wytnijto.onet.pl>

    > Te pięć punktów ma wypisane na mandacie kredytowym??
    > Czy dała w "łapę" ?

    niestety nieiwme. z tego co mi wiadomo to w łape nie dała (mowiła 50PLN
    mandatu).