  • 1. Data: 2008-10-24 13:01:25
    Temat: pseudonim w firmowej poczcie ?
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Czy jest prawnie dozwolone/zakazane uzywanie pseudonimu (zmienionego
    imienia i nazwiska na inne np. Jan Kowalski) w kontaktach
    biznesowych (np. w podpisie w emailu) ?

    a.

  • 2. Data: 2008-10-24 13:45:44
    Temat: Re: pseudonim w firmowej poczcie ?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    w...@a...pl (Wemif) naskrobał/a w

    > Czy jest prawnie dozwolone

    Tak.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 3. Data: 2008-10-24 14:00:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Czy jest prawnie dozwolone/zakazane używanie pseudonimu (zmienionego
    > imienia i nazwiska na inne np. Jan Kowalski) w kontaktach
    > biznesowych (np. w podpisie w emailu) ?

    Nie jest to prawnie zabronione, o ile potrafisz dowieść, że druga strona
    znała tożsamość osoby podpisującej się pseudonimem - zwłaszcza, gdy
    przypomina on normalne imię i nazwisko. Przy czym samo podpisanie się
    fikcyjnymi danymi zabronione nie jest, ale naraża nadawcę na ewentualny
    zarzut oszustwa, gdyby w konsekwencji posłużenia się tym pseudonimem doszło
    do niekorzystnego rozporządzenia mieniem. Przykładowo upadający
    przedsiębiorca, który pod pseudonimem po raz kolejny zamawia towar w
    firmie, w której ma już dług spokojnie może liczyć na zarzut.

  • 4. Data: 2008-10-24 17:02:06
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nie jest to prawnie zabronione, o ile potrafisz dowieść, że druga strona
    > znała tożsamość osoby podpisującej się pseudonimem - zwłaszcza, gdy
    > przypomina on normalne imię i nazwisko. Przy czym samo podpisanie się

    Zdecydowanie nie znała. Obrazowo:
    Firma sprzedaje cegły, z klientami pracownik Jan Nowak, kontaktuje się
    i podpisuje jako Jan Nowak. Ta sama firma zaczyna tez sprzedawać
    samochody. W korespondencji/kontaktach z tymi klientami pan Jan Nowak
    podpisuje się jako Jan Kowalski (aby klient, np. kupujący
    samochod i cegły nie kojarzył, że koresponduje z tą samą osobą ('Nowak'
    jest specjalistą od cegieł, a 'Kowalski' od samochodów).

    Jeśli dobrze rozumiem, to tak można?

    Chodzi tylko o odpowiadanie na zapytania potencjalnych klientów, przesyłanie
    ofert, a nie np. podpisywanie umów.

    a.

  • 5. Data: 2008-10-24 17:17:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > samochod i cegły nie kojarzył, że koresponduje z tą samą osobą ('Nowak'
    > jest specjalistą od cegieł, a 'Kowalski' od samochodów).

    Można, dokąd nie doprowadzi się do niekorzystnego rozporządzenia mieniem.
    Przy czym otwiera to drogę do wszelakich roszczeń, bo zawsze gości może
    wymyślić coś mniej lub bardziej prawdopodobnego, że niby by transakcji nie
    zawarł z dana osobą, a myślał, że to będzie inna. Generalnie do pierwszego
    niezadowolonego klienta nie powinno się nic zdarzyć. Zwłaszcza, że jak
    rozumiem nazwa firmy będzie prawdziwa. W sumie kontrahent raczej nie będzie
    miał szansy się zorientować, że doszło do jakiegoś "oszustwa", bo przecież
    może być jakiś tam pracownik, który się tak nazywa.

    > Chodzi tylko o odpowiadanie na zapytania potencjalnych klientów,
    > przesyłanie
    > ofert, a nie np. podpisywanie umów.

    No i ja osobiście miałbym duże opory w zawarciu kontraktu z osobą, która w
    korespondencji ze mną nazywała się Jan Nowak, a w chwili podpisu
    przedstawiła Jan Kowalski. Ale to już może być moje zboczenie zawodowe.

  • 6. Data: 2008-10-24 19:55:39
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > No i ja osobiście miałbym duże opory w zawarciu kontraktu z osobą, która w
    > korespondencji ze mną nazywała się Jan Nowak, a w chwili podpisu
    > przedstawiła Jan Kowalski. Ale to już może być moje zboczenie zawodowe.

    Rozmowy może prowadzić 'handlowiec' a umowę sporządzać 'doradca
    d/s kluczowych klientów' ;) to akurat najmniejszy problem.

    Dziękuję za odpowiedzi.
    a.

  • 7. Data: 2008-10-25 07:11:16
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Wemif pisze:

    > Rozmowy może prowadzić 'handlowiec' a umowę sporządzać 'doradca
    > d/s kluczowych klientów' ;) to akurat najmniejszy problem.

    No ja bym się obawiał właśnie tego.
    Jak tylko klientowi w takiej kwestii cokolwiek "zaśmierdzi", to będzie
    uciekał od tej firmy aż się będzie kurzyło i z cała pewnością powiadomi
    wszystkich wokoło.

    Nie wystarczy podpisywać się pod jednym mailem "Jan Nowak specjalista
    d/s cegiel", a pod drugi "Jan Nowak specjalista d/s samochodów".
    Jak ktoś będzie chciał cegły i samochód to owszem będzie wyglądało może
    na firmę "Jan Nowak, ja i mój pies", ale przynajmniej nie będzie
    wyglądało na próbę zrobienia kogoś w wała.

  • 8. Data: 2008-10-25 08:59:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 25 październik 2008 09:11
    (autor Tomasz Pyra
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gduh9k$duk$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Nie wystarczy podpisywać się pod jednym mailem "Jan Nowak specjalista
    > d/s cegiel", a pod drugi "Jan Nowak specjalista d/s samochodów".

    Jak widzę, że ktoś się określa ,,specjalista'' albo ,,manager'' to wiem, że
    to idiota :D

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2008-10-25 11:45:44
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał

    > Jak widzę, że ktoś się określa ,,specjalista'' albo ,,manager''
    > to wiem, że to idiota :D

    Trochę racji masz, ale... W danej organizacji nazewnictwo
    stanowisk jest ustalone odgórnie i jeśli nazwa stanowiska ci
    się nie podoba to jedyne co możesz zrobić to nie podejmować
    tej pracy.

  • 10. Data: 2008-10-25 13:53:01
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 25 październik 2008 13:45
    (autor Alek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gdv0tc$dru$1@news.onet.pl>):

    > Trochę racji masz, ale... W danej organizacji nazewnictwo
    > stanowisk jest ustalone odgórnie i jeśli nazwa stanowiska ci
    > się nie podoba to jedyne co możesz zrobić to nie podejmować
    > tej pracy.

    ja tam mam swoją pracę... Tylko nie wiem jak ją nazwać po krawaciarsku :D
    A generalnie mnie śmieszy jak idę do baru szybkiej obsługi ze śmieciowym
    jedzeniem i chce mi się wmawiać, że jestem w restauracji, a kierownik
    zmiany to Account Personel Super Duper Manager zaś czyściciel toalet to
    Starszy Specjalista d/s Higieny :D

    --
    Tristan