  • 1. Data: 2004-09-07 09:27:35
    Temat: programy prawnicze
    Od: "Sadam" <i...@p...onet.pl>

    Witam !

    Mam pytanie dotyczące programów informacji prawnej - potrzebuję zakupić
    program posiadający aktualizowaną bazę aktów prawnych polskich i uni
    europejskiej
    Znam trzy "marki"

    "Lex" - System informacji prawnej - firma z Sopotu
    "Lex Polonica" - firmy "lex media" z Krakowa
    "Amba Lex" - firmy "Tebo" z Chełma

    pytanie 1 - jakie są inne produkty dostępne na naszym rynku oferujące takie
    produkty ...

    pytanie 2 - jak merytorycznie oceniacie powyższe programy

    Adam

    Z góry dziękuję za pomoc (nie jestem prawnikiem lecz informatykiem - nie
    znam tych programów i dlatego mam problem z wyborem odpowiedniego produktu)

  • 2. Data: 2004-09-07 11:04:06
    Temat: Re: programy prawnicze
    Od: "195.164.8.132" <e...@p...pl>

    Witam.
    Wszystkie one sa dobre w zaleznosci od tego co sie chce tak naprawde miec,
    proponuje Ci www.gazetaprawna.infor.pl jako jedno z najlepszych miejsc w
    ktorych za niewielkie pieniadze okolo 190 zl rocznie mozesz miec
    elektroniczny dostep do wszystkich materialow lacznie z DU, MP, DUE,
    dodatkowo fachowe komentarze i porady w bardzo roznych sprawach.

    > "Lex" - System informacji prawnej - firma z Sopotu
    > "Lex Polonica" - firmy "lex media" z Krakowa
    > "Amba Lex" - firmy "Tebo" z Chełma

    Pozdrawiam Edward.

  • 3. Data: 2004-09-07 11:54:24
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Mam pytanie dotyczące programów informacji prawnej - potrzebuję zakupić
    > program posiadający aktualizowaną bazę aktów prawnych polskich i uni
    > europejskiej

    a isip.sejm.gov.pl ?

    P.

  • 4. Data: 2004-09-07 17:04:37
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Sadam wrote:

> [...]
    > polskich i uni europejskiej
    > Znam trzy "marki"
    >
    > "Lex" - System informacji prawnej - firma z Sopotu

    Lex ma pewną wadę programistyczną, nie wiem czy już wyeliminowaną.
    Powstała z jej powodu spora chryja, jako że jest chyba
    najpopularniejszy w instytucjach państwowych.
    Otóż jak go projektowali, to założyli za małą liczbę "poziomów" w
    aktach prawnych. Zarządzają bazą za pomoca tych poziomów (np.
    "uchylają" fragmenty ustaw) i nie potrafią (nie potrafili) uchylić
    pojedynczych podpunktów. System uchylał podpunkt, a jakże, nie wyrzucał
    błędów, ale uchylał jednocześnie wszystkie podpunkty. Po prostu uchylał
    cały punkt. Afera była jak tak uchylili cały punkt w czymś z prawa
    budowlanego, zamiast jednego podpunkciku. Sporo urzędów wydawało błędne
    decyzje, aż ministerstwo, zdaje się infrastruktury, umieściło na
    stronach sprostowanie i informację o błedzie w lex-ie.

    A poza tym owszem firma z Sopotu, ale juz jakiś czas temu przejęta
    przez pewien duzy koncern.
    Poza tym program fajny, tyle że drooogi.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 5. Data: 2004-09-08 17:25:56
    Od: "marik" <k...@p...com>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > a isip.sejm.gov.pl ?

    TO KPINA! nie dawno była (lub nadal jest) informacja,
    że NIE ODPOWIADAJĄ za treść aktów prawnych zamieszczonych
    na stronach.

    Rzadko co jest w wersji znowelizowanej. syf 1 klasy - piękna
    wizytówka tego kraju.

  • 6. Data: 2004-09-08 18:27:56
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > TO KPINA! nie dawno była (lub nadal jest) informacja,
    > że NIE ODPOWIADAJĄ za treść aktów prawnych zamieszczonych
    > na stronach.

    a wlasnie to jest prawdziwa strona sejmowa czy ktos sobie zrobil, bo jak
    nikt moze nie odpowiadac
    jezeli to sejmowa :)

    P.

  • 7. Data: 2004-09-08 20:45:32
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    marik wrote:
    > TO KPINA! nie dawno była (lub nadal jest) informacja,
    > że NIE ODPOWIADAJĄ za treść aktów prawnych zamieszczonych
    > na stronach.

    A kto inny odpowiada? Jedynym pewnym źródłem prawa są papierowe
    Dzienniki Ustaw.

    KG

  • 8. Data: 2004-09-11 14:20:03
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 7 Sep 2004 11:27:35 +0200, "Sadam" <i...@p...onet.pl>
    wrote:

    >"Lex" - System informacji prawnej - firma z Sopotu
    >"Lex Polonica" - firmy "lex media" z Krakowa
    >"Amba Lex" - firmy "Tebo" z Chełma
    jeszcze http://www.lexisnexis.com.pl/

    WAM
    --