  • 1. Data: 2004-09-07 08:24:17
    Temat: Domowa uprawa roślin.
    Od: "Rumcajs\(TM\)" <r...@p...onet.pl>

    Zadałem już na tej Grupie pytania, które widnieją poniżej. Podpiąłem się
    jednak pod wątek z połowy lipca, więc dla wielu będzie niewidoczny. W
    związku z tym pozwolę sobie zainicjować nowy wątek.
    Interesują mnie egzotyczne rośliny użytkowe .
    Uprawiam w domu kawę, herbatę, cytrusy wielu rodzajów, bananowca, bawełnę
    itd.
    Wszystko po 1 egz.
    Nie posiadam żadnych uprawnień rolniczych :-)
    Jestem w tej dziedzinie 100% amatorem.
    Czy w tej kolekcji mogę umieścić konopie (użytkowa
    roślina włóknista) Cannabis indica?
    Jeśli nie, to czemu?
    Jeśli tak, to na jakich zasadach?
    To samo pytanie dotyczy krasnodrzewu pospolitego - (Erythroxylon coca L.),
    czyli krzewu koki.

    Rumcajs(TradeMark)

  • 2. Data: 2004-09-07 08:44:04
    Temat: Re: Domowa uprawa roślin.
    Od: Dredd<...@...pl>

    [ustawa o przeciwdziałaniu narkomanii]
    Art. 49. 1. Kto, wbrew przepisom ustawy, uprawia mak, z wyjątkiem
    maku niskomorfinowego, lub konopie, z wyjątkiem konopi włóknistych,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.
    2. Tej samej karze podlega, kto wbrew przepisom ustawy zbiera
    mleczko makowe, opium, słomę makową, żywicę lub ziele konopi.
    (...)
    Art. 51. Kto, wbrew przepisom ustawy, uprawia mak niskomorfinowy lub
    konopie włókniste,
    podlega karze grzywny.
    (...)
    Art. 6 pkt
    18) "konopie" - rośliny z rodzaju konopi (Cannabis L.);
    19) "konopie włókniste" - rośliny z gatunku konopie siewne (Cannabis
    sativa L.) o zawartości delta-9-tetrahydrokannabinolu poniżej 0,20 %
    w suchej masie ziela;
    20) "ziele konopi" - kwiatowe lub owocujące wierzchołki konopi, z
    których nie usunięto żywicy;
    21) "żywica konopi" - żywicę i inne produkty konopi zawierające delta-
    9-tetrahydrokannabinol lub inne aktywne biologicznie kannabinole;
    22)"uprawa maku lub konopi" - plantację tych roślin bez względu na
    powierzchnię uprawy;

    Wychodzi że uprawianie nawet jednej roślinki z gatunku konopii to
    przestępstwo

    Z kolei liście koki to zgodnie z tą samą ustawą srodek odurzający a
    więc posiadanie krzaczka koki (jak rozumiem zwykle z liśćmi) też
    będzie stanowić przestępstwo (posiadanie środków odurzających - art.
    48 ustawy)

    Ogólnie - obyłbym się w kolekcji bez tych okazów

    Dodam jeszcze kilka szczegółów z ustawy:

    art. 32 ust.
    3. Uprawa konopi włóknistych może być prowadzona wyłącznie na
    potrzeby przemysłu włókienniczego, chemicznego i celulozowo-
    papierniczego oraz nasiennictwa.
    4. Uprawa konopi innych niż wymienione w ust. 3 jest zabroniona.

    Art. 33 ust. 1. Uprawy maku i konopi włóknistych mogą być
    prowadzone na określonej powierzchni, w wyznaczonych rejonach, w
    drodze kontraktacji i na podstawie zezwolenia.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-09-07 13:14:57
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie posiadam żadnych uprawnień rolniczych :-)
    > Jestem w tej dziedzinie 100% amatorem.
    > Czy w tej kolekcji mogę umieścić konopie (użytkowa
    > roślina włóknista) Cannabis indica?

    tzn to jest marihuana?

    Bo jezeli tak to nie mozesz.

    > Jeśli nie, to czemu?

    no tak sobie dupki wymyslily

    > Jeśli tak, to na jakich zasadach?

    Wyjechac do normalnego kraju

    > To samo pytanie dotyczy krasnodrzewu pospolitego - (Erythroxylon coca L.),
    > czyli krzewu koki.

    Wiesz co mysle, ze lepsza odpowiedz uzyskasz jak wejdziesz na grupe zwiazana
    z biologia, roslinami itp.

    P.

  • 4. Data: 2004-09-07 13:28:41
    Od: "Rumcajs\(TM\)" <r...@p...onet.pl>

    *Przemek R.* napisał(a):

    > tzn to jest marihuana?

    Tak. Ta roślina występuje również pod tą nazwą

    > Bo jezeli tak to nie mozesz.
    > no tak sobie dupki wymyslily

    hmmm. spodziewałem się pełniejszej odpowiedzi ;-)

    > Wyjechac do normalnego kraju

    jw.

    > Wiesz co mysle, ze lepsza odpowiedz uzyskasz jak wejdziesz na grupe
    > zwiazana z biologia, roslinami itp.

    Nie pytam jak uprawiać, tylko czy mogę _legalnie_ uprawiać po jednym
    egzemplarzu.

    Rumcajs(TradeMark)

  • 5. Data: 2004-09-07 13:56:33
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > hmmm. spodziewałem się pełniejszej odpowiedzi ;-)

    no ustawodawca a te dupki z sejmu zaglosowaly za , zadowolony? :))

    Gdzie dokladnie to jest to nie wiem, moze w KK.
    Poszukaj na isip.sejm.gov.pl jezeli maja dobra wyszukiwarke to mo slowie
    marihuana znajdziesz (czy konopia indyjska)

    > jw.

    no tam gdzie marihuana jest zalegalizowana :)

    Nie mozna hodowac, gdyby bylo inaczej nie slyszal bys w TV,
    "zatrzymano 15 latka, ktory zajmowal sie produkcja i handlem Marihuana,
    znaleziono
    3 kg narkotyku o rynkowej wartosci ...."

    > Nie pytam jak uprawiać, tylko czy mogę _legalnie_ uprawiać po jednym
    > egzemplarzu.

    nie

    Wiesz jakby to wygladalo wtedy? Ktos posiada w domu 50 doniczek w kazdej
    jeden egzemplarz i kazdy egzemplarz niby innego kolegi :)

    P.

  • 6. Data: 2004-09-07 17:36:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rumcajs(TM)" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:chjr85$r1$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]

    Uprawa konopi włóknistych może być prowadzona wyłącznie na potrzeby
    przemysłu włókienniczego, chemicznego i celulozowo-papierniczego oraz
    nasiennictwa. Uprawa konopi innych niż wymienione jest zabroniona. Wynika to
    z art. 32 Ust. z dnia 24 kwietnia 1997 r. o przeciwdziałaniu narkomanii. Nie
    podejmuję się oceny, czy Cannabis indica jest akurat włókniste, czy nie. Ale
    nawet jak jest, to w celu amatorskiego chowu posiadać tego nie można. W
    każdym razie ten kto, wbrew przepisom ustawy, uprawia mak niskomorfinowy lub
    konopie włókniste, podlega karze grzywny - a więc to wykroczenie (art. 51
    cyt. ust.).

    Co do krasnodrzewu pospolitego, to nie umiem nic poradzić, gdyż nawet nie
    mam pomysłu co to jest. Naprowadź mnie, czym ewentualnie może to grozić. To
    jakiś narkotyk, czy inna niebezpieczna roślina.

  • 7. Data: 2004-09-08 05:53:07
    Od: "Rumcajs\(TM\)" <r...@p...onet.pl>

    *Robert Tomasik* napisał(a):

> [...]
    > mam pomysłu co to jest. Naprowadź mnie, czym ewentualnie może to grozić.
    > To jakiś narkotyk, czy inna niebezpieczna roślina.

    Jak poprzednio napisałem krasnodrzew pospolity to krzew kokainowy. W jego
    liściach znajduje się wiele alkaloidów w tym kokaina. Wyprodukowanie z niego
    w warunkach domowych narkotyku jest raczej trudne (jeśli w ogóle możliwe).

    Rumcajs(TradeMark)

  • 8. Data: 2004-09-08 08:18:00
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    niego
    > w warunkach domowych narkotyku jest raczej trudne (jeśli w ogóle możliwe).

    he he, Ty lepiej zmien miejsce zamieszkania bo przypuszczam ze inedlugo Cie
    odwiedza :)

    P.

  • 9. Data: 2004-09-08 10:01:11
    Od: "Rumcajs\(TM\)" <r...@p...onet.pl>

    *Przemek R.* napisał(a):

    > he he, Ty lepiej zmien miejsce zamieszkania bo przypuszczam ze inedlugo
    > Cie odwiedza :)

    Czytam Twoje wypociny również trzy posty wyżej i wiesz co...?
    Nie odpowiadaj mi więcej. Dziękuję za Twoje rady.
    Pisząc na pl.soc.prawo spodziewałem się opinii fachowców a Ty raczej nim nie
    jesteś.

    Rumcajs(TradeMark)

  • 10. Data: 2004-09-08 10:21:48
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie odpowiadaj mi więcej. Dziękuję za Twoje rady.
    > Pisząc na pl.soc.prawo spodziewałem się opinii fachowców a Ty raczej nim
    nie
    > jesteś.

    Sorry facet ale skoro na grupie o prawie pytasz sie czy mozna hodowac
    marihuane
    albo kokaine to albo masz napierdolone pod kopula albo jestes 12 letnim
    gowniarzem ktory otrzymal
    od mamusi neostrade i przeczytal w 'Easy PC' co to usenet.

    P.