  • 1. Data: 2002-05-03 19:47:51
    Temat: problemy rodzinne - duza prosba o pomoc [dlugie]
    Od: "mops" <m...@p...of.pl>

    Witam.

    Pisze na to forum w imieniu mojej kolezanki. Jest zalamana jej obecna
    sytuacja a ja staram sie wspolnie z zona jakos jej pomoc.
    Znajoma ma dwojke dzieci, wlasne mieszkanie i meza ktory znalazl sobie
    kochanke i sie okazal niezlym skurczybykiem. Wyprowadzil sie z chaty i
    praktycznie nie udziela im zadnej pomocy. Nie przypilnuje dzieci
    (kolezanka jest pielegniarka i pracuje w systemie 12-to godzinnym - w
    nocy w swieta itp), nie pomaga w zaden sposob materialnie.
    Co gorsza wspolnie zaciagneli kredyt na samochod (samochod jest
    zarejestrowany na niego) ktorego nie byli w stanie splacac. Dosc
    powiedziec ze na pensji kolezanki siedzi komornik.
    Zeby nie zanudzac grupy rodzinnymi historiami przejde do konkretnych
    problemow:

    1) Kolezanka zarabia "na reke" ok 900zl z czego polowe (450zl) zabiera
    komornik. Z mojej wiedzy na temat dzialan komorniczych wynika ze
    zabiera jej za duzo. Kolezanka byla u komornika ktory stwierdzil ze to
    pracownik szpitala zawalil sprawe bo on nie musi pisac ile ma zabierac
    szpital z pensji, natomiast osoba w szpitalu za to odpowiedzialna
    twierdzi ze to komornik powinien sprecyzowac ile kasy ma zabierac z
    pensji a w przeciwnym wypadku jak nie jest to napisane to zabieraja
    polowe.
    Moglby mi ktos wyjasnic jak to jest i gdzie nalezy sie zwrocic by
    sytuacje odkrecic? A moze faktycznie moga tyle zabrac? Ew. prosze o
    podstawy prawne. A moze ktos zna strone www ktora o tym traktuje?

    2) Wspolnie z zona przekonujemy kolezanke by zlozyla pozew o alimenty.
    Czy ktos moze z was wie jak odbywaja sie takie sprawy? Ile sad moze
    zasadzic alimentow czlowiekowi ktory pracuje jedynie na umowe-zlecenie
    (jest instruktorem prawa jazdy)? Czy jest brany pod uwage tylko dochod
    malzonka? Jak to wyglada w praktyce?

    Z uwagi na ciezka sytuacje materialna kolezanki nie stac na adwokata.
    Moze znacie jakies miejsca w sieci gdzie mozna poczytac na temat spraw
    rodzinnych? Czy sady rodzinne maja adwokatow ktorzy za friko poprowadza
    takie sprawy albo chociaz cos doradza?
    A moze tak jak to jest na rozprawach gospodarczych wszelkie koszty
    ponosi strona przegrana?

    Na koniec dodam ze jest to najpowazniejsza sprawa z jaka sie zwracam na
    grupe dyskusyjna. Mam nadzieje ze ktos bedzie w stanie pomoc.

    Z pozdrowieniami
    Pawel Adamowski
    w imieniu Magdy

    --
    Jutro moze bedzie, wczoraj juz na pewno bylo
    mamy tylko dzien dzisiejszy, zyjmy teraz, zyjmy chwila.

  • 2. Data: 2002-05-03 22:20:50
    Temat: Re: problemy rodzinne - duza prosba o pomoc [dlugie]
    Od: zamsz <z...@m...interecho.com>

    http://www.e-prawnik.pl/
    http://www.adwokat.com.pl/wzor_pozwu_0400.html
    http://www.wzorypism.coo.pl/strony/wsadzie.html

    --
    zamsz
    Ksiega cytatow Experta http://xox.pl/~zamsz/

  • 3. Data: 2002-05-03 23:08:35
    Od: "mops" <m...@p...of.pl>

    Dzieki za linki ale tam sa tylko wzory pism... Raczej szukamy kogos kto
    zna takie sprawy z praktyki. Ktos kto nas pokieruje

  • 4. Data: 2002-05-03 23:24:44
    Od: zamsz <z...@m...interecho.com>

    mops napisał(a):

    > Dzieki za linki ale tam sa tylko wzory pism... Raczej szukamy
    > kogos kto zna takie sprawy z praktyki. Ktos kto nas pokieruje

    A czym tu kierowac? Skladasz pozew i sprawa sie toczy. Zreszta na
    http://www.e-prawnik.pl/ w dziale prawo rodzinne sa opisane podstawowe
    zagadnienia dotyczace alimentow.

  • 5. Data: 2002-05-04 08:19:11
    Od: "mops" <m...@p...of.pl>

    No a z komornikiem?

  • 6. Data: 2002-05-05 10:18:07
    Od: "derski" <d...@b...gnet.pl>

    Przy potracaniu kwot z wynagrodzenia za prace to pracodawca decyduje ile
    przekazuje komornikowi. Komornik przesyla tylko zajecie wynagrodzenia a
    pracodawca musi potracic to na co zezwala prawo. Niech wiec pracownica tego
    zakladu wezmie przepisy, z nimi sie zapozna i zacznie je stosowac do czego
    jest zobowiazana. Jak nie to PIP i odpowiedzialnosc dyscyplinarna. O tym ile
    mozna potracic traktuje art. 87 par. 3 pkt 2 Kodeksu Pracy - mowi sie tu o
    polowie wynagrodzenia. Ale jest jeszcze akt wykonawczy do tego artykulu:
    Rozporzadzenie Rady Ministrow z dnia 6 grudnia 1977 r. w sprawie kwot
    wynagrodzenia za prace wolnych od potracen z innych tytulow niz swiadczenia
    alimentacyjne (Dz. U. Nr 37, poz. 165). Tam sa zasady ktore prosto sobie
    mozecie przeliczyc i sprawdzic czy 450 zl to jest ok czy za duzo. Na moje
    oko chyba jest za duzo ale dopiero dokladne dane pozwola na 100% pewnosci.
    Poza tym jesli komornik toczy egzekucje za kredyt na ich dwoje to w swojej
    kwestii nie moze nic zdzialac nie zwolni sie od tego obowiazku. Moze niejako
    sobie ulzyc wskazujac na majatek meza - jego zarobki z roznorakich zrodel co
    sprawi ze komornik je zajmie i splata kredytu spadnie rowniez na niego.
    Co do pozwu to nalezy go zlozyc szybko niezaleznie od waszego przygotowania.
    Jesli dzialacie bez adwokata to sad z urzedu ma obwiazek was pouczyc
    ewentualnie wezwac do uzupelnienia brakow pozwu. Razem z pozwem zalaczcie
    wniosek o zwolnienie z kosztow sadowych ewentualnie o obronce z urzedu.
    Na mysl przychodzi mi jeszcze art. 209 Kodeksu Karnego - uchylanie sie od
    spelniania obowiazku alimentacyjnego to przestepstwo. Trzeba zlozyc wniosek
    do prokuratury ewentualnie do Policji o wszczecie postepowania. Dalej
    wszystko potoczy sie z urzedu.
    Pozdrawiam i zycze powodzenia
    derski