  • 1. Data: 2002-05-03 11:29:22
    Temat: czy to samowola i co za to grozi ?
    Od: "Rafał Klisowski" <r...@N...poczta.gazeta.pl>

    W związku z upadkiem spółdzielni, inwestorem została Wspólnota. Musimy
    dokończyc inwestycję. Wg. planów do zrobienia jest podjazd dla
    niepełnosprawnych. Czy jeśli go niezbudujemy (bo nas zwyczajnie nie stać) to
    jest to samowola i co za to grozi ?
    Jak wyglada wydanie zezwolenia na użytkownie przez Gminę ?
    Bo Gmina wydała zezwolenie na budowę wg. planów, które ów podjazd
    uwzględniały. Co może zrobic gmina i jak się przed tym bronić ?

    Pozdrawiam
    Rafi

  • 2. Data: 2002-05-04 15:41:39
    Temat: Re: czy to samowola i co za to grozi ?
    Od: "Waldek" <v...@p...fm>

    Użytkownik "Rafał Klisowski" <r...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:aatsai$8m9$1@news.gazeta.pl...
> [...]
    > Bo Gmina wydała zezwolenie na budowę wg. planów, które ów podjazd
    > uwzględniały. Co może zrobic gmina i jak się przed tym bronić ?

    Gmina moze nie wydać zezwolenia na uzytkowanie obiektu.
    Moze tez wydac warunkowe zezwolenie na uzytkowanie obiektu i okreslic termin
    wykonania pozostalych robot.
    W tej sprawie trzeba rozmawiać z Gmina.
    Pozdrawiam
    Waldek

  • 3. Data: 2002-05-05 13:24:36
    Od: "Klisu" <r...@N...poczta.gazeta.pl>

    Waldek <v...@p...fm> napisał(a):

    > Gmina moze nie wydać zezwolenia na uzytkowanie obiektu.

    ale jak rozumiem nie musi :-)

    > Moze tez wydac warunkowe zezwolenie na uzytkowanie obiektu i okreslic termin
    > wykonania pozostalych robot.

    z tego co wiem "ta" Gmina nie wydaje już zezwoleń warunkowych :-(

    > W tej sprawie trzeba rozmawiać z Gmina.

    szkoda, myślałem, że są jakieś przepisy pozwalające się odwoływać od
    zatwierdzonych projektów, zwłaszcza, że nie robimy czegoś dodatkowo tylko po
    prostu nie wykonujemy części projektu.

    Pozdrawiam
    Klisu

  • 4. Data: 2002-05-06 07:18:30
    Od: "Waldek" <v...@p...fm>

    > z tego co wiem "ta" Gmina nie wydaje już zezwoleń warunkowych :-(

    Art 59 p.3 Prawa Budowlanego zezwala na odbiór warunkowy.
    W razie odmowy mozna sie od tego odwolac

    > szkoda, myślałem, że są jakieś przepisy pozwalające się odwoływać od
    > zatwierdzonych projektów, zwłaszcza, że nie robimy czegoś dodatkowo tylko
    po
    > prostu nie wykonujemy części projektu.

    Obiekt musi być wykonany zgodnie z warunkami pozwolenia na budowę - art 59
    p1.
    W trakcie budowy mozna dokanac zmiany w projekcie za zgoda organu wydajacego
    pozwolenie na budowe
    W waszej sytuacji moze to byc trudne gdyz nowe obiety musza byc projektowane
    i budowane z przystosowaniem dla osob niepelnosprawnych.
    Sprobować jednak nie zaszkodzi.
    Uzytkowanie obiektu bez pozwolenia grozi karami określonymi w art 90 - 94
    Prawa Budowlanego
    (od kary grzywny do kary pozbawienia wolności)
    Radzę wiec rozmawiać z wladzami.
    Pozdrawiam
    Waldek