  • 1. Data: 2002-05-03 10:24:17
    Temat: Podwojne obywtelstwo
    Od: "JanKo" <j...@g...pl>

    Jezeli jest sie obywatelem innego panstwa,
    to oczywiscie, zgodnie z przepisami, jest zakaz prowadzenia pozyczonego
    prywatnie samochodu polskiego.
    Jednak jak wyglada sprawa, gdy sie ma podwojne obywatelstwo, polskie i
    innego kraju.
    Czy taka osoba po przyjezdzie do Polski
    moze prowadzic moj samochod?

    JanKo

  • 2. Data: 2002-05-03 10:32:57
    Temat: Re: Podwojne obywtelstwo
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl>

    Użytkownik "JanKo" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prywatnie samochodu polskiego.
    > Jednak jak wyglada sprawa, gdy sie ma podwojne obywatelstwo, polskie i

    W Polsce osoba posiadająca obywatelstwo polskie jest uważana za tylko i
    wyłącznie obywatela polskiego.

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-05-04 12:03:21
    Od: "Maurice Conchis" <s...@s...com>

    JanKo <j...@g...pl> napisał(a):

    > Jezeli jest sie obywatelem innego panstwa,
    > to oczywiscie, zgodnie z przepisami, jest zakaz prowadzenia
    > pozyczonego prywatnie samochodu polskiego.

    Naprawdę jest taki przepis? Mógłbyś podać źródło?
    Od kilku lat jeżdżę w Polsce prywatnie pożyczonym polskim samochodem,
    mimo że nie mam polskiego obywatelstwa. Policja nigdy nie miała do tego
    zastrzeżeń.

    --
    :\"'I must know the real truth, the truth beyond magic.'
    ::\ 'There is no truth beyond magic,' said the king. "

  • 4. Data: 2002-05-04 12:53:49
    Od: Michał Stępień <p...@w...pl>

    Maurice Conchis <s...@s...com> wrote:

    > Naprawdę jest taki przepis? Mógłbyś podać źródło?

    po kolei. masz podwójne obywatelstwo, tak?
    masz m.in. masz polskie obywatelstwo - koniec.
    jesteś obywatelem polskim (przed organami
    polskiego państwa).

    --
    * www.dystrybucje.magma-net.pl - sklepik z FreeBSD, QNX i
    z dystrybucjami Linuksa, *4 zł za płytkę !*

  • 5. Data: 2002-05-04 13:53:29
    Od: "Maurice Conchis" <s...@s...com>

    Michał Stępień <p...@w...pl> napisał(a):

    > po kolei. masz podwójne obywatelstwo, tak?
    > masz m.in. masz polskie obywatelstwo - koniec.
    > jesteś obywatelem polskim (przed organami
    > polskiego państwa).

    Nie, nie mam podwójnego obywatelstwa - jestem obcokrajowcem jeżdżącym
    pożyczonym polskim samochodem w Polsce. Jeśli prawdą jest to, co napisał
    JanKo, to łamię przepisy. Tylko, że policja nigdy nie zwróciła mi na to
    uwagi.

  • 6. Data: 2002-05-04 14:49:06
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

> [...]
    pozyczonego
    > prywatnie samochodu polskiego.
    > Jednak jak wyglada sprawa, gdy sie ma podwojne obywatelstwo, polskie

    Szczerze mówiąc to jest przepis działający w drugą stronę (obywatel
    polski nie może prowadzić pojazdu na zagranicznej rejestracji), ale
    takiego nie spotkałem. Przecież oznaczałoby to konieczność posiadania
    przez wypożyczalnie samochodów z różnych krajów rejestracji. Niezły
    młyn.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 7. Data: 2002-05-04 16:39:12
    Od: Michał Stępień <p...@w...pl>

> [...]
    > pożyczonym polskim samochodem w Polsce. Jeśli prawdą jest to, co napisał
    > JanKo, to łamię przepisy. Tylko, że policja nigdy nie zwróciła mi na to

    przepraszam, niedoczytałem wątku i coś mi się pokręciło

  • 8. Data: 2002-05-05 17:52:02
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maurice Conchis" <s...@s...com> napisał w
    wiadomości news:ab0v8p.3vu6mdv.2@kocham.marihuany.krzak...
> [...]
    > pożyczonym polskim samochodem w Polsce. Jeśli prawdą jest to, co napisał
    > JanKo, to łamię przepisy. Tylko, że policja nigdy nie zwróciła mi na to
    Bo nie łamiesz przepisów. Nie ma żadnych przeszkód aby cudzoziemiec jeździł
    po Polsce samochodem na polskich blachach, tak samo jak Polak może jeździć
    po Francji samochodami zarejestrowanymi we Francji. Natomiast Polak nie może
    jeździć samochodem na zgranicznych tablicach, bo w ten sposób bardzo łatwo
    można ominąć przepisy dotyczące cła i podatku. Bardzo często zdarza się, że
    np. Niemcy wjeżdżają do Polski nie dokonując odprawy, po czym "po cichu"
    sprzedają auto dogadując się z nabywcą i zgłaszają na Policji kradzież.
    Następnie wracają do Niemiec i od swojego ubezpieczyciela odbierają
    odszkodowanie. W sumie zyskują dużo więcej niż wynosi wartość rynkowa
    samochodu. Niestety za granicą utrwala się w ten sposób przekonanie, że
    Polacy to złodzieje. A przecietny Niemiec nie wie, że jego rodacy w tym
    procederze maczają palce. Mało, bez nich byłoby to niemożliwe.
    Rob