  • 1. Data: 2002-05-03 15:31:18
    Temat: windykacja
    Od: "Waldemar" <w...@w...pl>

    Pozdrawiam
    Jestem tu nowy. Mam problem z CYFRĄ , a ściślej z firmą windykacyjną . W
    1999r. podpisałem umowę z C.... solidnie płaciłem abonament , ostatnie m-ce
    zaniedbałem w płatnościach z powodu pracy wyjazdowej i spraw rodzinnych.
    Otrzymałem pismo z firmy windykacyjnej inform. o zaległości w płatnościach
    175zł ,o natychmistowym zwrocie sprzętu i wpłaceniu kary umownej (500 zł.) .
    Natychmiast wpłaciłem 175zł oddałem sprzęt .Co do kary 500zł wysłałem kilka
    fax. z prożbą oanulację bez odpowiedzi CYFRA stała się głucha na mój
    problem. Podpisałem ugodę z windykacją o zapłacie (500ZŁ) .
    Moje zapytanie? - czy można tak postąpić w stosunku do wieloletniego
    klienta, pozostawić faxy bez odpowiedzi , czy umowa stron obowiązuje w jedną
    stronę.
    Jaki są wasze sugestie . Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-05-04 18:08:18
    Temat: Re: windykacja
    Od: "Krystian" <k...@i...pl>

    > Jaki są wasze sugestie . Pozdrawiam

    Z punktu widzenia etycznego nie jest to ladne ze strony C...
    niestety najczesciej w umowach tego typu sa takie zastrzezenia
    iz w wypadku nie terminowych wplat itp
    ponosi sie jakies kary.
    To poprostu Twoj problem ze nie regulowales wplat terminowo.
    Podobna sytuacja jest z bankami i zakupem na raty.
    NIe czytalem dokladnie Twojej umowy z C... ale przypuszczam ze
    sprzet byl tylko uzyczony Tobie wiec ciagle byl wlasnoscia C...
    Jako ze taniej wychodzi firmom tego typu zlecic dochodzenie sprzetu i dlugow
    takim firma WIND..
    wiec tereaz oni nie odpowiadaja bo przestales byc dla nich klientem "godnym
    zaufania".
    Co do kary to pewnie w umowie byla przewidziana. Coz najprostrze
    rozwiazanie to scierpiec oplaty
    i na drugi raz uwazac bo "umow trzeba dotrzymywac"!!!!

    pozdrawiam