  • 21. Data: 2015-11-27 20:45:18
    Temat: Re: prawo jazdy od 2016o
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 27.11.2015 20:43, Shrek wrote:

    > Takie rzeczy to właśnie tylko sprzed ekranu się pisze. Jak to mówił muj

    Autopac:)

    Shrek

  • 22. Data: 2015-11-27 20:57:58
    Temat: Re: prawo jazdy od 2016
    Od: <4...@6...205758.invalid> (Tom N)

    Shrek w

    > Po pierwsze to odruch który bardzo ciężko powstrzymać.
    > Na tym polega, że działa automatycznie

    > Ogólnie przeszkody opłaca się omijać.
    > Pomijając już, że to jest na ogół zdrowy odruch.

    Troszkę poprzestawiałem Twoje wypowiedzi, ale wyraźnie widać, że sie
    powtarzasz.

    Wydaje Ci się, że powtórzone wielokrotnie stanie się prawdą objawioną?

    Ale może masz jakiś doświadczenia dotyczące opłacalności omijania przeszkód
    w przypadkach takich jak przedstawione na dyskutowanym filmie (bo to, że
    walić w widoczna z kilometra przeszkodę nie warto to nawet dwulatki wiedzą)

    --
    'Tom N'

  • 23. Data: 2015-11-27 21:50:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    ups.com>:
    >>> https://www.facebook.com/jakub.mryka/videos/89854482
    3556618/

    > To, że ominął pieszego? Najprawdopodobniej uratował mu życie. Za cenę
    > rozbicia pojazdu. Blachę się wyklepie.

    W zamian miał zabić siebie, zeby ratować pijaka? W życiu.

    Miał po prostu szczęście, że mu się nic nie stało, bo tam nie było drzew.

  • 24. Data: 2015-11-27 21:51:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > W mojej ocenie nie masz racji. Pasażerowie (nie wiemy, czy 5, ale to
    > mało istotne) są zapięci pasami i chronieni blachą. Prawdopodobieństwo
    > śmierci nawet przy koziołkowaniu pojazdu uważam za znikome. Śmierć
    > pieszego w tym wypadku uważam za bardzo prawdopodobną. Wydaje mi się, że
    > większość z kierowców by zareagowała w podobny sposób.
    >
    > Na ile po nagraniu mogę się zorientować, to on inny błąd popełnił, ale
    > dobrze się pisze siedząc przy laptopie. Niepotrzebnie dotknął hamulca.
    > Po manewrze ominięcia powinien dodać gazu. Zminimalizowałby poślizg.

    Ty sie chyba do PIS zapisałeś bo nie mniejsze bzdury gadasz.

  • 25. Data: 2015-11-27 21:52:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    (Tom N) wrote:

    > W tym przypadku tak, ale w ogólności to odruch do wyrugowania.

    Ale tego trzeba się nauczyć. I to nie jest wcale takie proste.

  • 26. Data: 2015-11-27 21:55:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    G.S. wrote:

    > Problem chyba w tym, że trudno powiedzieć czy w pokazanym przypadku
    > to był *odruch*, czy kierowca miał czas i np. na skutek mignięcia
    > przez jadącego z przeciwka nastawienie "jakby co odbiję w lewo".

    Raczej w ogole nie załapał czemu ktoś mu migał, bo nawet nie zwolnił.
    Na miejscu tych migających to bym nie tylko migał, ale trąbił jak najęty.

  • 27. Data: 2015-11-27 22:01:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Shrek wrote:

    > Po pierwsze to odruch który bardzo ciężko powstrzymać. I mam wątpliwości
    > czy jest to możliwe a już napewno nie na kursie prawka gdzie masz 20
    > godzin na całą naukę;)

    Jest możliwe, ale nie na kursie prawa jazdy.
    Najlepiej się to ćwiczy na torze gdzie wyskakuje ci coś z nienacka, albo
    z ukrytego schowka, albo coś ci wrzucają z boku.
    Po kilkudziesięciu godzinach możesz sobie wyrobic odruch nieruszania
    kierownicy.
    Nauczyłem się nie probowac omijac, psów, przelatujących zajecy,
    królików, jeży na drodze itp. Da sie.
    Niestety nie miałem okazji przekonać się jak zareaguję jak tym czymś
    będzie postać ludzka.
    Tak przy okazji, radze zainstalować giwzdki na zwierzynę na samochodzie.
    Spotkanie z sarną bywa mniej przejemne niż rozjechanie psa.

    > Pomijając już, że to jest na ogół zdrowy odruch.
    Brak tego odruchu w dużej mierze niestety bywa śmiertelny, o czym miałem
    się okazję przekonać na moich znajomcyh. Żal im było jeża na drodze.
    Jeżowi ich nie.

    > Na tym polega, że działa automatycznie, czy byś tam zobaczył TIRa
    > nieoświtlonego czy kota czy pieszego. Ogólnie przeszkody opłaca się omijać.

    Nie jestem taki pewien.

  • 28. Data: 2015-11-27 22:23:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 27.11.2015 22:01, witek wrote:

> [...]
    > kierownicy.
    > Nauczyłem się nie probowac omijac, psów, przelatujących zajecy,

    Z ciekawości gdzie wykupiłeś taką usługę?

    > Brak tego odruchu w dużej mierze niestety bywa śmiertelny, o czym miałem
    > się okazję przekonać na moich znajomcyh. Żal im było jeża na drodze.
    > Jeżowi ich nie.

    A skąd wiesz o jeżu? Do czego pieję - myśle że zarówno w tym jak i
    poprzednim paragrafie konfabulujesz:P

    > Nie jestem taki pewien.

    A ja w zasadzie jestem. Na własnych doświadczeniach - gdyby nie odruch
    omijania przeszkód sam zginąłbym pewnie kilka razy plus zabił zapewne
    kilkanaście osób. Jak dotychczas nikt nie ucierpiał, choć oczywiście
    lepiej rozjechać kota niż ryzykować spotkanie z drzewem. Problem w tym,
    że jakbym te odruchy tłumił, to zapewne już bym się zabił (albo kogoś).
    Prosty łuk odruchowy ma swoje zalety - robisz wszystko koło sekundy
    wcześniej, co przekłada się na naście(dziesiąt) metrów.

    Shrek

  • 29. Data: 2015-11-28 17:13:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-11-15 o 21:50, witek pisze:

    > W zamian miał zabić siebie, zeby ratować pijaka? W życiu.

    A jak to nie pijak. Możliwości alternatywnych jest mnóstwo.

    > Miał po prostu szczęście, że mu się nic nie stało, bo tam nie było drzew.

    Szczęście by miał, gdyby utrzymał się na drodze. Moim zdaniem było to
    możliwe. Natomiast biorąc pod uwagę prędkość moim zdaniem szanse na
    poważne obrażenia były niewielkie.

  • 30. Data: 2015-11-28 17:32:56
    Od: <5...@4...173256.invalid> (Tom N)

    Robert Tomasik w

    > A jak to nie pijak. Możliwości alternatywnych jest mnóstwo.

    alternatywa
    1. <<dwie wykluczające się możliwości; też: konieczność wyboru między dwiema
    wykluczającymi się możliwościami>>

    No chyba, że 4 alternaty miałeś na myśli...

    --
    'Tom N'