  • 1. Data: 2015-11-25 13:07:34
    Temat: prawo jazdy od 2016
    Od: "Krysteck" <k...@i...pl>

    Mimo że 18-latkiem już dawno nie jestem, to dopiero teraz sytuacja zmusiła
    mnie do wyrabiania prawa jazdy. Egzamin może i nawet uda mi się zdać
    jeszcze w tym roku, ale dokument na pewno zostanie wystawiony już w
    przyszłym i podpadnę pod nowe przepisy. Ciąglę się jeszcze łudzę, że może
    jednak je wycofają, ale jeśli nie to, to mam kilka pytań i wątpliwości:
    -obowiązek jazdy z zielonym listkiem z przodu i z tyłu, to wyklucza
    użyczenie mi samochodu przez kogoś, np skorzystanie z samochodu rodziców
    gdy będzie wymagała tego sytuacja, albo jestem z kumplem na imprezie jego
    samochodem, on zapił, a ja jako abstynent nie mogę go nawet odwieźć jego
    autem, no chyba że mam nosić w portfelu naklejki z listkami??
    Jakie kary są przewidziane za jazde bez liści?

    -brak możliwości pracy jako kierowca, to odpada wykonywanie zawodu
    przedstawiciela handlowego, kuriera, a nawet dostawcy pizzy?? Ten przepis
    wyklucza całkowicie używanie samochodu w każdej pracy, nawet wykluczając
    te powyższe??

    -obowiązek doszkolenia w przeciągu kilku miesięcy od odtrzymania prawa
    jazdy; co w przypadku gdy zapomnę, spóźnie się, nie mieszcząc w
    wyznaczonym okresie, albo nie będę po prostu miał pieniędzy na te wykłady.
    Odbiorą mi uprawnienia??

    Dziękuje za wszelkie odpowiedzi i wyjaśnienia moich wątpliwości.
    Pozdrawiam Grupowiczów

  • 2. Data: 2015-11-26 16:29:08
    Temat: Re: prawo jazdy od 2016
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-11-25 o 13:07, Krysteck pisze:
    > Mimo że 18-latkiem już dawno nie jestem, to dopiero teraz sytuacja
    > zmusiła mnie do wyrabiania prawa jazdy.
    Odpowiem trochę nie na temat.
    PORD to przepis do którego nasi W.Cz. posłowie mają wielką słabość i
    mieszają w nim prawie tak często jak w przepisach podatkowych.
    Czemu to służy? Dobremu samopoczuciu "rządzących" i niczemu więcej.
    Mamy więcej zabitych w wypadkach, niż na zachodzie? Mamy. Mamy takie
    same samochody, jak oni? Nie mamy.
    Pracownik Opla w Hannoverze zarabia 4000? Zarabia. Euro.
    Pracownik Opla w Gliwicach zarabia 4000? Zarabia. Złotych.
    Jesteśmy tylko i wyłącznie tanią siłą roboczą i neokolonią.
    Nie trzeba być geniuszem, żeby zauważyć, że kupujemy auta często wiekowe
    i często powypadkowe i takie nie będą tak samo bezpieczne, jak nowe.
    Dodatkowo nieustanne mieszanie w przepisach powoduje skutek odwrotny od
    zamierzonego. Ludzie zamiast jeździć bardziej przepisowo tracą resztki
    szacunku do przepisów i mają je dupoko w głębie.
    Jacek

  • 3. Data: 2015-11-26 21:27:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-11-15 o 16:29, Jacek pisze:

    > Dodatkowo nieustanne mieszanie w przepisach powoduje skutek odwrotny od
    > zamierzonego. Ludzie zamiast jeździć bardziej przepisowo tracą resztki
    > szacunku do przepisów i mają je dupoko w głębie.

    W Polsce przede wszystkim brakuje sensownych dróg. Ludzie próbują w
    sensownym czasie przemieszczać się tymi drogami, które są. No i stąd
    biorą się problemy. Brak chodników powoduje potrącenia pieszych i
    wprowadzenie obowiązku noszenia odblaskowych elementów jako surogatu
    chodnika jest po prostu krzykiem rozpatrzy. Mamy wąskie, dziurawe i
    kręte drogi i stawianie miliona ograniczeń prędkości i fotoradarów tych
    dróg ani nie poszerzy, ani nie wyprostuje.

  • 4. Data: 2015-11-26 22:54:25
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > kręte drogi i stawianie miliona ograniczeń prędkości i fotoradarów tych
    > dróg ani nie poszerzy, ani nie wyprostuje.

    Na ile pomoże kamizelka odblaskowa, jeśli kandydat na samobójcę idzie
    sobie prawą stroną drogi i nawet nie kojarzy, że powinien zarówno w
    dzień jak i nocą iść lewą, aby móc zareagować na potencjalne zagrożenia.
    90 procent ludzi nie kojarzy problemu a kilka procent nawet będzie się
    kłóciło mówiąc o ruchu prawostronnym.

  • 5. Data: 2015-11-27 07:34:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 listopada 2015 22:54:18 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:
> [...]
    > dzień jak i nocą iść lewą, aby móc zareagować na potencjalne zagrożenia.
    > 90 procent ludzi nie kojarzy problemu a kilka procent nawet będzie się
    https://www.facebook.com/jakub.mryka/videos/89854482
    3556618/

  • 6. Data: 2015-11-27 14:43:34
    Od: <7...@9...144334.invalid> (Tom N)

    Kris w
    ups.com>:
    > https://www.facebook.com/jakub.mryka/videos/89854482
    3556618/

    Odruch, który powinni na szkoleniu bezwarunkowo wyrugować.

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2015-11-27 15:32:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-11-15 o 22:54, t-1 pisze:

> [...]
    > dzień jak i nocą iść lewą, aby móc zareagować na potencjalne zagrożenia.
    > 90 procent ludzi nie kojarzy problemu a kilka procent nawet będzie się

    No w każdym razie nie zaszkodzi na pewno :-)

  • 8. Data: 2015-11-27 15:34:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    ups.com>:
    3556618/

    > Odruch, który powinni na szkoleniu bezwarunkowo wyrugować.

    To, że ominął pieszego? Najprawdopodobniej uratował mu życie. Za cenę
    rozbicia pojazdu. Blachę się wyklepie.

  • 9. Data: 2015-11-27 15:50:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 listopada 2015 15:35:02 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > To, że ominął pieszego? Najprawdopodobniej uratował mu życie. Za cenę
    > rozbicia pojazdu. Blachę się wyklepie.
    Po drugiej stronie było życie kierowcy i pasażerów
    Blachę się wyklepie w tym przypadku ale czarny scenariusz że przez jednego pieszego
    idiote 5 osób do piachu tez jest możliwy

  • 10. Data: 2015-11-27 16:18:26
    Temat: Re: prawo jazdy od 2016o
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-11-15 o 15:50, Kris pisze:
    > Po drugiej stronie było życie kierowcy i pasażerów Blachę się
    > wyklepie w tym przypadku ale czarny scenariusz że przez jednego
    > pieszego idiotę 5 osób do piachu tez jest możliwy

    W mojej ocenie nie masz racji. Pasażerowie (nie wiemy, czy 5, ale to
    mało istotne) są zapięci pasami i chronieni blachą. Prawdopodobieństwo
    śmierci nawet przy koziołkowaniu pojazdu uważam za znikome. Śmierć
    pieszego w tym wypadku uważam za bardzo prawdopodobną. Wydaje mi się, że
    większość z kierowców by zareagowała w podobny sposób.

    Na ile po nagraniu mogę się zorientować, to on inny błąd popełnił, ale
    dobrze się pisze siedząc przy laptopie. Niepotrzebnie dotknął hamulca.
    Po manewrze ominięcia powinien dodać gazu. Zminimalizowałby poślizg.