  • 11. Data: 2015-11-27 16:22:11
    Temat: Re: prawo jazdy od 2016o
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Prawdopodobieństwo śmierci nawet przy koziołkowaniu pojazdu uważam za
    > znikome.

    Ty jak czasem z jakąś bzdurą wyjedziesz, to nie wiadomo, czy się śmiać,
    czy płakać...

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2015-11-27 16:54:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-11-15 o 16:22, Liwiusz pisze:

    > Ty jak czasem z jakąś bzdurą wyjedziesz, to nie wiadomo, czy się śmiać,
    > czy płakać...

    Płacz.

  • 13. Data: 2015-11-27 17:22:09
    Temat: Re: prawo jazdy od 2016
    Od: <5...@3...172209.invalid> (Tom N)

    Robert Tomasik w

> [...]
    ups.com>:
    >>> https://www.facebook.com/jakub.mryka/videos/89854482
    3556618/
    > To, że ominął pieszego?

    Dla pieszych są chodniki i pobocza a nie środek pasa

    > Najprawdopodobniej uratował mu życie. Za cenę rozbicia pojazdu. Blachę się
    wyklepie.

    W tym przypadku tak, ale w ogólności to odruch do wyrugowania.

    --
    'Tom N'

  • 14. Data: 2015-11-27 17:26:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-11-15 o 17:22, (Tom N) pisze:
    > Robert Tomasik w

    > Dla pieszych są chodniki i pobocza a nie środek pasa

    Ależ oczywiście masz rację.

    > W tym przypadku tak, ale w ogólności to odruch do wyrugowania.

    Przybliżysz, czemu tak uważasz?

  • 15. Data: 2015-11-27 17:48:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 listopada 2015 17:26:24 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Przybliżysz, czemu tak uważasz?
    A gdyby z naprzeciwka autobus z przedszkolakami jechał?

  • 16. Data: 2015-11-27 18:10:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-11-15 o 17:48, Kris pisze:

    > A gdyby z naprzeciwka autobus z przedszkolakami jechał?

    A widzisz tam jakieś światła?

  • 17. Data: 2015-11-27 18:45:51
    Od: <5...@...184551.invalid> (Tom N)

    Robert Tomasik w

    > A widzisz tam jakieś światła?

    Jeden pieszy vs autobus z przedszkolakami. Ten sam kierujący i ten sam
    odruch...

    Jeden kot(pies, bażant) vs pojazd z ludźmi...

    Już rozumiesz dlaczego uważam, że odruchu trzeba oduczyć?

    --
    'Tom N'

  • 18. Data: 2015-11-27 18:58:45
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Nov 2015, Robert Tomasik wrote:

    > A widzisz tam jakieś światła?

    Problem chyba w tym, że trudno powiedzieć czy w pokazanym przypadku
    to był *odruch*, czy kierowca miał czas i np. na skutek mignięcia
    przez jadącego z przeciwka nastawienie "jakby co odbiję w lewo".
    IMO - kierowca miał szanse na zamierzoną reakcję, choćby z tego
    powodu, że oko "widzi więcej niż kamera" (głównie w skali jasności).
    A mignięcia widać dwa.
    Ale jeśli odruch, to widzenie lub niewidzenie świateł jest bez
    znaczenia.

    Podobnie osobną sprawą jest, że w razie uderzenia w pieszego padłoby
    pytanie "czy Pan jechał z prędkością bezpieczną".
    Przypomnę, że "oczywiste" wyroki uniewinniające zapadały w przypadkach
    kiedy na skutek szczególnych okoliczności kierowca "rozsądnie rzecz
    biorąc nie mógł widzieć" przeszkody w postaci człowieka, np. pijanego
    leżącego na drodze, DLATEGO że fałd drogi na zakręcie powodował iż był
    "pod światłami" (zasłonięty).

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2015-11-27 20:41:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 27.11.2015 17:22, (Tom N) wrote:

    > W tym przypadku tak, ale w ogólności to odruch do wyrugowania.

    Po pierwsze to odruch który bardzo ciężko powstrzymać. I mam wątpliwości
    czy jest to możliwe a już napewno nie na kursie prawka gdzie masz 20
    godzin na całą naukę;) Pomijając już, że to jest na ogół zdrowy odruch.
    Na tym polega, że działa automatycznie, czy byś tam zobaczył TIRa
    nieoświtlonego czy kota czy pieszego. Ogólnie przeszkody opłaca się omijać.

    Shrek.

  • 20. Data: 2015-11-27 20:43:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 27.11.2015 16:18, Robert Tomasik wrote:

    > Na ile po nagraniu mogę się zorientować, to on inny błąd popełnił, ale
    > dobrze się pisze siedząc przy laptopie. Niepotrzebnie dotknął hamulca.
    > Po manewrze ominięcia powinien dodać gazu. Zminimalizowałby poślizg.

    Takie rzeczy to właśnie tylko sprzed ekranu się pisze. Jak to mówił muj
    znajomy instruktor od jazd bezpiecznych czy rajdowych. Możesz być
    mistrzem, ale na drodze i tak na ogół zabraknie miejsca, więc dupa. A ty
    mistrzem nie jesteś:P

    Shrek.