  • 1. Data: 2015-11-23 20:53:23
    Temat: Rękojmia 2015 a czas powiadomienia o wadzie
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    Cześć, ile czasu wg. nowych przepisów ma konsument za reklamację
    zauważonej wady? W niezgodności były to 2 miesiące a w nowej rękojmi?
    Spotkałem się z sugestiami, że to są albo 2 miesiące, albo rok, albo bez
    ograniczeń (???).

  • 2. Data: 2015-11-24 10:23:14
    Temat: Re: Rękojmia 2015 a czas powiadomienia o wadzie
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 23.11.2015 PlaMa <m...@w...pel> napisał/a:

    > Spotkałem się z sugestiami, że to są albo 2 miesiące, albo rok, albo bez
    > ograniczeń (???).

    Nie ma ograniczeń (niekonsument musi "bezzwłocznie"),
    ale po roku tracisz domniemanie, że "wada lub jej przyczyna
    istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego".

    Art 556(2), 568 §1 KC.

    Dwa lata wynikają stąd, że tyle trwa odpowiedzialność
    sprzedawcy z tytułu rękojmi (za wyjątkiem nieruchomości
    i ruchomych rzeczy używanych).

    --
    Dominik & kąpany (via raspbianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.