  • 1. Data: 2015-11-25 13:00:19
    Temat: OC - jak to jest po zakupie samochodu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Kupiłem 31,12 samochod. Oc było wazne gdzies do połowy czerwca.
    Po zakonczeniu wykupiłem nowe.

    Sadziłem ze OC z ktorym kupiłem samochód jest do konca wazne - ze kupiłem
    je razem z autem.
    Tymczasem teraz PZU przysłało mi dopłate za okres od 31012 do konca okresu
    ubezpieczenia.

    Dlaczego?

  • 2. Data: 2015-11-25 13:03:35
    Temat: Re: OC - jak to jest po zakupie samochodu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-25 o 13:00, Budzik pisze:
> [...]
    > je razem z autem.
    > Tymczasem teraz PZU przysłało mi dopłate za okres od 31012 do konca okresu

    1. Nie była zapłacona II rata polisy
    2. Dopłata dotyczy mniejszej zniżki u kupującego w porównaniu ze
    sprzedającym

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-11-25 16:34:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
> [...]
    > je razem z autem.
    > Tymczasem teraz PZU przysłało mi dopłate za okres od 31012 do konca okresu

    PZU przekalkulowało ci stawkę.
    Byc moze masz mniej znizek niz sprzedajacy.

  • 4. Data: 2015-11-25 16:40:33
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 25 Nov 2015 12:00:19 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

> [...]
    > je razem z autem.
    > Tymczasem teraz PZU przysłało mi dopłate za okres od 31012 do konca okresu

    Tak jak pisali inni, rekalkulacja. Ja przepisałem sobie OC i sprzedający
    dostał nieduży zwrot, bo chyba mam nieco lepsze zniżki :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 5. Data: 2015-11-25 17:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > 1. Nie była zapłacona II rata polisy

    Tu nie pasowałby okres bo to nie było za pol roku tylko dokładnie od daty
    zakupu.

    > 2. Dopłata dotyczy mniejszej zniżki u kupującego w porównaniu ze
    > sprzedającym

    A to by pasowało. Musze zobaczyc to pismo bo na razie tylko telefonicznie
    sie dowiedziałem.

    Swoja szosa - czy to jest tak, ze 1 stłuczka = stracone 10% znizek czy
    teraz to juz jest wolna amerykanka?

    Bo sprzedajacy zapłacił ok 600zł. Zakładając 60% znizek wychodziłoby ze
    pełna stawka to 1500zł.
    Ja mam na swoim samochodzie w ostatnich latach z mjego OC zanotowana 1
    stłuczkę (maks 4-5 tysiecy kosztów naprawy)
    Czyli rekalkulacja powinna wynosic -10% znizek - czyli 150zł * okres = ok
    70zł.

    A dostałem prawie 400zł.

    Jak to działa?

    Nowe OC na cały rok wykupiłem za 600... zresztą w tej samej firmie...

  • 6. Data: 2015-11-25 19:37:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-25 o 17:59, Budzik pisze:
    > Swoja szosa - czy to jest tak, ze 1 stłuczka = stracone 10% znizek czy
    > teraz to juz jest wolna amerykanka?

    https://www.pzu.pl/c/document_library/get_file?uuid=
    b48b114a-917f-4452-aa21-1fe7efeb7ebd&groupId=10172

    str. 9.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2015-11-25 22:54:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > https://www.pzu.pl/c/document_library/get_file?uuid=
    b48b114a-917f-4452-
    > aa21-1fe7efeb7ebd&groupId=10172
    >
    > str. 9.

    No czyli jak miałem 60% i stłuczkę to powinienm przeskoczyc na 50%.
    No to liczby nijka nie pasują, chyba ze czegos nie rozumiem.

  • 8. Data: 2015-11-25 22:58:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-25 o 22:54, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    b48b114a-917f-4452-

    > No czyli jak miałem 60% i stłuczkę to powinienm przeskoczyc na 50%.
    > No to liczby nijka nie pasują, chyba ze czegos nie rozumiem.

    Zmiany jeszcze mogą wynikać z: wieku właściciela, miejsca zamieszkania i
    paru innych rzeczy (które dawały zniżkę u sprzedającego, a nie dają u
    kupującego, bo ubezpieczyciel o tym nie wie).

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2015-11-25 23:04:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    b48b114a-917f-4452-

    > No czyli jak miałem 60% i stłuczkę to powinienm przeskoczyc na 50%.
    > No to liczby nijka nie pasują, chyba ze czegos nie rozumiem.

    zapytaj po prostu

    stawki są inne dla roznych miejscowosci.
    Jak kupowales gdzie indziej to ci policzyli stawki dla twojego miejsca
    zamieszkania.
    Po za tym stawki same z siebie mogly sie zmienic i pewnie wzieli nowe.
    I tak za rok zapłacisz jeszcze wiecej.

  • 10. Data: 2015-11-26 19:00:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Zmiany jeszcze mogą wynikać z: wieku właściciela, miejsca zamieszkania i
    > paru innych rzeczy (które dawały zniżkę u sprzedającego, a nie dają u
    > kupującego, bo ubezpieczyciel o tym nie wie).

    Chyba nie, skoro nowe Oc podpisałem równiez w PZU i wyliczyli mi stawke na
    podobnym poziomie co poprzedniemu włascicielowi.