  • 1. Data: 2015-11-25 16:41:11
    Temat: niezgłoszona darowizna od rodziców
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    Witam,
    jak podatkowo skutkuje darowizna otrzymana od rodziców w gotówce np. 7
    lat temu, jeśli US nie wszczął żadnego postępowania?
    Chcąc ujawnić taką darowiznę można ją zgłosić teraz i zapłacić według
    skali 7% podatku, ale może jeśli miało to miejsce 7 lat temu (bo okres
    przedawnienia to 5 lat?) to już nie trzeba nic robić i podatku płacić
    nie trzeba?

    Łukasz

  • 2. Data: 2015-11-25 17:23:38
    Temat: Re: niezgłoszona darowizna od rodziców
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ddddddddd wrote:
> [...]
    > skali 7% podatku, ale może jeśli miało to miejsce 7 lat temu (bo okres
    > przedawnienia to 5 lat?) to już nie trzeba nic robić i podatku płacić

    to nie takie proste.
    Nie jest tak, ze uległo to przedawnieniu skutecznie w 100%.
    Przpisy są tak skonstruowane, że jeżeli w toku jakis czynnosci przed
    urzedem skarbowym powołasz się na tą darowiznę, to dopiero od tego
    momentu biegnie przedawnienie.

    Jezeli jest szansa, że US zapyta skąd miałeś pieniądze na ....
    i jedyną szansa na uniknięcie podatku od nieujawnionych dochodow(uwaga
    wraca 75%) jest powołanie sie na tą darowiznę to warto się nad
    zgłoszeniem tej darowizny teraz zastanowić.

    jak sie nie przyznasz skad masz kase dostaniesz 75%
    jak sie przyznasz dostaniesz 20%
    jak sam zgłosisz zapłacisz podatek wg skali plus odsetki plus (watpie)
    kara z kodeksu karno skarbowego za niedotrzymanie terminu.

    jesli bedziesz siedziec cicho i US do twojej smierci sie nie zapyta - 0%

    Sam policz co sie bardziej opłaca.

  • 3. Data: 2015-11-25 18:18:55
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Nov 2015, witek wrote:

    > podatku od nieujawnionych dochodow(uwaga wraca 75%)

    :O

    Jak to szło, "wraca nowe"? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2015-11-25 19:10:52
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 2015-11-25 o 17:23, witek pisze:

> [...]
    > kara z kodeksu karno skarbowego za niedotrzymanie terminu.
    >
    > jesli bedziesz siedziec cicho i US do twojej smierci sie nie zapyta - 0%

    w zasadzie chodzi o to, że darowizna ma zostać odwołana - i ślady tego
    odwołania pozostaną pewnie do śmierci ;)
    A może uznać tą kwotę jako pożyczkę (nieoprocentowaną) kiedyś i zwrot -
    teraz?

    Łukasz

  • 5. Data: 2015-11-25 19:48:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ddddddddd wrote:

    > w zasadzie chodzi o to, że darowizna ma zostać odwołana - i ślady tego
    > odwołania pozostaną pewnie do śmierci ;)

    za malo danych,co to bylo, gotowka, nieruchomosc, cos fizycznie bedziesz
    oddawał, czy tez tylko zmiana gdzies w papierach i jakich

    a w ogole są podstawy do odwołania darowizny? bo to nie takie proste.

    zdaje sie, ze gdyby nie minęło 5 lat, to przy odwołaniu darowizny
    moznaby sie pokusic o zwrot podatku.

    wiec w zasadzie po odwołaniu to nie wiem czy US teraz miałby się czego
    przyczepic. wszak darowizny nie ma.

    > A może uznać tą kwotę jako pożyczkę (nieoprocentowaną) kiedyś i zwrot -
    > teraz?

    Zadnych własnych pomysłów - jak to mawiał muzyk Kwinto.

    co najwyzej US sam ci to przekwalifikuje na pozyczke jak juz cos sie
    wyda. ale cienko to widze.

  • 6. Data: 2015-11-25 19:57:47
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 2015-11-25 o 19:48, witek pisze:

    > za malo danych,co to bylo, gotowka, nieruchomosc, cos fizycznie bedziesz
    > oddawał, czy tez tylko zmiana gdzies w papierach i jakich

    gotówka, zwrot w formie udziału w nieruchomości (gotówka nie była
    przeznaczona na zakup tej nieruchomości), obie strony są za

    > a w ogole są podstawy do odwołania darowizny? bo to nie takie proste.

    podstawa przyjmijmy że jest, powiedzmy że obdarowany poczuwa się do tego
    że za coś te pieniądze dostał, a wie że teraz tego czegoś nie spełni i
    zerwie kontakt z darczyńcą

> [...]
    >>
    > Zadnych własnych pomysłów - jak to mawiał muzyk Kwinto.
    >
    > co najwyzej US sam ci to przekwalifikuje na pozyczke jak juz cos sie

    no pożyczka jakby się przedawniła podatkowo to byłaby prostsza.

    Łukasz

  • 7. Data: 2015-11-25 20:52:02
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2015-11-25 o 19:57, ddddddddd pisze:

    > gotówka, zwrot w formie udziału w nieruchomości (gotówka nie była
    > przeznaczona na zakup tej nieruchomości), obie strony są za

    Stać cię było na tę nieruchomość bez powoływania się na darowiznę?

    Nie możesz po prostu zapomnieć o sprawie tamtej gotówki i teraz zrobić
    darowiznę udziału?

    MJ

  • 8. Data: 2015-11-25 20:58:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ddddddddd wrote:

> [...]
    >
    > podstawa przyjmijmy że jest, powiedzmy że obdarowany poczuwa się do tego
    > że za coś te pieniądze dostał, a wie że teraz tego czegoś nie spełni i

    za mało, żeby odwołać darowiznę.
    takie odwołanie bedzie nieskuteczne.
    Co najwyzej narobicie sobie kłopotów w postaci niezapłcanego kolejnego
    podatku od darowizny udziałów.

  • 9. Data: 2015-11-25 21:11:25
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 2015-11-25 o 20:52, Michał Jankowski pisze:

    > Stać cię było na tę nieruchomość bez powoływania się na darowiznę?

    tak

    > Nie możesz po prostu zapomnieć o sprawie tamtej gotówki i teraz zrobić
    > darowiznę udziału?
    nie...

    Łukasz

  • 10. Data: 2015-11-25 21:16:54
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 2015-11-25 o 20:58, witek pisze:

    > za mało, żeby odwołać darowiznę.
    > takie odwołanie bedzie nieskuteczne.
    > Co najwyzej narobicie sobie kłopotów w postaci niezapłcanego kolejnego
    > podatku od darowizny udziałów.

    ubrać to można w dowolne słowa, bo w zasadzie jeśli nie zostanie
    odwołana to będzie to rażąca niewdzięczność
    cytuję:
    " Kolejny przykład to naruszenie przez obdarowanego spoczywających na
    nim obowiązków wynikających ze stosunków osobistych, w tym również
    rodzinnych, łączących go z darczyńcą. Chodzi tu o odmówienie pomocy w
    chorobie, czy odmowę jakiejkolwiek innej pomocy osobie starszej" - te
    przesłanki wystąpią, a ja o tym wiem już teraz.

    biorę też pod uwagę inne opcje, dlatego też pytam np. o pożyczkę

    Łukasz